Announcement

Collapse
No announcement yet.

bullet mt 3.0 stoppet etter 20 sek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bullet mt 3.0 stoppet etter 20 sek

    har bynt å fått problemer med min hpi mt 3.0 etter den har stått ubrukt en stund, har ny fuel og ny plugg, men den har blitt tungstartet, å når den først starter går den ca 20 sekunder så stopper den. da må jeg bortpå med gløderen igjen så fungerer den 10-20 sek før den stopper

  • #2
    Jeg går ut i fra at du ikke får bilen spessielt langt av gårde.

    Pass på å prime motoren godt nok. Jeg pleide å prime til jeg hørte et dragsug inne i motoren. Siden bilen din stopper etter kort tid så er det vel fordi den er enten sinna og vil helst være varm, eller så er den for rik og da vil han nok kvele seg raskt. Prøv evt å skru idle skruen *ut litt etter litt for å se om den slutter å stoppe. Det er også kjekt å bruke en form for stand hvor hjulene ikke har kontakt så du kan ruse bilen litt etter start. Begynn litt rolig så du ikke kveler motoren (om den er veldig rik) og forsøk varm den opp med gradvis mer rusing i korte bursts, men ikke for mye rusing med freespin. Det er ikke bra for motor.

    1. Prime 2. start
    Registrer hva som skjer, og motorlyden.

    1. Prime 2. start
    Registrer hva som skjer, og motorlyden.

    1. Start (kanskje prime) 2. Juster idle.
    Registrer hva som skjer, og motorlyden.

    1. Start 2. Juster idle.
    Registrer hva som skjer, og motorlyden.

    Repeat.

    Det kan jo også være en dårlig blanding av LSN (Low Speed Needle) og idle også, men sjekk at bilen starter skikkelig og går frivillig på tomgang før du kødder for mye med LSN. Sjekk istr boka for fabrikksettings.

    Husk små justeringer
    Last edited by Holg; 23 November 2013, 02:23.
    Oslo Modellbilklubb * Team Losi Racing: 22 1.5 buggy * XRAY: T4 Touring *

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X