Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hump batteripakke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hump batteripakke

    Har en Savage X 4.6, og tenker og bruke 6V "hump batteripakke" til servoene. Ser at noen av disse pakkene har såkalt "Tamya plug" for lading, kan jeg da trygt bruke en lader for 7,2v batteriene jeg har da?


    TH

  • #2
    Ikke hvis det er lithiumbatterier. 7.2v høres ut som NiCad eller Nihm, så hvis "humpback"-batteriet er lithium, så kan du risikere å starte brann.

    Øivind
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      er nok nimh batterier detta,dei som har tamiya plugg til lading er tenkt til baja,so vær obs på at dei e ganske store....usikker på om du får plass på vetigt vis i en savage...ang lader ville eg nok helst lada med en computerlader som regulera ladespenninga og der du kan stille inn ladestyrke.ka slags lader du har?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4

        Dette er den eneste typen hump som passer i Savage radioboksen. Ikke bruk pakker med Tamiya plugg. De er for store i fysisk størrelse pga C batterier.

        Du kan også bruke Lipo RX pakke, HVIS mottakere og servoer er beregnet for det. Noe Savage ikke er originalt.
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          Laderen hører til en HBX bil som junior på 8år har . Han må jo lære seg og kjøre og ramponere den før jeg slipper han helt til på Nitrobilen. (Han har allerede kjørt endel på den ja..)
          Laderen brukes til MiMh batterier pr i dag så jeg har da bestilt 2x hump på ebay http://www.ebay.com/itm/280961219937...84.m1497.l2649 samt noen kabelkit slik at jeg får rett plugg til lading og tilkoblinger. Forhåpentligvis så passer denne fint ned i savagen, hvis ikke så har jeg kastet bort noen kr, og må bestille overnevnte batteripakke hos elefun.

          Comment


          • #6
            denna vil eg tru passa fint..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Batteripakkene kom i går og de passet fint, da er det bare og bytte plugg slik at connectorer er ok

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X