Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hot Bodies Lightning 2 Sport VS HPI Trophy 3.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hot Bodies Lightning 2 Sport VS HPI Trophy 3.5

    hello,

    konfirmarsjonen nermer seg.
    har kjørt monster en stund nå å vurderer å kjøpe buggy.
    valget står mellom disse to, ser etter en RIMELIG bil rundt 3500
    til litt småløp,banekjøring,osv

    (HPI Trophy)


    (HB lightning 2 sport)
    http://elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=11428&itemref=35&prod=Hot%20 Bodies%20Lightning%202%20Sport%20RTR&kategoriID=10 000

    hvis dette ikke er noe tess finnes det andre biler i dennen prisklassen??
    Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
    Hitec Eclipse 7 QPCM

  • #2
    De to bilene er identiske. HPI produserer begge. Kun motor som er forskjellig.
    .21 motor i Trophy og .26 motor i HB.

    Ett av de bedre kjøp i den prisklassen helt klart.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Kjøp trophy, L2S sin force 26 motor er no forbanna dr** å 21. motoren er godkjent til konk. kjøring.
      Last edited by CarsOnly; 11 April 2009, 13:50. Reason: trykkleif'en på tur
      Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

      Comment


      • #4
        ok, hva er grunnen til at den .26 motoren er noe møkk
        Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
        Hitec Eclipse 7 QPCM

        Comment


        • #5
          Tror heller det er noe galt med uttalelsen til CarsOnly.

          Har selv testkjørt 4 liter i en HB med .26 Force motoren og den fungerte utmerket.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            šhvem av bilene ville du valgt da til nybegynerløp
            Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
            Hitec Eclipse 7 QPCM

            Comment


            • #7
              Spiller ingen rolle, de er jo like.

              Stiller du med .26 motor i ett klubbløp og får startnekt pga. motor er for stor så har ikke den klubben skjønt hva ordet rekruttering betyr.

              Kun på NM løp at motor MÅ være .21

              Gå for den du liker best.
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #8
                klarer ikke å bestemme meg, er kjøreegenskapene ca like?
                Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
                Hitec Eclipse 7 QPCM

                Comment


                • #9
                  Les den andre posten i tråden, kun motor som er forskjellig.
                  Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                  Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ihvertfall ikke hatt noe trøbbel med .26 motoren på min hb lightning. Tvertimot, den har gått ca 25-30 liter - og starter fortsatt på 2. draget kald. Begynner å bli litt funky å starte varm, men det har skjedd iløpet av de siste 2-3 litrene. En tur på startboksen, så starter den og går til tanken er tom

                    Bilen i seg selv har jeg ingenting å utsette på. Jeg bruker bilene mine hardt, men den tåler det. Mine (jeg har hatt to) understyrer noe ut av esken, men kjøp med diffolje og sett opp diffene før du tar den ibruk, så er den god som gull.

                    Jeg har god erfaring med 5-7-3 på den bilen
                    Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                    Comment


                    • #11
                      må være jeg som er uheldig da... Skulle prøve å tune den, da brakk LSN å jeg tok IKKE i det hele tatt. på den er kjempe vanskelig å starte, oppfører seg kjempe rart å spiser plugger. å dette er på fabrikkinstillinger.
                      Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

                      Comment


                      • #12
                        En nitro motor skal tunes hele tiden. Er ikke noe som heter at fabrikkinnstillinger fungerer hele tiden.

                        Som regel når en RTR motor er ny er den stilt slik at den starter lett. MEN, ikke dermed sagt at den skal stå slik hele tiden.

                        Grunn til at den spiser plugger er feiljustert forgasser, eller enorm slakk i råden. Noe den sikkert aldri rakk å bli hvis du har latt den gå på "fabrikkinnstilling" hele tiden.

                        Brukerfeil i 99% av slike tilfeller.
                        TEAM ELEFUN

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by _:macgyver:_ View Post
                          hello,

                          konfirmarsjonen nermer seg.
                          har kjørt monster en stund nå å vurderer å kjøpe buggy.
                          valget står mellom disse to, ser etter en RIMELIG bil rundt 3500
                          til litt småløp,banekjøring,osv

                          (HPI Trophy)


                          (HB lightning 2 sport)
                          http://elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=11428&itemref=35&prod=Hot%20 Bodies%20Lightning%202%20Sport%20RTR&kategoriID=10 000

                          hvis dette ikke er noe tess finnes det andre biler i dennen prisklassen??

                          Har en helt ny trophy som ligger i esken, har ikke tid og trenger penger, kan få den for 2900 rtr ? den er kun åpnet og sett på
                          Mvh Fredrik, 16 år !;P

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X