Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Xb 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xray Xb 8

    lager en tråd her som jeg håper blir spikret! målet er en tråd som kan gi råd og veiledning med opsett etc, og forhåpentlig vis ikke for mye tompreik...hehe

    Som første sak...noen av oss hare litt travelt når vi monterer, det følger med et oppdaterings hefte til monteringsanvisningen, den er viktig å følge da hovedanvisningen er gammel og de nyere bilene ikke er helt like! bilen min ble helt kokos før jeg fant det ut..hehe
    Last edited by rallykjører steen; 5 March 2009, 20:12.

  • #2
    Da er det spikret til veggen!,,(Håper den ikke er av gips.) WT
    Last edited by WildTriaL; 22 August 2007, 09:51.
    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
    RC4WD Team Driver

    Comment


    • #3
      Hadde i starten problemer med EC at den spratt mye i rompa, borret 4 hull på 1,3 i demperne og brukte 400 olje og vite(mykere) fjerer. dette funket veldig bra og den svelger dumpene mye bedre!

      Comment


      • #4
        Hei du! Prøv 4 hull på 1,4 mm foran og 4 hull på 1,3 bak og 450 Xray olje i alle demperne..
        Hvis du bruker et annet merke olje vet jeg ikke hva dette tilsvarer fordi Xray kjører sin egen norm på oljeviskositeten enn de fleste andre. Noe annet jeg prøvde nå i helga på efra løpet i Skien var å sette demperne foran ytterst på bærearmen og innerst nede på tårnet. Dette gir bilen mer styring i høy fart og under gasspådrag samtidig som den blir mindre utsatt for velting i dumpete forhold. Anbefales absolutt når det er ekstremt dumpete på banen. Spesielt sammen med 25 graders C-huber foran. (Spindelholdere) Grunnen tror jeg er at man får mer camber under sving, noe som gjør at bilen virker mindre "huggete". Altså sklir litt lettere sideveis over dumpene. Disse 25 graders hubene er ikke i produksjon enda men ventes snart på markedet.
        Morten Thorkildsen.
        Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

        Comment


        • #5
          Originally posted by MT View Post
          Hei du! Prøv 4 hull på 1,4 mm foran og 4 hull på 1,3 bak og 450 Xray olje i alle demperne..
          Hvis du bruker et annet merke olje vet jeg ikke hva dette tilsvarer fordi Xray kjører sin egen norm på oljeviskositeten enn de fleste andre. Noe annet jeg prøvde nå i helga på efra løpet i Skien var å sette demperne foran ytterst på bærearmen og innerst nede på tårnet. Dette gir bilen mer styring i høy fart og under gasspådrag samtidig som den blir mindre utsatt for velting i dumpete forhold. Anbefales absolutt når det er ekstremt dumpete på banen. Spesielt sammen med 25 graders C-huber foran. (Spindelholdere) Grunnen tror jeg er at man får mer camber under sving, noe som gjør at bilen virker mindre "huggete". Altså sklir litt lettere sideveis over dumpene. Disse 25 graders hubene er ikke i produksjon enda men ventes snart på markedet.
          skal prøve det! den går ganske fint nå, har xray 400 olje jeg, og lyseblå fjærer foran og vite bak! men syns nå ennå den er litt vilter med rumpa, kommer ofte ut...

          Comment


          • #6
            Fikk tips av Jess Saunders om å anskaffe meg soft wish bones til TQ'en. Noen som har erfaring med dem og evt en link?

            Han anbefalte også 0% anti squat på TQ'en for norske forhold.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              Noen som har forslag til karosseri som holder mer enn 4 runder?? testet både nye og gamle xray, men går istykker før vi får blunket....kjørt med kaross til en hyper og caster, de har holdt, men passer ikke helt

              Comment


              • #8
                Originally posted by rallykjører steen View Post
                Noen som har forslag til karosseri som holder mer enn 4 runder??
                Hva med et tykkere karosseri? Jeg har et XB8 V2 og som er mye tykkere enn det originale.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by rallykjører steen View Post
                  Noen som har forslag til karosseri som holder mer enn 4 runder??
                  Blitz karosseriene fra Retech er rimelige og ganske holdbar. Har holdt nesten hele sesongen hos meg.
                  Team Associated RC8,2, OS speed/ RC18B / Futaba 4PK/ Rapicon fuel
                  www.TMBK.net www.hobby24.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Grave Digger View Post
                    Blitz karosseriene fra Retech er rimelige og ganske holdbar. Har holdt nesten hele sesongen hos meg.
                    se der ja! de kommer ferdig lakkerte og? http://www.retech.no/pages/karosserier.htm
                    Last edited by rallykjører steen; 22 August 2007, 07:07.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by rallykjører steen View Post
                      se der ja! de kommer ferdig lakkerte og? http://www.retech.no/pages/karosserier.htm
                      De er ikke ferdig lakket
                      Pål-André Karlsen `76-mod
                      www.modellteam.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by rallykjører steen View Post
                        se der ja! de kommer ferdig lakkerte og? http://www.retech.no/pages/karosserier.htm
                        De er ikke lakkerte. Karosserier som leveres ferdig lakerte merkes veldig tydelig med dette. Grunnen til at stort sett alle bilder av karosserier er med lakk er at man ikke ser konturere i karosseriet om det er gjennomsiktig. Det er jo dessuten mye lettere å selge et karosseri som har en kul airbrushet design enn et som er gjennomsiktig, så det er nok også et salgstriks som ALLE bruker.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • #13
                          jconsept sine karosserier er bra, der får du 2 tykkelser, har prøvd begge to. www.carolinasrc.com
                          € O.S SPEED € SAVÖX € MiniCar RC Team € Kyosho mp9 € Team Associated sc10 €

                          Comment


                          • #14
                            kjøpte blits 1 og 2 karrosseriene, nr 1 passet ikke sånn vidre når jeg kappet ut etter merkene foran.... men 2ern ble fint! ikke testet de ennå, men virker helt greie!

                            Comment


                            • #15
                              legger ut linken med xray deler her så vi har den i tilfellet noen skulle trenge den.... http://www.everodrc.se/

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X