Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI eller Kyosho?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI eller Kyosho?

    Jeg er helt ny med rc biler og allt med rc å gjøre. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en 1:8 offroad buggy og lurer på om jeg burde kjøpe en HPI eller en Kyosho.

  • #2
    Nitro eller elektro du har tenkt på? Deleprisene på Kyosho ligger en del høyere enn Hpi i sine, etter min erfaring. Gjerne og en fordel å finne ut hva din lokale sjappe selger
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      For å slippe en del (unødvendig) frustrasjon, så ville jeg nok vurdert å starte med en elektrobil fremfor nitro. Vil vel også påstå at deletilgangen til HPI er en del større enn Kyosho, og som den godeste John sier, så er HPI deler også rimeligere.
      HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
      Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

      Comment


      • #4
        bil til morrokøyring so ville eg nok valgt hpi,vorza flux kanskje. om en skal køyre på bane og ev konkuranser e det vel kyosho som er best..då ikkje rtr bil,men mp9..men det er en dyr bil.
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Originally posted by john_erlingbakke View Post
          Nitro eller elektro du har tenkt på? Deleprisene på Kyosho ligger en del høyere enn Hpi i sine, etter min erfaring. Gjerne og en fordel å finne ut hva din lokale sjappe selger
          Jeg har tenkt på en nitrobil

          Comment


          • #6
            Jeg bor i Bodø og har en butikk som heter smått og rått. Der selger de bare en buggy og det er en nitrobuggy fra kyosho.

            Comment


            • #7
              Motorene som kommer stock med kyoshoene er noe drit... :/ veldig vanskelige å ha med å gjøre, SPESIELT for en nybegynner. Ellers er HPI bilene mye mer holdbare og RTR bilene deres generelt bedre enn RTR bilene til kyosho... (min erfaring iallefall)
              Samtidig som det nevnes over er HPI litt lettere å få tak i deler til, samt at det er billigere deler...
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #8
                Takk for det gode tipset. Da tror jeg det enten blir en ny HPI buggy eller en brukt en.

                Comment


                • #9
                  Hva synes dere om jeg skaffer meg en HPI pulse?

                  Comment


                  • #10
                    bedre enn en rtr kyosho jalfall...ev sjå deg etter en fin brukt pro buggy,ligge sikkert nåken her på forumet..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      har akkurat sett på bruktmarkedet men desverre finnes det ikke

                      Comment


                      • #12
                        her e en bil som er masse bedre enn hpi og rtr kyosho:http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...259-Mugen-MBX6
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by carish View Post
                          her e en bil som er masse bedre enn hpi og rtr kyosho:http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...259-Mugen-MBX6
                          Det ser ut som man får utrolig mye for liten pris takk så mye for at du hjelper meg i å finne rette buggy å kjøpe. Hva skulle jeg ha gjort uten dette forumet.

                          Comment


                          • #14
                            hehe,derfor vi e her..han som selger hjelpe deg nok igang og..
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              det ligger masse brukte buggyer her.. de fleste aktive førere har nye biler for sesongen og fjorårsbilene ligger til salgs.. du har bl.a Losi,Xray,Mugen og Serpent liggende til salgs nå.. du vil få mye mer glede av en brukt pro bil enn en ny rtr bil.. rtr bilene tåler ikke halvparten av julingen en pro bilene tar imot..
                              MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                              www.Mustit.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X