Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI mt2 g3.0 shockers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI mt2 g3.0 shockers

    Fikk tak i en 3år gammel skambillig HPI Mt2 g3.0 (600,- komplett med radio, kun kjørt 2liter fuel) i kveld.
    eneste som ikke er 100% inntakt er demperne, de er "slappe".

    Spm : kan man bruke vanlig hydraulik olje, eller må man kjøpe såkalt "shocker oil/fluid?

    takker for alle svar!
    Attached Files

  • #2
    Kjøp deg ordentlig demperolje ja
    IKKE bruk hydraulikkolje.

    Gå for silikonolje til dempere fra de mest kjente merkene sånn som Losi, Kyosho etc.
    Jeg hadde vel kostet på meg ett pakning/ repsett i samme slengen, da er du sikret at demperne vil fungere optimalt og problemfritt og ikke minst være tette.

    Hva slag vekt (viskositet om du vil) folk bruker på denne bilen vet jeg ikke, men sikkert noen som svarer deg på det også.
    Ellers er jo Google flink til å gi svar.

    På YouTube finner du også guider på hvordan du fyller olje og får ut all luft etc på demperen dine, det er greit å lære seg opp på sånt slik at du får dempere som fungerer bra.

    600,- var jo råbillig da, grattis med bil
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3


      Hva med dette?... blir noe alternativt uansett, da det ikke finnes rcshop i Molde, og jeg SKAL kjøre i helga...

      så hva er det "beste" alternativet ?

      Hilsen Afro-mekaniker!

      Comment


      • #4
        Du kan jo prøve det, men skyld ikke på meg

        Grunnen er at vanlig hydraulikkolje som brukes i maskiner eller i bremsesystem etc kan være sterke saker for membraner etc i en støtdemper til en rcbil. Men mulig at gaffelolje kan fungere, tror ikke den er for sterk som vanlig bremsevæske etc.
        Da blir det å se om den er 'tynn' nok for å fungere noenlunde til ditt formål. Det kan godt hende.

        Det er dine dempere
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          frityrolje? hehe..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Originally posted by carish View Post
            frityrolje? hehe..
            blir nok Babyolje ;;

            Comment


            • #7
              fikk start på første flrsøk og kjørte litt over 1 tank.. men den stalla på 50% throttle.. å nå får jeg ikke start... kjønner meg ikke helt på idle, hsn & lsn på denne modellen... hadde ingen problem med å klare det på min inferno mp7.5.... anyone ?

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X