Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nanda BD8 - Dørved kraftig nedbremsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nanda BD8 - Dørved kraftig nedbremsning

    Hei

    Som tittel på tråd sier, så har jeg problemer med at bilen dør ut da jeg har en kraftig nedbremsning eller bremser da bilen står stille.

    Jeg har googlet litt og fått testet litt, men har ikke hjulpet stort.

    Click image for larger version

Name:	Picture 11.jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	789797

    På "Picture 10" her, så har jeg stilt inn riktig nå tror jeg, 2.5 skrue ut på fuel/luft skruen. (Bilen går veldig godt da jeg har den igang)
    Å på skruen under, idleskruen, så leste jeg at jeg skulle ta vekk luftfilter og sjekke at det er ca 1mm åpning nedi der. Og det er det nå.

    Men så fant jeg en ny skrue idag, den på "Picture 11" og den har jeg aldri sett før, hva er det denne gjør ? Jeg er rimelig ny på dette, så jeg kan fortsatt ikke dette helt ennå.

    Kan det være noen annen grunn til at den stopper ved nedbresing ? Jeg tror ikke det er clutch, for bilen kan stå stille, bare jeg har litt turtall på den, men drivhjulene og alt står stille, så jeg tror ikke dette er problemet.

    Håper ikke det ble for rotette, ha en fin dag alle sammen

  • #2
    Nanda BD8 - Dørved kraftig nedbremsning

    Det er som bildet sier "low end mixture". Den stiller blandingsforholdet mellom fuel og luft i den nedre delen av turtallsregisteret. Så hvis tomgangs "idle" skruen står slik den skal, kan det hjelpe å stille på denne for å hindre at bilen kveles ved hard nedbremsing.
    TLR 22 - Xray T3 - TLR Eight 2.0 EU
    Sanwa MT4

    Comment


    • #3
      sjekk at åpningen ikkje forsvinne når du bremser..at der då fortsatt er ca 1mm åpning..kan være linkane som er litt ut av lage..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Takk for svar!

        Jeg prøvde meg litt frem og stille om igjen nå, og det er gått fra ca 1 sekund til 15 sekunder etter nedbremsing, så nå er det bare finjustere litt til, så er vi vel i mål snart !

        Comment


        • #5
          Jeg hadde en åpning på ca 1.5-2 mm ved full brems på, da gikk bilen greit, da jeg tar den ned til ca 1 mm så fungerer den nesten ikke, er det farlig og ha for stor åpning der ? eller er det bare sånn ca åpning med 1 mm. Hva kan konsekvensene bli om jeg har åpningen for stor ?

          Comment


          • #6
            Så lenge tomgangsturtallet er greit og end point er justert så du ikkje drar for langt andre veien ved full gass er det greit.. juster epa sånn at du akkurat har full åpning ved full gass..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Originally posted by ThomasF View Post
              Jeg hadde en åpning på ca 1.5-2 mm ved full brems på, da gikk bilen greit, da jeg tar den ned til ca 1 mm så fungerer den nesten ikke, er det farlig og ha for stor åpning der ? eller er det bare sånn ca åpning med 1 mm. Hva kan konsekvensene bli om jeg har åpningen for stor ?
              Høres mest ut som low end er altfor rik.Er bilen ny?Da er gjerne denne satt litt rikt.Det er for at den skal få nok smøring under innkjøring.Da blir det riktig som du sier at åpningen må være litt stor.Hvis ikke dør den ut,det er helt riktig.Det er fordi den drukner.
              Du kan greit nok kjøre den slik under innkjøring.
              Når du har kjørt pent noen tanker kan du skru inn Low end 1 time (1/12 runde).Nå er det vanlig at tomgangen blir noe høyere etter at du har leanet Lsn.Da skrur du idle/tomgang litt ut.
              Det er viktig at du kjører med bilen slik at motor holder seg varm.
              Det er viktig at motor er varm når du tuner den.
              Etter å ha kjørt noen striper kan du gjenta denne prosedyren.Leane lsn 1/12 runde og kjøre litt for så å se om du må justere ned tomgang litt(skru idle litt ut)
              Når dette er gjort noen ganger så vil du se at åpningen er under 1mme fleste motorer klarer seg med 0,5-0,8mm åpning.

              Dette er en litt forenklet forklaring.Det er ikke sikkert det blir så lett for deg.Det er veldig vanlig at de bare holder på tomgangen i 30 sekunder.Men dette er vanligvis et tegn på litt rik tomgang(lsn litt langt ut)Da er det fort gjort at resten av turtalet går litt leant.
              Personlig liker jeg en litt lean tomgang og resten bittelit rikt.
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #8
                noen forbedring ?
                X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X