Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho DBX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho DBX

    Vurderer å kjøpe meg fuel bil, og lurer på om noen har vært borti Kyosho DBX, er dette en passende begyner bil? takk for svar.
    - Stian Mathisen 1991 Lunsdal'n...
    - HBX Trueno ae86

  • #2
    Nitro Off-Road - Kyosho DBX/DST Thread! - Post anything you have to say about your DBX/DST! Please feel free to include any problems you incured and also any available Hop-Ups you may have found for the vehicles. I recently bought the DBX and would like to have a nice resource to fall back on to help circumvent any

    Comment


    • #3
      Jeg og 3 kompiser har DBX. De har ikke fungert for oss. Felles for alle bilene er at stein/grus kiler bakhjula slik at du må plukke den opp å ta ut steinen for å kjøre videre. Dette skjer så ofte at det er ingen vits i f.eks å prøve å kappkjøre.

      Det er nok ikke tilfeldig at alle 4 sliter i så stor grad med dette. Vi kjører på bane, med fint dekke som er komprimert med "loppe", men likevel er dette et kjedelig problem. Det skal visstnok ha kommet en ny type dekk/felg fra 3.partsleverandør - men skal du ha de er totalsummen på bilen plutselig godt over 3000,- og da får du mange andre alternativer.

      Jeg vil heller anbefale Hot Bodies Lightning til ca 3500, eller Team VTX som starter på 2800. For ca 3500 får du den komplett med alt av batterier og ladere ferdig levert. Se elefun.no

      Dette er billige RTR-buggyer som vi i klubben min har erfart fungerer. Den team VTX-buggyen ser veldig bra ut til den prisen - kommer med rotostart og fm-radio.
      Last edited by Puma420; 11 July 2008, 08:18.
      Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

      Comment


      • #4
        takk for svar. men den er altså ikke brukbar mener du da eller? det kan da umuli være ett så stort problem, det med dekkene? bor 20min fra hamar, så handler p åabsolutt hobby tenker jeg. : D
        - Stian Mathisen 1991 Lunsdal'n...
        - HBX Trueno ae86

        Comment


        • #5
          Brukbar og brukbar...

          Kjører du på grus eller lignende underlag vil du oppleve at bakhjulene kiler seg til stadighet. Det er ganske irriterende, ingen vits i å prøve og kappkjøre f.eks.

          Budskapet mitt er at dette er en bil som ikke er verdt prisen. Legger du i de pengene hjulsettene som visstnok skal gjøre bilen kjørbar, har du plutselig brukt like mye penger som en mye bedre bil koster.
          Jeg har ikke prøvd andre hjul, og vet ikke om det hjelper. engang

          Skal du ha buggy og bruke rundt 3000,- så vil jeg absolutt anbefale og se på andre biler. F.eks. Team VTX hos elefun som ligger i det prisleiet og er en 10 ganger bedre bil enn DBX...
          Last edited by Puma420; 13 July 2008, 14:33.
          Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

          Comment


          • #6
            DBX er en helt super bil, bortsett fra en ting; stein setter seg fast mellom felg og oppheng. Hele tiden!! Eneste plassen jeg klarte å kjøre med originalhjula var på stranda. Kjedelig i lengden. Så bytt vekk de originale hjulene med noe bedre egnet.

            Jeg brukte 350,- kroner på felg og dekk fra tamiya, og nå funker det og går som bare søkke juling...

            Edit: lekte litt på en komposthaug/jordslette igår. Skittent og gøy!



            Last edited by Polardegos; 18 July 2008, 13:37.
            HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

            Comment


            • #7
              Jeg er enig i at DBX kunne vært en brukbar bil, hadde bare bakhjula gått rundt.

              Saken er den, at enda du har kjøpt bilen og hjul som gjør den kjørbar - så har du brukt penger tilsvarende innkjøpsprisen av en myyyyye bedre bil.

              2 kompiser har kjøpt seg Team VTX 1/8-buggyer, de kjører faktisk veldig bra ut av eska, motoren er stabil og fin samtidig som den tåler 1000 ganger mere juling enn DBX.

              http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

              Her får du komplett bil, RTR med oppladbar gløder, litt verktøy, FM-radioutstyr, rotostart med batteri og lader til 3050.

              Det følger vel heller ikke med gløder o.l. med DBX, hvis jeg husker riktig fra jeg kjøpte min
              Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

              Comment


              • #8
                puma420

                hvor lenge har du hatt bilen? vist du veldig gjerne vil kritisere dbx'en så mye så får du heller ta deg en tur til kyosho fabrikken å klage. har dbx selv og er virkelig ikke så ille som du skal ha det til.
                -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

                Comment


                • #9
                  Jeg og tre kompiser kjøpte en hver like etter den kom ut. Husker ikke om det var på senhøsten '07 eller tidligvinteren '08.

                  Valgte den fordi den så grei ut, til en pris som de fleste kunne få lurt igjennom diverse budsjetter.

                  Det som irriterer meg så grenseløst er at den ikke er brukbar slik den kommer ut av eska - på grunn av småstein som kiler seg mellom bærearmer og bakhjul. Dette var så plagsomt at 2 av de har mistet interessen og gidd opp, jeg bruker andre biler jeg har. Nye hjul som visstnok skulle gjøre bilen bedre kom jo først i sommer.

                  Poenget mitt med å være litt kritisk med denne bilen, er at jeg gjerne vil at folk skal ha en positiv opplevelse med denne hobbyen - og det er det lettere å få med en bil som faktisk fungerer ut av eska.

