Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/8 cup i buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/8 cup i buggy

    Cupen vil hete Pro-circuit/RB Challenge

    Cupen vil gå over 4 runder:

    *22. Mai Hvervenbukta
    *12. Juni Hønefoss
    *10. Juli Skien
    *11. Sept. Spydeberg

    Cupen er nå lagt slik at den ikke skal krasje med noen annen offroad aktivitet. Det vil være rankingpoeng på alle løp, i den siste runden vil det være dobble poeng. Det vil ikke være noen stor premiering i de innledende rundene. Men en flott avslutning med flott premiering i den siste runden. Til førere under 13 år vil det være premiering. Det trengs heller ingen lisens i denne cupen.

    Påmelding vil bli lagt ut på "myrcm" Link kommer senere

    Pris på å delta på et løp er kr 550,- Inkludert i dette beløpet er en runde med Pro Circuit ferdig limt. Disse dekkene kan i tillegg kjøpes for kr 300,- om førerne ønsker flere runder. Det er kun tillatt å kjøre med disse dekkene. Vi vil ha 2 tilgjengelige mønster.

    Vi ønsker alle veldig velkommen til et spennede opplegg!

    Løpsgjennomkjøring vil bli som følger:

    -4 kval a 4min. med 3min oppvarming før hver runde

    Så vil det bli delt inn i finaler, men uten mulighet til opprykk.

    For at førere som da vanligvis ikke får mulighet til å kjøre lange finaler med flere tankinger osv. så vil vi gjennomføre et løpsformat som gjør at alle får kjørt lenge

    A-finale 45 min
    B-finale 45 min
    C-finale 35 min
    D-finale 35 min
    E-finale 35 min
    F-finale 35 min
    etc.

    Håper dette kan være spennende og gjør at det begynner å klø i fingrene, dette er noe alle kan være med på, helt uavhengig nivå og alder!

    Det eneste er om du er under 13 år må du sørge for å ha med en voksen som kan ta ansvar for bilpåsetterjobben.
    Også tillatt med 1:8 elektro buggy (ref tidligere innlegg av Magne)

    Vi ønsker alle hjertelig velkommen til de ulike løpene og håper og tror at klubbene, førere og kanskje til og med noen tilskuere har noe å glede seg til!!
    Last edited by extra; 14 May 2011, 21:18.
    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

  • #2
    Påmelding er åpen! http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=bkg&dId[E]=5892&pLa=en
    Meld dere på!
    Team Kyosho
    Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
    www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

    Comment


    • #3
      Mulig jeg har tatt i litt for mye her, men jeg har nå sletta alt av innlegg. Dette for å holde denne tråden ren for "heftig diskusjon", he he...
      Har vel blitt litt mye dekkprat her etterhvert. Heretter så får man heller komme med positive tilbakemeldinger eller slå av pc

      Kjempetiltak av Mustit og de innvolverte klubbene. Post gjerne mer sakelig info om løpene i denne tråden, slik at alle får med seg regler, tidsplaner osv....
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Jeg syns dette er kjempebra, og ikke minst at noen gidder. Jeg har meldt meg på for en stund siden, håper flere også blir med.
        Men å si at man enten må komme med positive tilbakemeldinger eller slå av pc blir vel litt teit? Så lenge reglementet ikke er blitt offentliggjort vil det vel bli sånn? De fleste som har vært på løp i norge vet vel at hvis ikke reglementet er "krystallklart", så blir det garantert baluba på løp....!? Synd det skal være sånn, men sånn er det dessverre. Tips til Mustit bare dette altså, klare regler som det kjøres beinhardt på, da slipper man kanskje masse diskusjon og mas....

        Nok en gang takk til Mustit for supert tiltak

        P.S. Håper dette tas som en konstruktiv tilbakemelding, og ikke kritikk.
        Morten Thorkildsen.
        Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

        Comment


        • #5
          Originally posted by MT View Post
          Jeg syns dette er kjempebra, og ikke minst at noen gidder. Jeg har meldt meg på for en stund siden, håper flere også blir med.
          Men å si at man enten må komme med positive tilbakemeldinger eller slå av pc blir vel litt teit?
          Det er en flott smiley etter kommentaren min, Morten. Du så den, he he? Litt ironi der altså. Det skal selvsagt være rom for konstruktive tilbakemeldinger, men når 90% av alle postene i denne tråden var krangling om dekk, så får vi heller prøve på ett annet nivå.
          Last edited by extra; 15 May 2011, 11:03.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Originally posted by MT View Post
            Jeg syns dette er kjempebra, og ikke minst at noen gidder. Jeg har meldt meg på for en stund siden, håper flere også blir med.
            Men å si at man enten må komme med positive tilbakemeldinger eller slå av pc blir vel litt teit? Så lenge reglementet ikke er blitt offentliggjort vil det vel bli sånn? De fleste som har vært på løp i norge vet vel at hvis ikke reglementet er "krystallklart", så blir det garantert baluba på løp....!? Synd det skal være sånn, men sånn er det dessverre. Tips til Mustit bare dette altså, klare regler som det kjøres beinhardt på, da slipper man kanskje masse diskusjon og mas....

