Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorvarmer.. 12v eller 220?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorvarmer.. 12v eller 220?

    Har bestemt meg for å kjøpe en motorvarmer før sesongen.
    Det blir enten en Competition Heat eller en Sure start (ihvertfall slik det ser ut nå).
    Spørgesmålet blir da, skal jeg kjøre 12v modellen med batteri, strømforsyning eller gå for en som går på strømnettet?
    Går det an å bruke 110volten til Competition på 220v?

    Jeg har prøvd å gå igjennom følgende scenarier jeg kommer til å møte:
    Klokken 2230 på kokstad for å kjøre inn motor: 12V er gull siden jeg kan bruke bilen...
    I depotet på løp med 12V: Fan, itte noe mer batteri på heaterbatteriet.....
    På løp med kabel ut av startboksen til batteri: God stemning med heater på løp!
    På løp med kabel ut av startboksen til batteri: Helvet, tomt batteri igjen....

    Ja, noen som kan komme med noen gull erfaringer her?
    Jeg har til nå kun funnet 2 stk produsenter av dette utstyret, men hvis noen har fler er det gull!

    Til de som vil fraråde meg å kjøpe heater kan jeg si at jeg har bestemt meg for å kjøpe en eller annen:

    - Jeg har heat gun
    - Jeg tror på at det er lurt å pre heate.
    - Jeg har ikke tenkt å lage en selv.

    Fyr løs
    Kyosho TKI2 WC - Durango Dex 210
    KO Propo - LRP - Byron Gen2 Fuel
    TEAM RADIOSTYRT MODELLHOBBY - BERGEN

  • #2
    kjøp en av hver så er du helgardert!! har du vurdert heatit som 220v alternativ..?
    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
    www.Mustit.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Remy View Post
      kjøp en av hver så er du helgardert!! har du vurdert heatit som 220v alternativ..?

      Hmm , den der heatit så ikke ikke så dum ut. (Litt småjalla kanskje men enkel og grei?)
      Noen som har prøvd den?
      Kyosho TKI2 WC - Durango Dex 210
      KO Propo - LRP - Byron Gen2 Fuel
      TEAM RADIOSTYRT MODELLHOBBY - BERGEN

      Comment


      • #4
        har kun en prototype selv.. brukte den en del ifjor og den funket som fy.. jeg skal ha den ferdige utgaven!! har også comp.heat, men har kjøpt den i vinter så har ikke fått testet hvor mye strøm den sluker..
        MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
        www.Mustit.no

        Comment


        • #5
          Bruker Heatit jeg,, finker helt knall,, holder go varme så lenge den er på.. stort sett de plasser vi racer er det jo strøm(220v)
          Har sett noen som har 12v.. men har inntrykk av at de går fort tom for strøm....
          Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

          sigpicTeam Elefun

          Comment


          • #6
            Bruker Competition Heat. Trekker ca 4A på 12V (eller tre lipo). Dvs at en 4000mah tre cellers pakke i teorien rekker nesten en time. Har også kjøpt en billig (ca 50kr) og svært kompakt 12V strømforsyning (type PC-strømforsyning) på ebay.

            Heatit ser fin og ellers ganske lik Competition Heat, men for min del måtte den vært på 12V. Kan selvsagt bruke en 12/240V omformer, men disse er gjerne mye større og dyrere enn enn nevnte 12V strømforsyning.
            Last edited by ronsand; 6 March 2012, 07:29.
            Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

            Comment


            • #7
              Da hart jeg funnet ut at min Muchmore strømforsyning har stillbar volt output, så da blir valget lett. Comp Heat 12v
              Blir mer og mer glad i den strømforsyningen, selv om den er litt stor..
              Kyosho TKI2 WC - Durango Dex 210
              KO Propo - LRP - Byron Gen2 Fuel
              TEAM RADIOSTYRT MODELLHOBBY - BERGEN

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ideal
                Kan jeg spørre om noe urelatert, spiser du veldig mye kebab eller?
                Hehe, ja, han gjør det
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Man skal ikke kimse av en god kebab!
                  Kyosho TKI2 WC - Durango Dex 210
                  KO Propo - LRP - Byron Gen2 Fuel
                  TEAM RADIOSTYRT MODELLHOBBY - BERGEN

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X