Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med å få nitrobil til å gå fint?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med å få nitrobil til å gå fint?!

    Hei!

    Jeg har en hpi trophy 3.5 nitrobil.
    Men problemet er det at jeg ikke for stilt den inn slik at den går fint på tomgang og sånn at hjulene ikke spinner. Jeg får heller ikke til å bremse for da stopper motoren.

  • #2
    ikke mye til hjelp, men det der hørtes fryktelig kjent ut...

    Comment


    • #3
      Clutchen er gåen.
      Sjekk lagrene, fjør som er knekt. Du må åpne opp å se.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Originally posted by extra View Post
        Clutchen er gåen.
        Sjekk lagrene, fjør som er knekt. Du må åpne opp å se.
        Okei, hvordan kan clutchen være gåen så tidlig? Hvilke lagre?

        Comment


        • #5
          nå har ikke jeg nok erfaring med nitro til å gi noe som helst råd sånn egentlig, men virker bilen som den skal når du gir gass? fårstår jeg det riktig att du ikke klarer å justere tomgangen rett, att den må ha så høgt turtall for å svive på tomgang att bilen går fremmover og att den dør hver gang du prøver å bremse?

          Comment


          • #6
            Bilen funker når jeg gir gass, men hver gang jeg prøver å bremse så kveles motoren. Slik som du sa.

            Comment


            • #7
              Prøvd å skru inn tomgangsskruen på forgasser?
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                som jeg skrev i det første posten, så har ikke jeg nok erfaring eller peiling til att jeg vil komme med forslag med hva du må gjøre,

                men begge nitro bilene jeg har hatt har jeg strevd med akkurat dette. og clutsjen har vært i orden på begge.

                mitt råd til deg er, om du kjenner noen som har mere erfaring med nitro, så få vedkommende til å justere inn alle nålene på forgasseren.

                eneste jeg kan si er att nitro kan være noen lunefulle vesen. og det er plagsomt lite som skal til av vridning på nålene før det gjør utslag. om jeg husker korekt så er det snakkk om 1/8. dels omdreineinger gjør masse utslag, og det er lett å justere seg helt vekk om man ikke veit hva man driver med (ikke att jeg påstår at du ikke gjør det)

                Comment


                • #9
                  Okei kan prøve å skru mere på den. Har ikke akkurat så mye peiling og det er nok derfor jeg plages så.

                  Comment


                  • #10
                    jeg vil nok ikke anbefale å justere uten å vite hva du gjør, er veldig vanskelig å få til har jeg erfart, men du kan jo se inn i forgasseren der luftfilteret sitter når du bremser, (motoren trenger ikke å gå) lukker spjellet seg helt der så er nok det mye av grunnen til att den stopper når du bremser.

                    Comment


                    • #11
                      Det er noe galt med clutchen!!!! åpne opp clutchen og sjekk!
                      Jon Rune Fladmark 1980
                      Søgne/Kristiansand,
                      Team Smallsize, Team Losi 8ight 2.0, Spektum DX3S, Team Losi Fuel

                      Comment


                      • #12
                        Hei, har nå fått bilen til å gå helt perferkt. Ikke noe feil med bilen, var bare min feil. Tok en såkalt "pinch test" får å få stilt inn bilen ordentlig å nå går den som en kule!

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X