Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen Seiki MBX-serien

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Uansett finurlige løsninger eller ikke så er jeg 110% overbevist om at Mugen MBX6 blir en KNALL bil.

    Comment


    • #17
      Bilen skal komme for salg i slutten av September og prisen vil ligge på ca 620dollar.

      1:8 Buggy

      Comment


      • #18
        Originally posted by casevac View Post
        Nå er det vel sånn at RC8 har stående, MP9 og Tamiyas nye TRF801XT har stående. Mulig at de har kollektivt gått sammen for å gjøre dumme ting, slik at de som ikke har nådd helt opp i det siste skal få litt plass på pallen
        En stående servo har kanskje ikke verdens største negative innvirkning i forhold til hva man oppnår med å få sentrert vekta i større grad, og forenkle mekanikken en smule. Ikke vet jeg, men jeg tar sjansen på at Mugen gjør det...
        er vel sånn i rc8 at du kan velge selv om du vil ha den liggenede eller stående mener jeg.. ace servoene er faktisk vanttete trur det eller ei..dette testet jeg grundig etter en tur ut i kodal elva bedere test av servoer under vann trur jeg neppe jeg klarer å få til gitt...
        tom erik thomassen.. kyosho mp9novarossi enda ikke levert av samens rc service fuel:byron race gen2futaba: gass\brems..futaba styring..

        Comment


        • #19
          Originally posted by tommern26 View Post
          er vel sånn i rc8 at du kan velge selv om du vil ha den liggenede eller stående mener jeg.. ace servoene er faktisk vanttete trur det eller ei..dette testet jeg grundig etter en tur ut i kodal elva bedere test av servoer under vann trur jeg neppe jeg klarer å få til gitt...
          INGENTING jeg gjentar: INGENTING i verden er tett!!
          Servoer, u-båter, radiobokser... uansett så er det fact of life at ingenting er tett. Er skadepotensialet størst ved at noe lekker INN- så lekker det inn, er skadepotensialet størst ved at noe lekker UT- så lekker det ut. Dette har jeg fra Murphy's lov, og den er like sikker som Newton sine- minst! Uansett så trur jeg det har nix og nada å si om servoen ligger eller står mtp vanninntrengning, men kan ha litt å si mtp vektfordeling og plassering av motor, tank mm
          Nils Heen -74 mod. Eidfjord Tlf: 950 43 887, Kjører: Mugen MBX 6 m/OS Recab(?), Tamiya TRF 416 m/NOVAK 5,5 Flyr: T-Rex 450 S
          -Dreng på midtskogen raceway-

          Comment


          • #20
            Originally posted by nøytralturn View Post
            INGENTING jeg gjentar: INGENTING i verden er tett!!
            Servoer, u-båter, radiobokser... uansett så er det fact of life at ingenting er tett. Er skadepotensialet størst ved at noe lekker INN- så lekker det inn, er skadepotensialet størst ved at noe lekker UT- så lekker det ut. Dette har jeg fra Murphy's lov, og den er like sikker som Newton sine- minst! Uansett så trur jeg det har nix og nada å si om servoen ligger eller står mtp vanninntrengning, men kan ha litt å si mtp vektfordeling og plassering av motor, tank mm
            tja høres da ut som jeg er ganske tett da ihvertfall...etter MIN evne til å vurdere så har de ikke vært ustsatt for fukt..liggende servo skal vel gi lavere tyngdepunkt etter det jeg har skjønt..ikke sikker på hva murphy mener om det men..
            tom erik thomassen.. kyosho mp9novarossi enda ikke levert av samens rc service fuel:byron race gen2futaba: gass\brems..futaba styring..

            Comment


            • #21

              529$ på preorder, ta den du, Kyosho
              Dette blir bra!
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #22
                De første ordentlige bildene av bilen er lagt ut


                Dette ser virkelig bra ut må jeg si, har blitt lovet bilen den 20sept..........hohoho!!
                1:8 Buggy

                Comment


                • #23
                  Den bilen ser heeerlig ut!!! ...gleder meg til å sette fingra i en sånn så fort den kommer
                  Håvard Haugland - 93 mod
                  * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                  Team www.microracing.se

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by nøytralturn View Post
                    INGENTING jeg gjentar: INGENTING i verden er tett!!
                    Servoer, u-båter, radiobokser... uansett så er det fact of life at ingenting er tett. Er skadepotensialet størst ved at noe lekker INN- så lekker det inn, er skadepotensialet størst ved at noe lekker UT- så lekker det ut. Dette har jeg fra Murphy's lov, og den er like sikker som Newton sine- minst! Uansett så trur jeg det har nix og nada å si om servoen ligger eller står mtp vanninntrengning, men kan ha litt å si mtp vektfordeling og plassering av motor, tank mm

                    Du sier det så greit selv, vaninntregning!!

                    Vann renner ned og inn, men ikke opp. Ligger servoen så er det en større flate som er utsatt for vann som renner inn enn en servo som er stående. Fordi da må jo vannstanden inni bilen være en smule jævla høy for å trenge inn i toppen av servoen. Særlig hvis man har servo som er lavere enn std. vil det være en enda større fordel å ha stående. Hadde de valgt en løsning med at servosaver armen inn mot center av bilen og ikke på utsiden, så kunne dekselet vært tettere og hindret snø, vann, osv å trenge inn. Den dritten har en tendens til å legges seg greit rundt styreservoen til vanlig.



                    Og som Tom Erik sier så er ACE servoen vanntett i den grad at den er tettere enn andre servoer jeg har prøvd. Kjørt Winter Battle og i regnvær, snøvær. Aldri klikka en gang.

                    Hvis den nye MBX kommer med valgfri løsning ville jeg ha valgt stående. Riktig nok så blir tyngdepunktet høyere, men de ca. 20 gram som det snakk om, kan du bare ha for meg.
                    Last edited by extra; 4 September 2008, 15:23.
                    TEAM ELEFUN

                    Comment


                    • #25
                      Nå har det kommet enda noen bilder på www.neo-buggy.com av det nye beistet ...
                      Steike...blir mer og mer begeistret for hvert bilde jeg ser
                      Hadde vært morsomt om denne bilen ble en stor suksess... Litt større Mugenbuggy-miljø i Norges land hadde ikke gjort noe :P
                      Håvard Haugland - 93 mod
                      * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                      Team www.microracing.se

                      Comment


                      • #26
                        må være en tidlig prototype, ser han kjører med alu dempertårn.
                        MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                        TRF-415MSXX
                        DEX410

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Hobao-racing View Post
                          Nå har det kommet enda noen bilder på www.neo-buggy.com av det nye beistet ...
                          Steike...blir mer og mer begeistret for hvert bilde jeg ser
                          Hadde vært morsomt om denne bilen ble en stor suksess... Litt større Mugenbuggy-miljø i Norges land hadde ikke gjort noe :P

                          Blir nok noen flere mugen kjørere i Norge neste år
                          1:8 Buggy

                          Comment


                          • #28
                            ja . Mugen og Microracing skal sette spor etter seg neste år i norge.
                            *Mugen Seiki*OS*Microracing.se*Factory driver Advantage Racing*
                            Sjekk ut www.microracing.se & www.advantageracingproducts.com

                            Comment


                            • #29
                              på godt og vondt
                              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                              TRF-415MSXX
                              DEX410

                              Comment


                              • #30
                                Da er MBX6'ern bestillt, skal bli morro!
                                Med 25$ rabatt og 50$ gavekort havnet det på 3088kr inkludert frakt.
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X