Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho MP 7.5 utfordring for nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho MP 7.5 utfordring for nybegynner

    Hei alle sammen!
    Jeg er ny her på forumet, og ny med RC!

    Jeg fikk for 4 år siden en bil av en kompis - Kyosho Inferno MP 7.5
    Denne bilen har stått i boden siden, og vil få den i gang. Motoren starter, men ingenting skjer.
    Jeg skrudde av på fremsiden av motoren, der datt det ut noen deler.

    Ser ut for meg som et svinghjul og clutch, men som er ødelagt?
    Den er i 2 deler, og fjær som ligger klemt sammen inni der.

    Noen som kan hjelpe meg med hva dette er, og hva jeg må kjøpe for å få igang bilen igjen?

    Når jeg kikker på nettet så er jeg deler som ligner, men som er i 3 deler. Er dette evnt. noe jeg kan bruke?

    Føler meg helt lost her, så hjelp tas imot med stor takk!

    - Jørn-Thomas

  • #2
    Lenge siden jeg har holdt på med kyosho biler men hadde en gang en Inferno RTR, jeg bytta svinghjul slik at jeg fikk 3 sko, var et eller annet med clutch klokka mener jeg og huske også. er det lager i clutch klokka di? (den delen drevet sitter på)

    Husker også at dette er en bil som er satt sammen med så dårlige deler at den holder et par tanker før man må ut og hamstre options deler som koster en god del.

    Hvis det er RTR utgaven med hvit karosseri og blå striper så har?
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Jeg har så liten peiling på dette at jeg føler meg som et bortkomment barn i en evig stor maisåker!

      Det er hvitt karosseri med blå striper, ja. Som sagt aner jeg ikke årgang på bilen, kjenner hverken til savage, hpi, kyosho, tamiya osv osv.. jeg fikk den bare og har hatt den stående noen år. Jeg har noen bilder jeg kan laste opp, så er det lettere å se for dere som kjenner til dette

      Comment


      • #4
        Hei! Det du har gjort er og skru av cluchklokka. Innenfor den skal det på din være to plastlameller tredd innpå hver sin "pinne" på svinghjulet med en fjær rundt. Måten disse går istykker på er enten at de smelter eller at fjæra blir så slapp at man må ha ekstremt lav tomgang for at den skal stå stille. Hva så galt ut med din? Beveget ikke bilen seg når du ga gass? Hvis du har mulighet til og komme ut til Hvervenbukta en dag så kan jeg hjelpe deg med bilen!
        Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

        Comment


        • #5
          Takker for svar!
          Fjøra var ødelagt, fikk hjelp til å bøye denne og feste det på igjen og montere det sammen. Dette for å teste bilen litt.
          Har nå fått bestilt originale deler fra ebay, så får vi se om det ikke blir enda bedre når det er ankommet.
          Dersom jeg fremdeles har problemer etter dette, tar jeg gjerne en tur for å få litt innspill og hjelp her.

          Tar imot alt av hjelp med stor takk! =)

          Det som skjedde var at bilen ikke ville starte når den stod på bakken, måtte løfte opp hjulene.
          Når jeg satt den ned da, stoppet bilen brått. Den bare døde ut.
          Måtte ha litt fart på hjulene og dytte den litt i gang i det jeg satt den ned for at den skulle komme seg i gang.
          Derfor stoppet jeg den etter en liten runde og plukket den opp for å se på det.

          Comment


          • #6
            Skru ut motoren, ta av clutch og svinghjul. Kjøp deg en ny clutch med 3 sko. http://mcrt.mamutweb.com/Shop/List/K...-clutcher/56/1 Da har du clutch en god stund, husk også luftfilter og filterolje.
            Ken Skalleberg

            Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X