                  DBX koster jo gjerne (bil 2700, readysetbox 425, grp-hjul 490) 3615,- før den fungerer som den burde.

                  Da mener jeg det er bedre bruke de pengene på en bil som fungerer slik den skal når du pakker den ut, for å slippe forargelsen de første turene du skal ut.

                  Team VTX, som noen gutter i klubben min har, koster 3350 +frakt. Da er alt du trenger inkludert, den kjører mange ganger bedre enn DBX, tåler mere - og har blant annet Fm-radioutstyr.

                  En del av hensikten med et slikt forum vil vel gjerne være erfaringsutveksling, og å høyne kvaliteten på utøvelsen av hobbyen.

                  Poenget med min kritikk av denne bilen er altså ikke å være urettferdig - men å gi råd om utstyr som fungerer bedre, og gjør hobbyen enklere og morsommere.
                  Føler jeg kan uttale meg som jeg gjør i og med at vi var 4 stk som kjøpte samme bilen, alle har samme problemet, og det oppstår nesten uansett underlag bare det er løst.

                  Håper dette var forklarende ifht mine noe negative innlegg. Jeg vil nok fortsatt mene det samme om noen spør om anbefalinger/kjøpsråd irundt DBX.
                  Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                  Comment


                  • #10
                    det blir uansett feil å sammenligne biler som ikke har samme scala. Det er en kjent sak at 1:10 biler ikke kommer like godt frem som en 1:8, det sier seg selv.
                    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                    TRF-415MSXX
                    DEX410

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tombola View Post
                      det blir uansett feil å sammenligne biler som ikke har samme scala. Det er en kjent sak at 1:10 biler ikke kommer like godt frem som en 1:8, det sier seg selv.
                      Det er jeg fullt klar over - men likefullt bør man vel kunne forvente at en bil som er solgt under kategorien "offroad buggy" og som RTR, bør kunne plukkes ut av eska, settes på banen av finkornet dekke og kjøres en runde eller to sammenhengende uten å gå i spinn rundt sin egen akse grunnet felglås..

                      At den ikke gjør det er faktisk et brudd på forbrukerkjøpslovens §15, og gir etter loven anledning til å heve kjøpet.

                      Bakgrunnen for at jeg mener dette er at bilen er markedsført som "offroad buggy", og at bilder/reklameartikler fra produsent viser bilen i aksjon på sand/grus.
                      Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                      Comment


                      • #12
                        asdf

                        jeg kjøpte meg en dst på tirsdag kjørte den inn i går je opplevde også at grus kilte seg fast, men jeg kjørte litt idag og da skjede det noe rart me selve starte mekanismen(har drasnor) når jeg drar i drasnora dra den helt fritt uten at det blir starte lyd, jeg tenker at noen skjulte drev inni motoren eller noe sånt er slitt men vet ikke helt
                        Oskar!

                        Comment


                        • #13
                          Offroad er et vidt begrep, så du kommer ikke langt med forbrukerkjøpsloven, og tro meg, den kjenner jeg godt.hva med 1:16 offroad buggy?

                          spørsmålet er om banen er laget til den scala str du kjører. Det er stor forskjell på dekket til en 1:10 elektro bane og en 1:8 OR bane.


                          Originally posted by Puma420 View Post
                          Det er jeg fullt klar over - men likefullt bør man vel kunne forvente at en bil som er solgt under kategorien "offroad buggy" og som RTR, bør kunne plukkes ut av eska, settes på banen av finkornet dekke og kjøres en runde eller to sammenhengende uten å gå i spinn rundt sin egen akse grunnet felglås..

                          At den ikke gjør det er faktisk et brudd på forbrukerkjøpslovens §15, og gir etter loven anledning til å heve kjøpet.

                          Bakgrunnen for at jeg mener dette er at bilen er markedsført som "offroad buggy", og at bilder/reklameartikler fra produsent viser bilen i aksjon på sand/grus.
                          MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                          TRF-415MSXX
                          DEX410

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tombola View Post
                            Offroad er et vidt begrep, så du kommer ikke langt med forbrukerkjøpsloven, og tro meg, den kjenner jeg godt.hva med 1:16 offroad buggy?

                            spørsmålet er om banen er laget til den scala str du kjører. Det er stor forskjell på dekket til en 1:10 elektro bane og en 1:8 OR bane.

                            Du om det. Det finnes ingen advarsel på forpakningen om at bakhjula på bilen ikke kommer til å gå rundt om du kjører på grus/steinete underlag - og jeg ble ikke opplyst om det ved kjøp. Jeg mener derfor selvfølgelig at det er en mangel at man får såpass hyppig felglås med bilen. Registrerer kjapt at 5 andre forumbrukere (polardegos, oskares, lagunastv, rc-ulle, Rune R) forteller at de også opplever felglås. Dette mener jeg da kommer i konflikt med §15 bokstav a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til.

                            Hvis du leser mine innlegg kan du se at jeg ikke er urettferdig mot folk som har kjøpt bilen og trenger råd, men anbefaler folk som spør etter kjøpsråd og se på andre alternativer.

                            Jeg vil iallefall tro at de fleste som har prøvd f.eks. team vtx buggyen OG kyosho DBX (som ligger i relativt likt prisleie) er veldig enige i det jeg sier.
                            Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                            Comment


                            • #15
                              hvilke dekk.

                              Hei.
                              har du ett produktnummer og et link til der du har kjøpt dekk/felg.
                              Jeg har samme problem som deg.

                              ottar


                              [/quote]

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X