Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starte + justere en Nitro bil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starte + justere en Nitro bil...

    Hei.

    Vil bare si først at jeg vet det finnes en tråd om justering av nitrobiler osv, men dette er bare en liten del av "problemstillingen" min, så dermed lager jeg en ny tråd

    Jeg lurer på følgende: Skulle starte nitrobilen min idag, min første og helt ny (ubrukt), men jeg kom på et par problemer og ett av dem viste seg å være mest sannsynlig at jeg ikke hadde ladet glødern tilstrekkelig med tanke på at jeg sleit noe enormt med å få bilen til å starte. Men problemet oppstod når jeg faktisk fikk start på bilen (selv med dårlig strøm på glødern), og det som skjedde var at bilen gikk i cirka 3-5 sec og så stoppet helt opp, selv om jeg gasset forsiktig.

    Jeg har fult prosedyrene i håndboken og der står det som følger: (beklager for ordvalgene, men har lite peiling på options navn): Skru skruen som tilfører nitro til motor helt i null (0) og så skru det tre (3) rundet tilbake, altså at den står 3 runder åpen (hvis dere skjønner hva jeg mener?). Videre står det at: Når motoren starter lar du den gå på litt høyere enn tomgang i cirka en halv tank og å videre kjørere du bilen i ett 8-talls mønster og samtidig variere på hvor mye gass du gir, men aldri mer enn 1 sec på max av gangen!

    Videre står det også: Når du så har kjørt og kjørt, og tanke er tom, så skrur du skruen (jeg nevnte over) INN 1/16 del, og kjører videre i samme mønster, når så denne tanken er tom skrur den igjen 1/16 INN osv,. og dette skal gjøres til du har brukt 1 Liter Fuel/Nitro.

    Alt dette er helt OK, men spørsmålet mitt er som følger: Hvorfor stopper bilen min etter 3-5 sec selv når jeg får start på den, og alt er slik det skal være. Har gått over bilen 200 ganger. Bortsett fra den delen hvor glødeplugen bare fikk max 1 times lading før jeg stakk ut for å prøvekjøre/innkjøre

    Jeg synes dette er rart, men igjen så har NULL peiling på dette, er det slik at den "tingen" du press over glødepluggen MÅ være 100% full ladet for at bilen skal kunne starte riktig og kjøre videre uten at den bare plutselig stopper?

    Vet at dette ble en sykt lang post, beklager for det, men er det noen som har noe peiling på hva som kan være galt? Må jeg lade glødepluggen i 5-6 timer bare for at bilen skal starte riktig?
    FG TR4

    FG Baja Buggy - SOLGT















  • #2
    Ta deg en tur til sjappen du kjøpte den i så kan de nok vise og forklare deg!
    * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
    ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
    * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

    Comment


    • #3
      Takk for tipset Ørjan, men fikk ordnet det. Problemet var at jeg ikke fikk nitro opp til motor, men broder'n viste meg hvordan jeg skulle gjøre det, har nå innkjært med 2 tanker og skal innkjøre med 4 til før den er klar til "normal" bruk, har da brukt 1 liter på innkjøring tilsamme, så det burde bli bra
      FG TR4

      FG Baja Buggy - SOLGT














      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X