Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Associated RC 8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg så aldri hele filmen jeg, så fikk ikke med meg den poeng greia (husker dette var den
    første filmen jeg så med rc8 for leeenge siden også, før den kom hit til lands,
    så ikke hele da eller

    Men at den fikk 9 av 10 poeng er nok velfortjent, ingen tvil om at dette er en av de
    raskeste bilene pr i dag, helt konge.

    Synd vi ikke er flere nordmenn som tør å prøve de nye merkene som popper opp også.
    Både lrp og serpent har jo kommet med biler som viser seg å funke bra, hadde vært
    gøy om vi nordmenn også hadde turt å prøve noe nytt..
    sigpic

    Team Xray

    Comment


    • #17
      Her er guiden for å bygge om demperne, har gjort dette selv nå og demperne kjennes enda mere konge ut enn de er orginalt.
      Attached Files
      Hans Magne Berg 1980 Kløfta
      Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

      Comment


      • #18
        Fant denne "håndboka" på nett her. Den er genial spør du meg!!!!

        Hans Magne Berg 1980 Kløfta
        Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

        Comment


        • #19
          Startboks

          Hvilken Startboks egner seg best til RC 8. Selv har jeg en LRP 37100 som ikke anbefales. Har justert braketter og pinner fram og tilbake men uansett så passer den dårlig.
          Kim Gjerstad Oslo
          Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
          Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

          Comment


          • #20
            Mugen startboks passer veldig bra.

            Hvis det er vanskelig med den du har, kan du dremle lenger spor, eventuellt bore nye hull til støtter.
            Minicar rc team
            http://minicar.no
            www.rga.no

            Comment


            • #21
              En bra start

              Ja det ble det virkelig. Jeg tenkte å dele min aller første erfaring med RC 8 med andre som er på jakt etter en Buggy som er lett å bli gla i. Har selv holdt på ca 1 år så jeg uttaler meg mest på alle nybegynnernes vegne.
              Nå var ikke akkurat forholda optimale på WB 4-finalen i Skien i dag, Isete og sølete var det .Men god følelsen fikk jeg. Dette er hva jeg opplevde av bilen: I Svingene syns bilen bare dro seg rundt. Jeg har i en kjapp Ace DS 1015 Servo som det tok litt tid å bli vant til men så gikk det bedre. Ellers virker bilen veldig rask og solid.
              Det som er noe av det beste med bilen ( ihvertfall til nybegynnere) er at det ikke fins drøssevis med just.. muligheter. Enten her eller der, og en av 2 funker, og man slipper å skru seg helt bort. Så jeg er ihvertfall veldig fornøyd å gleder meg til det blir bart og tørt ute..
              Kim Gjerstad Oslo
              Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
              Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

              Comment


              • #22
                Etter ett par løp med RC8'n nå må jeg bare ta av meg hatten for Team Associated.

                Dette er en sinnsvak god bil å kjøre. Var usikker til å starte med mht at dette var deres første 1/8 offroad,. og det var selvfølgelig noen barnesykdommer,. men Associated var raskt på pletten å ordnet med ny plastdeler der de hadde bommet.Bilen er nå like solid som andre biler, og vanvittig god å kjøre. Jeg har brukt bilen i 2 løp, ingen brukne deler, ingen problemer whatsoever. Til de som ikke er klar over hvor tøff banen på Neo er imot bilene blir det vanskelig å skjønne, men si det sånn,. overlever bilen din de hoppene/landingene/kulda som er kombinert med dette løpet, ja da er det greit liksom. Kunne pr dato ikke vært mer fornøyd! Imens jeg er inne på det,. trodde aldri jeg skulle bytte servo-merke heller, men disse Ace-servoene, right on baby

                Rock on Associated!

                Mvh Ronny
                Last edited by Ronny.A; 31 March 2008, 21:53.
                Ronny Arnesen
                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                Comment


                • #23
                  Må nok se meg serdeles enig med Ronny her, min har nå begynt å nærme seg 10 liter og lakken på outdrivsa er like fin, lite slerk å slitasje ellers også. Har personlig heller aldri kjørt fortere en jeg gjør med rc8. Knall vogn som anbefales på det sterkeste..
                  Ken Skalleberg

                  Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                  Comment


                  • #24
                    Noen som trenger en delebil? skjevt chassi og venster armer er knekt.........

                    Send meg en pm om du har brukt for den

                    Comment


                    • #25
                      Rc 8 og differ

                      Skal skifte ut diff olje å lurte på hva som er mest vanlig/brukt på Rc 8 og på Norske baner.Smak og behag selvfølgelig, men en viss formening.
                      Orginalt så sitter det 5000-7000-3000. Jeg bruker GS sin olje å tenkte å prøve meg på 5000-5000-1000 (3000).
                      Og til slutt: Skal jeg fylle opp til Spider dreva er dekt, eller bare like over krysset.?
                      Olje til NXC 2008

                      NÅ MÅ DET SNART SLUTTE OG REGNE
                      Last edited by plumbtek; 13 April 2008, 13:33.
                      Kim Gjerstad Oslo
                      Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                      Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                      Comment


                      • #26
                        For å si det sånn Kim så skal jeg prøve den store hiten fra USA, 5-5-5 skal vist være helt konge. Testa det på første WB også men da var det litt glatt for å få feelingen liksom.

                        Å ja fyll dem til drevene er dekt!!!
                        Hans Magne Berg 1980 Kløfta
                        Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

                        Comment


                        • #27
                          Takk. Det blir vel å prøve seg frem litt å se ann grepet på banen.
                          Kim Gjerstad Oslo
                          Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                          Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Hansi View Post
                            For å si det sånn Kim så skal jeg prøve den store hiten fra USA, 5-5-5 skal vist være helt konge. Testa det på første WB også men da var det litt glatt for å få feelingen liksom.

                            Å ja fyll dem til drevene er dekt!!!

                            Hei

                            Kjør 5-5-3. I USA kjører de 90% av tiden på Blue-groove baner med supergrep, derfor det ekstra skyve med 5000 bak. Grepet er ikke like optimalt her dessverre
                            Ronny Arnesen
                            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                            Comment


                            • #29
                              Jeg kjørte 5-5-3 under innekjøringen i Svergie og det funka som bare f...
                              Ken Skalleberg

                              Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by El gravo View Post
                                Jeg kjørte 5-5-3 under innekjøringen i Svergie og det funka som bare f...
                                Ikke sant
                                Ronny Arnesen
                                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X