            Nok en gang takk til Mustit for supert tiltak

            P.S. Håper dette tas som en konstruktiv tilbakemelding, og ikke kritikk.
            Bra poenger MT! Og angående enhetsdekk så synes gjengs anbefaling å være kun en dekktype / gummiblanding / innlegg.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              er det noe tidsskjema for løpet? når begynner det på søndag?
              losi 8 eu. spektrum DX3R.

              Comment


              • #8
                Været ser mørkt ut på søndag, vurderer dere å bytte til lørdag?
                Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
                Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
                Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

                Comment


                • #9
                  4mm utover hele ettermiddagen er jo perfekt det da, så slipper vi mye støv og grepet blir bedre
                  Ole Christian Solli
                  www.gmbk.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Runar80 View Post
                    Været ser mørkt ut på søndag, vurderer dere å bytte til lørdag?
                    Var meldt bra vær her i dag også, men det regnet så det spruta. Tordnet og lynet også!!!!!!!!!!!
                    Hans Magne Berg 1980 Kløfta
                    Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

                    Comment


                    • #11
                      Finnes det tidsskjema noe sted? Eller starter vi bare når alle har kommet seg på banen? Hadde vært fint å vite når man bør være på plass snart nå eller..?
                      Morten Thorkildsen.
                      Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

                      Comment


                      • #12
                        Ikke minst så må dere være klare med DEKK minst en halvtime før treningen starter slik at deltakerene kan få kjøpt de dekka som skal brukes
                        TEAM ELEFUN

                        Comment


                        • #13
                          tror det omtrent samme tidskjema som øs.. banen er åpen for trening fra 07.00 til 8.30.. så tipper jeg førermøtet er 09.00 men tipper mustit kommer med en bekreftelse i løpet av kort tid..
                          MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                          www.Mustit.no

                          Comment


                          • #14
                            Hei alle sammen.

                            Vil bare komme med info i forkant løpet til helgen.

                            Banen vil være åpen for organisert trening fra kl 15:00 til 20:00 Lørdag.
                            Vi vil sette opp en tavle hvor du med eks antall heat a 10 minutter i hvert heat.
                            Etter kjøring så skal du stå banemannskap.
                            Vi vil gjøre alt for å holde forholdene så optimale som mulig, så vi legger ut koste som skal brukes.


                            Pizza stekere, toast og vaffeljern kan ikke brukes da strømmen går, men det vil være mulig å kunne brus, sjokolade, og pølser i kiosken fra Lørdag kl 15.

                            Det vil være både luft og vann tilgjengelig. Brunox kan kjøpes i kiosken.



                            Vel møtt alle sammen.
                            Kim Gjerstad Oslo
                            Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                            Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                            Comment


                            • #15
                              Søndag

                              Som skrevet tidligere her, banen vil være åpen for trening søndag kl 07-8.30

                              Innskrivning og utlevering av dekk vil foregå fra kl0800.

                              Det vil være 2 mønster tilgjengelig på dekkene, de klarte bare å levere 50 par av hver type til oss, derfor vil det første løpet bli litt avkortet på tilgjengelighet om noen ønsker å få 2 sett med samme mønster. Først til mølla.

                              Det ene dekket er snillt å kjøre på, det andre ikke fullt så snillt Men begge skal fungere bra!

                              Det vil være maks lov å bruke 2 sett med dekk gjennom hele løpet på søndagen.

                              Runde nr 2 koster da kr 300,- for de som ønsker en runde nr. 2

                              Regler osv. blir som på Østlandsserien, bortsett fra at løpet da vil bli kjørt på en litt annen måte. Dette får Dere full informasjon på tekninsk på søndag.

                              4 kval a 3min oppvarming 4minutters kval
                              Finaler vil bli kjørt i 40 minutter uansett om du kjører A,B,C....... osv Da får alle kjørt like mye og vi ferskinger får prøvd oss på hvordan det blir å kjøre en lang finale Rankingpoengene tar man med seg, så får vi se hvem som tar med seg seieren i denne cupen! Blir også spennende å se hvordan elektro bilene kommer til å matche nitro bilene......

                              Vi håper at dette kommer til å bli gøy!
                              www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X