Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Associated RC 8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nå blir det sannsynligvis kjøring både på bukta og geiteryggen til hælja med mindre det ikke begynner å regne IGJEN... Så da tenkte jeg å teste ut litt forskjellig. Fikk noen godbiter i posten i dag som også må testes ut.
    Kim Gjerstad Oslo
    Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
    Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

    Comment


    • #32
      Nå kommer det snart orginale Big Bore dempere til RC8 også. Er visst i produksjon nå ettersom jeg forsto.

      Kommer også en annen ting i slutten av mai..
      Hans Magne Berg 1980 Kløfta
      Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

      Comment


      • #33
        Grattis Ketil

        Gratulerer med knall god kjøring og en bil som fungerte bedre en noen gang..Sterk andre plass, og det blir nok ikke siste pall besøk av en Rc8 denne sesongen.
        Ken Skalleberg

        Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

        Comment


        • #34
          Hei,Er ny her på radiostyrt jeg tar opp igjen buggy interessen min etter å ha sittet på gjerde og ventet på buggy bane nå har Det faktisk dukket opp 2 i nærmiljøetJeg har derfor valgt og kjøre Rc8 og trenger litt info om den. Bilen kommer vist ferdig montert, Må jeg demontere hele greia og skjekke locktite og diff olje? har lest tlitt på utenladke forumer om bilen og funnet ut at noen har visst problemer med lekkasje i bensintanken er det noen her hjemme som har erfart dette.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Rc8 View Post
            Hei,Er ny her på radiostyrt jeg tar opp igjen buggy interessen min etter å ha sittet på gjerde og ventet på buggy bane nå har Det faktisk dukket opp 2 i nærmiljøetJeg har derfor valgt og kjøre Rc8 og trenger litt info om den. Bilen kommer vist ferdig montert, Må jeg demontere hele greia og skjekke locktite og diff olje? har lest tlitt på utenladke forumer om bilen og funnet ut at noen har visst problemer med lekkasje i bensintanken er det noen her hjemme som har erfart dette.
            Hei på deg du.

            For å svare på det første sp målet ditt først. Du trenger ikke å skru fra hverandre bilen igjen nei. Kommer med kjempe oppsett og locktite fra fabrikken. Eneste du bør gjøre er hvis du får fra den første batchen med bilen, skift over til servicepacken med en gang. Sjekk demperne om de er fulle med olje. Diffene mine var helt greie når jeg fikk den.
            Tank utgave 1 er veldig crappy, altså den gjennomsiktige. Sprekker veldig lett og kan ha en intern luft lekasje. Kjører selv med Xray 808 tank til jeg får den nye til RC8. Den er hvit og av ett mye bedre materiale.

            Ellers så er bilen helt knall, med masse styring og stabilitet.
            Spør gjerne hvis det er noe mer, håper du fikk svar på det du lurte på i første omgang.

            Hilsen Hansi
            Hans Magne Berg 1980 Kløfta
            Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

            Comment


            • #36
              Takk for verdifull info Etter mye studering på bilmerker falt jeg for denne ved første øye kastjeg kommer til og kjøre med den orginale tanken så lenge har noe deler på bestilling i utlandet,kunne ikke se noen ny tank i lista der. Jeg tror alt havner i postkassa i dag,da tipper jeg d blir en sen kveld og masse glede i kveld

              Comment


              • #37
                Ja det er godt å høre, den nye tanken er i bestilling til norge. Er ikke helt sikker på når den kommer!!!

                Kos deg med en god bil...
                Hans Magne Berg 1980 Kløfta
                Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

                Comment


                • #38
                  Hei.Bilen er nå klar dette ser meget lovende ut,Det eneste jeg trenger nå er en startboks,for den jeg har passer ikke er d noen som vet hvor jeg kan kjøpe en i norge da for jeg den litt raskere,D klør litt i trigger finger'n om dagen

                  Comment


                  • #39
                    Hei igjen.har hørt rykter om at Team associated har egen boks til rc8'n, er det noen her som har noe erfaring med dette.

                    Comment


                    • #40
                      Ny bil i hus!

                      Bestillte min fra CarolinasRc og den kom med den nye hvite tanken ferdig montert. Har byttet til servicepacken og gjort dempermodden i dag. Hvor får man tak i bor på 1.1mm, 1.2mm osv? Ser mange kjører 2x1.4 + 2x1.1 stempel....men har ikke bor i den størrelsen der.

                      Er det noen som har prøvd ackermannplatemodden? Litt usikker på om jeg skal frese av karbonen hvis det gjør bilen alt for nervøs... uansett er jeg veldig fornøyd med kvaliteten og finishen på bilen....bare kjøre inn motor nå så får vi se hehe

                      Jeg kjøpte mugenboksen samtidig med bilen...har ikke prøvd den enda men ser ut til å passe bra. Associateds boks er produsert av Thunder tiger...Ketil bruker den og tror den funker greit, men den er ikke laget spesielt til bilen slik Losiboksen er for 8ight.
                      Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
                      Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
                      Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

                      Comment


                      • #41
                        Takk.D var den gammle tanken i kittet mitt,Ser ut som startboksproblemet ordner seg,har vært i kontakt med mcrt.no i dag dem skulle skaffe meg den orginale rc8 boks'n og den nye tanken i løpet av en uke jeg vurderer og kjøre med de originale øvre berebruene til de ryker og sette på di nye da,dem må vell funke en stund.
                        Jeg tror d blir vankselig og skaffe 1,1mm bor har ikke hørt om d ivertfall

                        Comment


                        • #42
                          Jeg har det bor settet fra GMK Supply, der er det bor fra 1-2mm helt genialt. Kjøpt hos A Main Hobbies...
                          Hans Magne Berg 1980 Kløfta
                          Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

                          Comment


                          • #43
                            Det er bestilt

                            Får nesten legge ut litt bilder av råskinnet da Blei skikkelig hastelakk...får heller legge litt mer jobb i det neste karosseriet hehe.
                            Attached Files
                            Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
                            Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
                            Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

                            Comment


                            • #44
                              RC8 god nok for seier i Norge!

                              Tenkte bare nevne at en RC8 vant den siste NM-runden i 2008. Og at den fungerte bra. Og at jeg kan anbefale den til alle som vil ha 1/8 bensinbil. Jeg kan til og med komme med litt tips, skulle jeg tro
                              Ketil Pettersen [1978]

                              Team Associated Factory Driver - RC10 B4 - RC10 B44 - RC8 - Reedy - LRP - JConcepts

                              Comment


                              • #45
                                ser at du har litt igjen du og Ketil, det heter fuel, ikke bensin.... Eller kjører du med 95 blyfri? da er det ikke rart det flyr motorer
                                MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                                TRF-415MSXX
                                DEX410

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X