Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitro bil henger seg opp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitro bil henger seg opp

    Hei jeg kjøpte meg en to mnd gammel nitro bil som er kjørt tre tanker,startet opp
    og begynte og kjøre gikk en liten stund,så tok den helt av på egenhånd den ga bare full gass i noen sekunder
    kjørte seg fast under en bil fikk dratt den ut og stoppet den
    noen som vet hva det kan komme av? Nye batterier i sender og motaker prøvde og skifte til en annen motager og sender men samme
    problem der skiftet over til en annen servo men funket ikke. Når dette skjer får jeg ikke bremset gasset eller styrt. Kjøpt på norwegian modellers i Tønsberg
    det er nesten samme bil som dette

  • #2
    Re: Nitro bil henger seg opp

    Prøv å se om du har "lednings-gnag" servokabelen. Kan være en mulighet...
    *MugenSeiki MBX-6*Mugen Seiki MBX6R EU*Team Associated TC6.1*Novarossi*Savox*KO EX-10 Eurus*
    www.TMBK.NET
    www.hobby24.no

    Comment


    • #3
      Re: Nitro bil henger seg opp

      Eventuelt kontaktfeil i batteripakken i bilen..
      *MugenSeiki MBX-6*Mugen Seiki MBX6R EU*Team Associated TC6.1*Novarossi*Savox*KO EX-10 Eurus*
      www.TMBK.NET
      www.hobby24.no

      Comment


      • #4
        Som Steinly sier over, ledningsbrudd, dårlig kontakt på koblinger etc.
        Sjekk også alle linker fra servoer og se at dette går jevnt og fint og ikke henger.
        Rett å slett sjekk opp hele bilen for løse, dårlige koblinger av alle slag.

        Er det ingenting der, er det på tide å sjekke spenninger inn til og ut fra mottager.
        Men du hadde prøvd ett helt annet system med annen radio og mottager også?
        Hvis så er jo feilen lokalisert til bilen ett sted.
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Skal teste ut en annen batteripakke og se på det.
          Hvordan måler jeg spenning ut fra motaker?

          Comment


          • #6
            Originally posted by xpdeus View Post
            Skal teste ut en annen batteripakke og se på det.
            Hvordan måler jeg spenning ut fra motaker?
            Da satte jeg i ny batteripakke ikke noe forskjell prøvde og gasse litt med hånda
            på gass staget,da kommer servoen sakte men sikkert etter og vil gi full gass nesten som en gasser selv med
            kontrollen,alle stag glir sånn som de skalikke motstand så de kan henge seg

            Målte spenning ut fra batteripakken den ligger på 5,8 volt alle batterier er nye virker
            nesten som naboen sitter og gasser når jeg skal kjøre

            Neoen andre ideer?

            Comment


            • #7
              Originally posted by xpdeus View Post
              (...) da kommer servoen sakte men sikkert etter og vil gi full gass nesten som en gasser selv med
              kontrollen (...)
              Sakte men sikkert sier du???
              Det skal den ikke gjøre!

              Hvis servoen reagere sakte så er feilen lokalisert til servoen.
              Og du hadde jo prøvd ett annet radiosystem og feilen var fortsatt der så jeg vil si at det er servoen som er kass.

              Er bilen ca 2 mnd gammel og kjøpt i butikk så har du jo garanti. Da skulle dette løse seg rimelig greit med å ta med bilen til de og banke forbrukerrettigheter i bordet til de (Ikke ta meg på ordet der)
              Lykke til
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                Dem er eldre han hadde kunn kjørt 4 tanker men det er ikke mere garranti igjen
                men det skal vel ikke vær all verden for og få fikset denne?
                Jeg har byttet ut servo+motaker fra en annen bil det oppfører seg likt
                Jeg har ikke all verdens greie på el ting i rc bilen har ikke funnet noen ledningsbrudd
                nye batterier.
                Når jeg starter bilen og den går på tomgang så drar jeg i staget som går til forgasser da funker det som det skal
                men så plutselig så gir den bare full gass jeg får ikke bremset eller styrt eller noe må fram med fingern på potta for og stoppe den
                noen som har vært borti det?

                Comment


                • #9
                  Da blir det vanskelig..
                  Du har skiftet radio og mottager og sjekket at alt annet ikke henger.
                  Da er det ikke mye jeg i hvert fall klarer å tenke meg det kan være uten å se bilen.

                  Men jeg mener fortsatt det må være noe med radiosystemet ditt utfra det du forteller.

                  Tror du må ta med bilen til en RC-forhandler å få de til å se på den
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Har du byttet eller bypasset bryteren? Hva slags radio har du prøvd? Sånne billige AM radioer har det med og være mottakelige for støy. Prøv med FM, PCM eller 2,4Ghz istedet.
                    Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

                    Comment


                    • #11
                      Her er bilen og de senderne jeg har testet med



                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X