Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novarossi Toro Nero Turbo Team/Pipe og manifold, forgasser innlegg ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Novarossi Toro Nero Turbo Team/Pipe og manifold, forgasser innlegg ??

    Har nettopp annskaffet meg denne nova motoren men har et lite problem her.Lurer på hvordan denne motoren vil fungere med en rb 2045 potte siden det er den eneste competition pipen jeg har. Er den kompatibel med Toro nero motoren?Har brukt den en god del til RB WS7 L2G motoren min og synes den fungerer utmerket på bunnen ,har en veldig bra mid range og en ekstrem top-end.Lurer også på forgasser innleggene..!!Motoren ankom med et 6.5 mm forgasser innlegg montert.. medfølgende 7/7,5 og 8mm innlegg.Hva annbefales?Clutch springsene,hvilke annbefales på denne siden RB motorene mine er ekstrem følsomme når det kommer til fjæring oppsettet.Hva annbefales til denne motoren?
    sigpic

    Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
    AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E



  • #2
    Pipe / manifold anbefalinger til Toro'n: pipes 9886/41020 , 9853/41005.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #3
      Takker.Har lest på div forumer og ser at disse komboene ser bra utImmelomtiden mht nåværende budsjett blir det nok
      rb 2045 oppsettet på meg, hvertfall til sensommeren:kommer nok til å leke meg med forgasser innleggene litt fremover for å se responsen på bunnen og toppen.Har ikke fått kjørt inn motoren enda,dritt vær her oppe i nord
      Gleder meg som en unge til å teste ut dette spetakkelet.Har du erfaringer selv med denne motoren?
      sigpic

      Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
      AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


      Comment


      • #4
        Jeg har en kompis som har kjørt den litt, den ble i overkant for buggy
        Men med 6,5 restriktor så skulle det vel gå, Som alle high end motorer - SMÅ justeringer, ellers skrur du deg bort før du veit ordet av det! Forvarming er også veldig viktig, denne holder seg trang lenge!
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Når eg kjupte min Toro Nero Team så følgte 9901 super strong og 41021 bendet med..
          € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
          € Team Sjølsponsa2012 €

          Comment


          • #6
            Hei! Har hatt toro nero i halv annen sesong, Jeg mener toro'n er overkill i buggy og ikke spesielt bra kjøretid,Bruk 7,5mm venturi trakt og 9901 med kort bend, dessto mindre venturi desto mindre tuning bilde,
            Forgasser justering:low speed needle,1 runde ut fra flush.high speed needle ca flush.litt merkelig og justere denne utgaven av novarossi,men anbefaler oddonell 97t plugg de er ganske billige og vare mmyyeee lenger en de felste andre plugger. Lykke til!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dr Spoony View Post
              Har nettopp annskaffet meg denne nova motoren men har et lite problem her.Lurer på hvordan denne motoren vil fungere med en rb 2045 potte siden det er den eneste competition pipen jeg har. Er den kompatibel med Toro nero motoren?Har brukt den en god del til RB WS7 L2G motoren min og synes den fungerer utmerket på bunnen ,har en veldig bra mid range og en ekstrem top-end.Lurer også på forgasser innleggene..!!Motoren ankom med et 6.5 mm forgasser innlegg montert.. medfølgende 7/7,5 og 8mm innlegg.Hva annbefales?Clutch springsene,hvilke annbefales på denne siden RB motorene mine er ekstrem følsomme når det kommer til fjæring oppsettet.Hva annbefales til denne motoren?
              Prøv den potta du, funker nok helt greit RB B9/10 er også en nokså voldsom motor som fungerer veldig bra med den potta.
              Team Smallsize 2010
              Team Losi 8ight // Spektrum

              Comment


              • #8
                Toro Neroen er vell mest egna for en truggy?
                € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                € Team Sjølsponsa2012 €

                Comment


                • #9
                  Eller for folk som ikke bruker mesteparten av tiden sin på en bane More power is more fun
                  Team Smallsize 2010
                  Team Losi 8ight // Spektrum

                  Comment


                  • #10
                    hehe.. heilt sant.

                    du kjører med +4 team eller?
                    € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                    € Team Sjølsponsa2012 €

                    Comment


                    • #11
                      Kjører RB shark og B9 jeg.
                      Team Smallsize 2010
                      Team Losi 8ight // Spektrum

                      Comment


                      • #12
                        stemmer stemmer.. det var du som hadde den røde losien med gule felger? startnr.nr10 i finalen i NM?
                        € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                        € Team Sjølsponsa2012 €

                        Comment


                        • #13
                          Nei, han var startnr. 2 i finalen. Ble nr 5. Men gule felger, og rød, hvit og gul losi ja
                          Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                          Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

                          Comment


                          • #14
                            Er dårlig med bane her oppe i Harstad.Kommunen sitter med fingeren stucked opp i ræva,er sinnsykt vanskelig å få gjennomslag på forespørsler om å få tildelt areal, men det ser ut til at vi har får opp en midlertidlig løsning hvor vi
                            får tildelt et område hvor vi kan lage en bane på rundt midten av juli!!her også et problem, det blir limmited med tid hvor
                            lenge man kan oppholde seg der pga av at man må dele dette området med millitæret og sykkelklubben.lol blir vel rasert etter en dag..helt idiotisk løsning.Ang motorer så ser jeg sykt frem til å teste ut Toroen. om den passer bedre i en truggy eller om den blir i meste laget for en buggy, er ikke noe som jeg frykter,throttle fingeren fungerer bra.De beste motoren som jeg har testa ut er vel RB S7 og RB WS7 L2G(Siden RB motorer er det jeg har kjørt mest av og eier), sykt smooth'e motorer.Eide en gang en RB TM928 testa den ut på hellerudsletta,fytte H.....her må jeg nok innrømme at det ble litt i meste laget med power........Den Passer nok bedre i en M.T, legger meg flat her ,,,ave Toroen virket også syk,trang på kompresjonen som WS7(noe som jeg merka når jeg rullet rundt svinghjulet) ser meget frem til innkjøringså "NOT".Har tenkt litt på B10'n til RB i fremtiden.Takk for svar gutter
                            sigpic

                            Xray XB8/Xray XB9 2013 spec/Mugen MBX6EUR/Hyper 9 GL/Hotbodies-D8/Team Associated B4.1/Hyper 8.5 Pro/Proline
                            AKA/Novarossi/RB/Piranha/Savox/Sanwa/Losi Mini 8eight C.R.E


                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ole k View Post
                              Nei, han var startnr. 2 i finalen. Ble nr 5. Men gule felger, og rød, hvit og gul losi ja
                              då va sikkert du en av di Losi gutta i campingstol i siste sving før pitten da.. hehe
                              € Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
                              € Team Sjølsponsa2012 €

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X