Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikke fuel til forgasser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke fuel til forgasser?

    Heisann, har en Kyosho Inferno som ikke er helt som den skal...
    Om jeg tømmer fuel rett i hullet hvor luftfilteret er, starter den og går i 30-40sek..
    Men den suger ikke fuel fra tanken, hva kan det være ?

    har ALLEREDE rensa fuel-filter, rensa forgasser, bytta til helt nye,rene slanger..

    funker ikke å prime heller, men om jeg tar av slangen fra eksos og blåser HARDT, går det litt fuel gjennom slangen..

    eneste som jeg ikke har prøvd (tror jeg?!) er å rense filteret i fuel-tanken, men hvordan gjør jeg det da det sitter i bunnen på tanken, som ikke kan åpnes ?

    Svar taes imot med stor takk!

  • #2
    Hadde du ikke en annen tråd om dette og da?

    Har du tatt av pluggen og sett om den er bløt? Er den det så får jo motoren fuel. Da må du ha ny plugg.

    Starter ikke motoren når du blåser i slangen som sitter på eksospotta?
    Ser du at det går fuel inn i gasseren? Om det ikke gjør det, er det liten grunn å prøve å starte motoren.

    Prøv å holde for eksosrøret sånn at du presser fuel inn i motoren (gassern) når du tørrdrar motoren noen ganger. Og/ eller blåser inn i slangen som går fra eksosen om jeg ikke husker feil.

    Kommer det fortsatt ikke fuel gjennom slangene er det mest sannsynlig tett i tanken din. Vet ikke hvordan det er å ta ut filteret fra tanken på en Nitro-Inferno (kjører kun elektrisk sjøl ) men skal jo være muligheter å skru av noe om jeg ikke husker feil.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Om det ikke går og ta ut filteret, kan den sikkert stå med rød sprit eller lignende på tanken en stund også.

      et eller annet som løser opp seig fuel.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        God ide Rino
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X