Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typhoon RX21 1:8 lett-start?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Typhoon RX21 1:8 lett-start?

    Hei, har hatt en Typhoon RX21 1:8 noen uker nå, og nå får jeg den absolutt ikke til å starte, selv om gløderen også er fulladet.
    Problemet er at jeg ikke får frem noe som helst bensin, kommer max 4cm ca. Inn i slangen, men ikke lenger uansett hvor mye jeg drar i snora..

    Så lurte på om noen her har noen tips om hvordan man kan få frem bensinen lett, har aldri vært noe problem før, men de siste dagene.

    Tusen takk for alle svar!

  • #2
    Sjekk att tanklokket tetter godt rundt tanken.Jeg for min del bruker å blåse litt i eksoen slik att fuelen kommer fram til gasseren,deretter tar jeg ut pluggen å kjører starteren litt med full gass for å få ut event.overskudd.Når jeg da skrur i pluggen å prøver å starte,så bruker den å starte momentant.(Jato 3,3) Det kan være greit å gjøre det på denne måten spesiellt hvis du har snorstart.....

    -ellers hvis det er noen problemer,feks.ved stor endring i utetemperatur og luftfuktighet, så setter jeg sjiten i grunnstilling og fyrer opp.Deretter skrur jeg inn L.nåla til den øker litt på turtallet,-og så skrur jeg ut igjend 1/16 til 1/8. Etterpå er det bare å skru inn H.nåla 1/16 i slengen til motoren går rent og turtallerer skikkelig.! Mann bør kjøre bilen med full spiker mellom hver justering som foretas.Ellers kan det være fint med en temp.måler for å sjekke att motoren ikke blir for varm.

    Dette visste du sikkert,men kanskje andre kan dra nytte hvis det er trøbbel med "jærnet"


    Mvh.Ken
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kevlar the great View Post
      Så lurte på om noen her har noen tips om hvordan man kan få frem bensinen lett
      Blås i slangen fra eksos, mye lettere enn å drive å jokke den frem og snillere mot pullstart tråd. Og nei, evt. fukt fra pusten din gjør absolutt ingen skade.

      Antar også at du har holdt finger over stingeren på eksos når du drar frem nitroen, ellers går trykket tapt der.

      Comment


      • #4
        Nei, holder ikke fingeren over, men skal prøve det du og Ken svarte, tusen takk!
        Svarte litt sent fordi jeg har hatt mye å gjøre..

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X