Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultra LX One - Noen erfaringer eller tips til andre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ultra LX One - Noen erfaringer eller tips til andre?

    Hei hei.

    Jeg har veldig lyst til å begynne å kjøre litt og for å gjøre det trenger jeg jo en bil =) Tenkte først på en asfalt racer, men innså hvor lite bruksområde den har og vil derfor heller sattse på en off-road buggy.

    Jeg har snusa litt på Ultra LX One (http://www.micromonsters.no/MonsterS...9/Default.aspx) rett og slett fordi prisen er overkommelig. Og fordi mannen på micromonsters anbefalte denne som en begynner bil.. Noen som kan fortelle meg om mannen har rett? evt komme med andre forslag?

    -------------------------------------
    - Pål - Foreløpig uten bil
    Last edited by zappod; 9 June 2009, 22:11. Reason: legge inn signering

  • #2
    I den prisklassen er det mye å velge mellom. Viktigste grunnen til å ikke kjøpe denne, er motoren. Sikkert en ok motor, men den typen bil er kun lovlig med 21 motor, ikke 28 som denne har. Ett godt tips, du får mye mer bil for pengene hvis du kjøper en brukt konkuransebil, enn det du får i en billig RTR bil.

    Tom- forsatt MED bil(er).
    Tom Eftevåg
    Kristiansand
    1964 mod.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tom Eftevåg View Post
      I den prisklassen er det mye å velge mellom. Viktigste grunnen til å ikke kjøpe denne, er motoren. Sikkert en ok motor, men den typen bil er kun lovlig med 21 motor, ikke 28 som denne har. Ett godt tips, du får mye mer bil for pengene hvis du kjøper en brukt konkuransebil, enn det du får i en billig RTR bil.

      Tom- forsatt MED bil(er).
      Det er vel tvilsomt at han kommer til å stille i Norges Cupen med denne bilen uansett. Siden mange RTR biler kommer med .28 motor nå, har det blitt lovlig flere steder. I Østlandserien f.eks er dette fullt lovlig, vel og merke i amatør klassen. Å når det er lovlig der, vil jeg også tro flere og flere klubber blir nødt til å akseptere dette i klubbløp?

      Utover det, og ut fra egen erfaring meiner jeg at det kan lønne seg å kjøpe en ny bil som det ikke er skrudd altfor mye på, som første bil. Tror dette blir en smaks sak egentlig

      Gutta på Micromonsters er helt geniale å handle fra også meiner nå jeg.
      Team Losi Norway 2010
      Team Losi 8eight 2.0 EU--Nitrotane--- Spectrum Dx3R
      www.smallsize.no

      Comment


      • #4
        Sjekk ut HPI Trophy 3,5. Det er en helt grei begynner bil som er fullt lovlig å delta i løp med. Denne sitter det en .21 motor i.
        Det er i utgangspunktet samme bil som Hot Bodies Lightning 2, og derfor er både deletilgangen og tilgangen på optionparts bra. Og ikke minst er prisen fin for en som vil begynne med 1/8 Offroad. Lykke til med valget.
        Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
        Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X