Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første Nitro-buggy!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første Nitro-buggy!

    Heisann!

    Jeg har tenkt til å kjøpe meg min første nitro buggy, og er litt usikker på hvilke bil som kan passe meg bra.
    Jeg tenkte å bruke rundt 3-5 tusen kroner, og har sett litt på kyoshos mp9-serie, og noen HPI biler.
    Noen som har kjennskap til disse bilene, eller har andre gode forslag?

    Takker for alle svar

  • #2
    Tenker du på RTR biler eller konkuranse buggy'er?

    Vil anbefale deg en konkuransebil med en gang, da de fungerer mye bedre og tåler MYE mer Men da må du kanskje øke budsjettet ditt bittelitt.. Ligger også mange bra biler tilsalgs på forumet her.. Om du velger, xray, HB, Ass, kyosho eller mugen er egentlig ett fett.. Alle er gode biler mer hver sine fordeler Kyosho'n er kanskje litt svakere på holdbarhet, men så er den "KANSKJE" raskest også (tipper jeg får noen tilbake på den kommentaren der)

    Kjøp en bil du har lett deletilgang til i nærområdet ditt, og en bil som det er flere av på din lokale bane. Da får du mange tips!
    Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
    Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
    Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

    Comment


    • #3
      Det er kanskje et litt dumt spørsmål, men hva mener du egentlig med konkuransebil?
      Jeg hadde egentlig tenkt på RTR, men konkuransebil høres jo mye bedre ut..

      Comment


      • #4
        Kyosho mp9, team associated rc8, mugen mbx6, team losi 8ight, xray 808(xb9), hotbodies d8 er de mest brukte pro bilene.. beste rådet jeg kan gi deg er og kjøpe en brukt pro bil.. Da vil du havne omtrent på det budsjettet du har satt opp, og du vil ha mye mer glede av Rc hobbyen din!! Uansett hvilken av disse bilene du velger vil garantert bli fornøyd!!
        MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
        www.Mustit.no

        Comment


        • #5
          En ny "konkurransebil" kommer kun som ett rullende chassis, hvor man må supplere med motor, servoer og radioutstyr selv. De er mye mer påkostet når det gjelder alt egentlig, og fungerer mye bedre enn RTR biler. De tåler også en hel del mer juling.
          Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
          Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
          Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

          Comment


          • #6
            hpi trophy 3.5 kan jeg gå god for. er en gammel bil men finnes fortsatt å få kjøpt som ny. Tåler masse for en RTR å være.
            living in the fast lane

            Comment


            • #7
              Ligger mye fint på tilsalgs forumet,,, bla. dette til en rimelig pris...

              Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

              sigpicTeam Elefun

              Comment


              • #8
                Hpi trophy og hot bodies lightning er samme bilene. Har en selv og kan gå 100% god for den. Den tåler utrolig mye og er grei å skru på. Hot bodies versjonen kommer med en annen motor, denne er i 26 størrelse. Vet ikke om du får startnekt i konkuranse da..

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Alex View Post
                  Hpi trophy og hot bodies lightning er samme bilene.
                  Stemmer dette, trophy er vel konkurranse godkjent.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #10
                    Ingen RTR bil er godkjent for konkurranse i NC eller NM om det er det dere tenker på. Nytt i år er at vi skal (heldigvis) følge EFRA sitt reglement og ikke det norske dumme særreglementet. Da må eksos være EFRA godkjent. Noe RTR ikke er. Riktig som det sies her at .26 motor er heller ikke tillatt. Men igjen det er ikke bilen det er noe galt med, men motor/potte
                    Nytter ikke stille opp i konkurranse med RTR uansett da radioutstyret og bilen ellers ikke "holder" en hel helg. Nå er det vel sikkert ikke målet her å delta i konkurranser FØR bil er kjøpt, men om det er i gata du skal kjøre i og ikke på bane, så kan en RTR sikkert fungere til søndagskos.
                    MEN, har sagt det før i andre tråder om samme tema, og sier det igjen, drit i RTR. Kjøp brukt PRO utstyr med en gang. Masse til salgs rundt om.
                    Normal pris på brukt pro bil med servoer og motor ligger på rundt 3 lapper. Radio, startboks +++ må du som regel kjøpe utenom.
                    Kjøper du RTR så får du jo gjerne alt sammen. Men skal garantere at du har kjøpt nye servoer, deler osv før du har kjørt opp din første 4 liters dunk, for mere penger enn det lille ekstra du kanskje må gi for bra utstyr med engang.
                    TEAM ELEFUN

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X