Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Får ikke start på motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Får ikke start på motor.

    Jeg har montert en O.S Max .21 vz-b(p) motor i min Losi 8ight 2.0 buggy. Motoren er aldri startet tidligere. Skulle starte den opp for første gang i dag. Men jeg fikk den ikke til å starte! Motoren får fuel, men vil ikke tenne. Motoren sviver rundt på startboksen, men kiler seg fast etter en liten stund. Dette mistenker jeg er fordi delene fortsatt er ganske trange siden den aldri er startet og kjørt inn og at den da også fylles med mye fuel siden den ikke tenner. Har løsnet litt på pluggen og da sviver den nok noe lenger før den kiler seg fast og slurer på starterhjulet. Har testet med to forskjellige plugger, hvorav den ene var fra en uåpnet pakke. Har også satt pluggene i gløderen og det ser ut til at de gløder.

    Noen som har noen gode tips?
    TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
    Sanwa MT4

  • #2
    Ta å få tak i en varmlufts pistol å fyr den på motorn slik at du får god varme i den, da skal du se at den ikke er like "trang"
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      Har forsøkt det også.... Hvor lenge er det normalt å måtte kjøre en ny motor på startboksen før den tenner? Vil jo tro a kjøres den for lenge så oversvømmes den vel av fuel?
      TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
      Sanwa MT4

      Comment


      • #4
        Tøm den for fuel hvis den går full, ta av plugg og hold ei fille over mens du spinner den i et par sekunder, ikke fortsett å tvinge den rundt. Så blir den lettere å dra rundt igjen. Du har sjekket nålene? Evt. nullstill dem. Ta evt. også plugg 1.5 runder ut mens du gir bittelitt gass når du starter opp hvis den er kald. Blir mindre komp så den drar rundt lettere men nok til å starte med en helt ny motor.

        Comment


        • #5
          Skal gjøre noen nye forsøk. Hvor mye skal pluggen gløde når en har den i gløderen? Pluggen(e) min(e) ser ut til å gløde bra "inne" i pluggen, men gløder ikke helt ytterst der filamentet ligger utenpå bunnen av pluggen.
          TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
          Sanwa MT4

          Comment


          • #6
            Kan være at pluggen må skiftes... er iaf litt vrient, om ikke umulig å starte når den ikke gløder ytterst... gløderen er fulladet?
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Gløderen var iallefall fulladet. Og det var samme gløding på en plugg jeg prøvde som var uåpnet...
              TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
              Sanwa MT4

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X