Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI-1430 One way bearing for pullstart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI-1430 One way bearing for pullstart

    Hei.

    Var ute å kjørt litt i dag. Bilen var litt tungstartet i dag så måtte holde på ei stund meg rotostartern. Plutselig skjedde det noe rart, var som om det var noe som glapp bak på starteren på bilen. jeg ventet litt før jeg prøvde igjen og da vart alt bra igjen.

    Når jeg kom hjem måtte jeg sjekke ut saken denne http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=4364 skal den sitte fast på akslingen eller skal det gå an å ta den av, kan det være denne som begynner å bli slitt?

  • #2
    Er enveis lageret, det hender det sitter fast men prøv og vri det litt motsatt vei av det rotostarten drar det.

    hvis det glipper kan det være at motoren går litt for feit, da dytter den overskudds fuelen ut baklokket.

    kan selvfølgelig være at det er slitt også, prøv og vask det i rødsprit først.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Hei takk for svar rino!

      Kan du forklare dette litt nermere "motoren går litt for feit da, dytter det overskudds fuelen ut baklokket"?

      Det hørtes ut som om det var noe som glapp, hørte at motoren ikke gikk rundt.

      En annen ting mistet radiostyringen i dag. Bilen var ca 100 meter unna meg. Er det dårlig batteri eller noe annet som gjør det.? 2, 4 ghz styringen skal ikke den ha lang rekkevidde.?
      Finnes det noe autostopp systen for dette? Bilen stopper når den mister radiostyringen!

      Comment


      • #4
        Hei

        Hvis motoren går med for feit blanding blir det for mye fuel liggende nede i motoren, den finner enkleste vei ut og det er ut ved baklokket inne i der enveislageret sitter.

        er vel bare en kobber ring der som tetter.

        at den glipper er enveis lageret som ikke tar tak pga for mye guffe i lageret, dette er vel noe hver eneste savage eier har hvert borti.

        pleier ikke være noe stort problem, etter noen forsøk tar som regel lageret hvis det ikke er veldig slitt da.

        er vel fail safe innebygget i radioen din?
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #5
          Ok, da henger jeg litt med. vil det si at bilen er justert feil? opplevde en god del i går at den ville kvele motoren når jeg gidde mye gass.

          Ok det er fail safe det heter, derfor jeg kom i på det er at jeg var å kjørte på vannet attmed her jeg bor. Etter ca hundre meter mistet jeg styringen over bilen ingen ting virket, bilen kjørte avsted flere hundre meter med meg på slep.
          Derfor tenkte jeg på det, må jeg kanskje skru av kontrollen?

          Comment


          • #6
            hvis bilen stikker av så er det ikke fail safe, eller så er fail safen feil justert.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Ok, hvordan finner jeg ut om det er fail safe på bilen?

              EDIT:

              Ser at det står with fail safe på senderen. da skal bilen ikke stikke av eller?

              Comment


              • #8
                hva heter motakeren din?
                Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                www.rc-utstyr.no

                Comment


                • #9
                  en slik en : http://viewitem.eim.ebay.no/HPI-Raci...053782472/item

                  Comment


                  • #10
                    på den står det jo at det er failsafe, les i manualen hvordan du setter den opp.
                    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                    www.rc-utstyr.no

                    Comment


                    • #11
                      Skal se om jeg finner ut noe.

                      Edit:

                      Fikk det til nå
                      Last edited by stravn; 28 January 2013, 21:49.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X