Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner, litt usikker på valg av bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner, litt usikker på valg av bil

    Vel, jeg har hatt lyst å begynne med skikkelige RC biler siden jeg var liten, men har liksom aldri hatt råd. Nå er jeg 19, og skal til å begynne å studere. Med andre ord er jeg ikke det man kan kalle "rik". =P


    Har drevet og snuset litt rundt på diverse webshops etter rimelige, gode biler, men jeg er stadig usikker.

    Til å begynne med var jeg gira på en HSP Atomic Warhead, siden den var grisebillig, men etter å ha lest litt rundt på forumet her, så virker det ikke som om det er det beste valget.. Med tanke på kvalitet osv.

    Etter det jeg forstår, så er Ho-Bao Hyper bilene (vurderer Hyper-7 PBS RTR, Mach-28 Edition, jeg fikk ikke til å linke skikklig, men http://www.mamut.net/rcteam/shop/ <= der finner du kjapt bilen.), samt Team VTX (F.eks B1R: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000) biler som er verdt å satse på.

    Det jeg nå lurer på, er hvilken av disse bilene er "best" for en nybegynner å satse på?
    Pros\cons?

    Og forresten, hva er omtrentlige toppfart på Hyper bilen? Jeg har ikke klart å finne det ut, og det kunne jo være artig å vite =P

    Den bilen jeg er mest interessert i er Hyper 7 PBS bilen, egentlig.. men jeg er veldig mottakelig for innspill :P


    edit: Jo, og så lurer jeg på hvilken plugg som skal brukes på Hyper bilen, samt om det finnes forskjellige glødere osv. som det er store forskjeller på O.o;
    Last edited by Arronax; 7 July 2008, 18:43.

  • #2


    Kommer ikke før august. verdt og vente på
    Shepherd V10 - Novarossi
    Serpent S120 Link - LRP

    Comment


    • #3
      skal kjøpe nitro bil

      skal kjøpe en nitro bil men eg trenger en billig og god bil noen tips om kor eg kan finne det

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kjetil Berntsen View Post
        http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=d8&lang=en

        Kommer ikke før august. verdt og vente på

        Blir vel grossalt dyre de der tenker jeg..?

        Comment


        • #5
          bil

          har funni en men lurep på om det er en bra bil noen svar https://eurobuy.keysecure.no/forside...rtr-1-16-scale

          Comment


          • #6
            Denne hobbien er dyr. ferdig med det, men husk 1/16 scala er knøtt liten. som en 2liters isboks tenker jeg. også får man det man betaler for. det er en del skruing og vedlikehold, også må man ha fuel, plugger, dekk, div deler ved kræsj, så spørs hvor mye du rekker visst du skal studere. men det er jo helt opp til deg selv. jeg har hyper nå, og har hatt sånn hyper 7 og det er en knallbil det. bedre og gi litt mere for bilen, istedenfor og måtte repparere hele tiden på en dritt bil. men det er skikkelig gøy og kjøre, så lykke til.
            Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
            Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

            Comment


            • #7
              Tenker du skal satse på en HPI Savage X jeg.

              Lett å skaffe deler til via ebay osv, og du kan fornye hele bilen med aluminiumsbjelker å styr å stell!
              Sintech GT-8|Force 3,5cc

              Comment


              • #8
                LRP sin buggy da RTR for 3500,- i norge! kurrant med deler osv.. det er samme bilen som kom på 6 pl i em. riktignok er RTR bilen noe tyngre har snaorstart osv men er da også ca4000 billigere om vi snakker om komplette biler. team utgaven har flere gode plasseringer her hjemme og i utlandet..
                www.RCsenteret.no

                Comment


                • #9
                  vtx b1r er en bra bil det som jeg har forståt billig også

                  Comment


                  • #10
                    Fælt med skryting av de bilene du selger om dagen. du kan jo godt informere om att du er forhandler når du "tipser" andre om biler. men prøvde og gå inn på nettsiden di reklamerer for og der var det jo ikke mye liv ennå. ikke så lett og se på bilene du skal selge da.
                    Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                    Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                    Comment


                    • #11
                      hyper 8 pro kitet fra rcteam er ingen dårlig handel. Vil vel tro det er det billigste pro kitet du får i Norge i dag. Jeg er i allefall superstoka på bilen. Pro bilene er uansett bedre enn RTR. Vil ikke anbefale savage! Den bilen er et forferdelig pengesluk. Snakker av erfaring
                      Espen Ueland
                      -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                      Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

                      Comment


                      • #12
                        lrp rtr komplett bil bare og fylle fuel og kjøre 3300,- det er et godt tilbud på en veldig bra bil.. bilen er enkel og skru. og funker veldig bra rett ut av esken. motoren går meget godt og er holdbar deler har vi i butikken og sender pr post på dagen

                        Kontakt meg gjerne på mail robert@rcsenteret.no
                        www.RCsenteret.no

                        Comment


                        • #13
                          hei skal jeg kjøpe ny xtm xt-2 eller hyper 7 tq sport


                          har fått tilbug om xtm for 2300 og tq`en til 3000


                          hva skal jeg kjøpe???


                          helst ingen ting over 3 lapper

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by buggy boy View Post
                            hei skal jeg kjøpe ny xtm xt-2 eller hyper 7 tq sport


                            har fått tilbug om xtm for 2300 og tq`en til 3000


                            hva skal jeg kjøpe???


                            helst ingen ting over 3 lapper
                            Jeg har hatt den TQ`n før og kjempe bra bil. men, visst du ser her, så hadde jeg heller godt for pbs utgaven. men det blir 500,- dyrere, men det er virkelig vært det. mye bedre kvalitet på den. Se her: http://www.mamut.net/rcteam/shop/
                            Lykke til
                            Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                            Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                            Comment


                            • #15


                              Er vel llite og lure på.. en rtr lrp koster nå 3600 komplett bare og lese linken og bli overbevist

                              Ønsker du og bli team førere for nye Serpent 811??
                              sigpic
                              Robert@rcsenteret.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X