Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekksmøring under NEO 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dekksmøring under NEO 2012

    One weird thing though is the tyre additive polemic. Actually, some drivers got 1sec per lap quicker between qualification day 1 and day 2! There was a strict "no additive" policy for the race, but it was clear that it's impossible to control such a thing with all the products in the market right now plus the personal mixture of some...


    Ååååå. fyttifaen.........
    TEAM ELEFUN

  • #2
    Etter noen øl på kvelden, fortalte han som kom på 3. plass at det var flere som brukte det - det måtte det være..
    Han sa han "visste" at det var flere. Han sa også noen sånt som "have you ever tried procircuit? how the fuck can Robert be that fast" He he fæling altså

    P.S Blir veldig blanke og fine dekk da
    sigpic

    Team Xray

    Comment


    • #3
      tenkte det ja : ) er det noen minus om alle får love til å smøre dekkene? bortsett fra at det blir ett "race" på å ha nok en ting i verktøykassen...
      Thomas Michelsen 90477788
      Kyosho Mp9 TKI 2
      Team Michaelfox BOMBK

      Comment


      • #4
        Hehe......
        Er som doping i Tour de France detta her. Bare tretting, konspirasjonsteorier osv.......
        Åssen dekksmøring brukte du da? Ringnes
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          nei faen egil skal det lukte dau ringnes på løp nå da? he hehehheheheh
          Thomas Michelsen 90477788
          Kyosho Mp9 TKI 2
          Team Michaelfox BOMBK

          Comment


          • #6
            Originally posted by estereo View Post
            Etter noen øl på kvelden, fortalte han som kom på 3. plass at det var flere som brukte det - det måtte det være..
            Han sa han "visste" at det var flere. Han sa også noen sånt som "have you ever tried procircuit? how the fuck can Robert be that fast" He he fæling altså

            P.S Blir veldig blanke og fine dekk da

            he he dette tenkte jeg også. R vet hva han prater om selv om han er "litt" kjekkas

            €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

            Comment


            • #7
              Tragisk om dette blir det som får mest oppmerksomhet fremover... Greit at man vil vinne og at det er jevnt i toppen, men dette blir litt lavmål syns jeg...
              Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
              Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
              Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

              Comment


              • #8
                Tror dessverre at de i toppen gjør alt for å ha en fordel. Kan ikke skjønne at de i finalen ikke smurte ihvertfall, fler som "nesten" "greppveltade" som svenskene kalte det i flere av finalene.

                Om man ser på dekkene i billedserien her, så er det mulig å gjette seg til det?
                Merkelig falmede, og man ser noe som kan ha vært smurning renne ned på dekksiden?

                sigpic

                Team Xray

                Comment


                • #9
                  hmm så litt merkelig ut

                  men la du merke til om de hadde noe spesiell lagring på dekka?
                  Tebo og tessmann var jo de to som kjørte ganske like rundetider fra første runde.

                  Uansett, hvis det er tilfelle så slipper jeg å kjøre løp på dette underlaget. For det er akkurat her det funker med dekksmøring...

                  €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                  Comment


                  • #10
                    Så ikke hvordan de ble lagret, men la merke til at det ikke var så mange av bilene som sto klare med dekk på. Ryan lutz så jeg hadde de på bilen hele tiden. (om han satte på noen andre rett før han skulle kjøre vet man jo ikke)
                    Så at king kjørte på inside job (ihvertfall i kval) - trodde ikke de ble lagd mer jeg hvordan kan det funke uten "klister" tro..

                    Ser noen mener det var bedre grep i finalen, det tror ikke jeg.. det sprutregnet ute, og ble litt "klamt" inne, så mener heller det motsatte.
                    Tipper 80% av de i finalen hadde skumle dekk jeg

                    Så også noen som "vasket" dekkene sine laaangt under pit bordet også..
                    Last edited by estereo; 12 April 2012, 13:37. Reason: skriveleifer..
                    sigpic

                    Team Xray

                    Comment


                    • #11
                      ja tenker disse gutta kjører nye dekk hvert kval så rart at de skulle være falmede...

                      tenkte først de hadde vasket dekkene før bildene ble tatt...

                      ang smøring så er jo norge ledende her : )

                      blå swix?
                      Thomas Michelsen 90477788
                      Kyosho Mp9 TKI 2
                      Team Michaelfox BOMBK

                      Comment


                      • #12
                        Dere får passe dere for at det ikke kommer is i rubben! Da går det treigt!

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by estereo View Post
                          Så ikke hvordan de ble lagret, men la merke til at det ikke var så mange av bilene som sto klare med dekk på. Ryan lutz så jeg hadde de på bilen hele tiden. (om han satte på noen andre rett før han skulle kjøre vet man jo ikke)
                          Så at king kjørte på inside job (ihvertfall i kval) - trodde ikke de ble lagd mer jeg hvordan kan det funke uten "klister" tro..

                          Ser noen mener det var bedre grep i finalen, det tror ikke jeg.. det sprutregnet ute, og ble litt "klamt" inne, så mener heller det motsatte.
                          Tipper 80% av de i finalen hadde skumle dekk jeg

                          Så også noen som "vasket" dekkene sine laaangt under pit bordet også..
                          Ikke var jeg der og ikke har jeg noe greie på det, men, sånn som i Moss, min påstand er følgende: om det er skikkelig fuktig ute, vil det bli bedre grep i banen fordi leira trekker til seg fuktighet. Har de vannet dagen før, så blir det jo dårligere og dårligere grep utover dagen ettersom leira tørker opp. Kan det være noe av det samme her? Sånn med tanke på bedre grep i finalen?

                          Bare tenker høyt altså.

                          Nå kan vi "angre" på at vi tok i bruk Efra regelverk og ikke SR. Hadde vi hatt SR kunne det fort blitt lagt til en regel omn at ble de tatt i å smøre, ble du disket resten av sessongen. Da skulle du vært passe dust som prøvde å smøre... Det må ha konsekvnser, STORE, sådane. Ja, det er jo neste umulig å oppdage, men alikevel. F. eks som i Singapore tror jeg det er, blir du tatt med dop, da er du ferdig.

                          Comment


                          • #14
                            Hvis de som ikke har greie på dekksmøring synes banen var veldig glatt og andre "proffe" klarer å få tractionroll, ja da er det noe mystisk, he he...

                            Anders: Kan vi ikke bare å ha en gentleman policy i Norge da? Du har jo ytret frem i en tidligere tråd at ser du en som smører så skal du smøre også. Hva er vitsen med det da? Er det ikke bedre å dunke vedkommende på skuldra og si: "Halllå gøbben, sånn smørekliss driver vi ikke med her på berget"

                            Jeg vet ihvertfall ikke om noen som er positiv til smøring.
                            Kan Norge fremme forslag om å forandre regelen i EFRA, eller?
                            TEAM ELEFUN

                            Comment


                            • #15
                              Hei,
                              er det lov å smøre i fuelbuggy? tenkte da her hjemme og i utlandet.
                              Hvordan er det i el-buggy?

                              torarneN
                              Tor Arne Nicolaisen GMBK

                              Lei av å knuse motstandere!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X