Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med servo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med servo!

    god dag.
    kjøpte i går revers kit til min savage x 4,6 big block
    monterte revers modulen i girkassen og begynte med servoene, koblet alt slik som det skulle være minus en servo som er bestilt oppgradert til styring.
    men når jeg satt strøm på dette så ville servoen som styrer gass og bremse bare stå og gå litt bakover og fram igjen, hvis jeg bevegde på gasshendelen på kontrollen så fungerte den som den skulle bare at den fortsatt sto å gikk fram og tilbake.
    beveger seg fram og tilbake med 0,5 sekunders mellomrom omtrent.
    noen ide hva som kan være feil?

  • #2
    Dårlig mottaker/senderbatteri?
    Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

    Comment


    • #3
      Du må garantert koble mottager og sender opp mot hverandre på nytt.
      Start med det først, så er du sikker
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bakstad View Post
        Du må garantert koble mottager og sender opp mot hverandre på nytt.
        Start med det først, så er du sikker
        koble opp mot hverandre på nytt? aka slå av og på?

        Comment


        • #5
          ska vel ikkje ha nåke å sei for bindinga mellom mottaker og radio detta? og e jo ingen kalibrering då det er en nitrobil det e snakk om? men ville sjekka mottakerbatteri ja..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Hva slags radio og mottaker har du?

            Nye servoer må kanskje reverseres for at de skal gå riktig vei. Du bør ikke sette på servohorn med linkene montert før ETTER at du har satt på radioen og sentrert servoene.

            Når servoene er sentrert og reversert (hvis de må, gjøres via radioen) så monteres linker.
            Og selvsagt, sjekk batterier.
            TEAM ELEFUN

            Comment


            • #7
              Originally posted by thomaleo View Post
              koble opp mot hverandre på nytt? aka slå av og på?
              Sjekk manual hvordan du binder mottaker og sender på nytt. Det kan gi en bedre kobling med mindre forstyrrelse. Ellers lavt batterinivå eller bare ustabil/dårlig servo.

              Comment


              • #8
                Originally posted by carish View Post
                ska vel ikkje ha nåke å sei for bindinga mellom mottaker og radio detta? og e jo ingen kalibrering då det er en nitrobil det e snakk om? men ville sjekka mottakerbatteri ja..
                Det lønner seg å begynne med det mest banale noen ganger som å binde opp på nytt.
                Når det er gjort så kan man sjekke ut den feilen å gå videre i søkingen
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  takker for alle svar! skal prøve noe av dette i morgen å gi tilbakemelding.

                  Comment


                  • #10
                    er bare litt rart at hvis jeg setter gass/brems servoen på channel 1 så fungerer den som den skal men ikke på channel 2.
                    har det noe med setupen på revers mixer pro?

                    Comment


                    • #11
                      Godt mulig, visste ikke at en sånn mixeduppedings var med i bildet. Sikkert noen som har erfaring med den.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X