Announcement

Collapse
No announcement yet.

JQ The Car

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JQ The Car

    Lurte på å handle RTR versjonen med savox servoer, .21 alpha motor, 4mm chassis, CVD foran, virker som ei grei pakke med faktisk brukbare komponenter. Noen her som kjører den på bane? Var grei pris nå fra amain på $344. Vil opp på banen i parken å kjøre litt snart og er tom for buggyer, fikk en god følelse om denne som grei startkjerre selv om det sikkert ikke er noe XB9 med novarossi. Er vant til å handle fra amain så deler blir ikke så mye problem.

    Radioen er vel og merke en rebranded fs-gt2 ser det ut som, men har nok av radioer og handler snart den nye 4pl.
    Last edited by Corvinus; 25 May 2013, 15:50.

  • #2
    Er vel kun JQ selv som kjører den bilen nesten . Ingen i Norge ihvertfall som konkurrerer med den. For å si det enkelt, den ble regelrett kastet i søppelkassa av enkelte etter 1. løpet da den kom. Alt knakk, all plast måtte kokes, drev knakk osv...Ikke gikk den fort nok heller. Mulig kvaliteten er blitt bedre?

    8kg og 6,5kg servoer er heeelt på tryne. Snorstartmotor??? Er vel ikke noen greie komponenter i det hele tatt. Styr unna.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Oi, hørtes ikke bra ut det nei. Snorstarten kan plukkes av og motoren senkes til startboks så tenkte ikke spesielt på den. Trenger vel ikke allverdens kraft på brems, men visste 8kg var i laveste sjiktet på styring.

      Takk for tilbakemelding på rollerkvalitet. Husker jeg så et par listinger av den på løpsliste på klubbsiden for en stund siden, husket det når jeg så den i dag. Kanskje de som gikk i søppla

      Var verdt å høre.

      Comment


      • #4
        Forhør deg heller på JQ The RTR car tråden under Nitro bila på RCtech forumet. JQ har øka kvaliteten på bilan sine betraktelig siden den ble sluppet før snart 3 årsia Det som skjedde va vel typiske barnesykdommer ettersom det va en helt nydesigna bil, hoved problemet da va at plasten va ganske sprø som gjorde at plastdelan knektes lett. Men alt ble utreda i løpet av første året og er no i sin 3 version. Har kjørt JQ sjøl men bytta merke da det ikkje e noen som forhandle merket i norge lenger. Sett ny synet på en anna ting, finner man egentlig en RTR med bedre specs en JQ sin? I mine øyna så trur æ ikkje det nei. Hadde dette merket enda vært forhandlet i norge så hadde æ enda kjørt merket. Ikkje la dæ skræmme av andre sitt syn. kvalieten er no idag vel så god som mange andre merker. Mange i USA er fornøyd med JQ. Som sagt skjekk ut på RCtech ka folk fortell om JQ og ikkje hær i Norge siden den har et vældi stygt yrke på grunn av barnesykdommene den hadde når den ble lansert.
        *Sanwa M12X*Savöx*
        *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
        *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

        Comment


        • #5
          Har vært innom et par tråder der og fortsetter å forske litt på den før jeg frasier den helt. Har respekt for extra sine uttalelser om 1:8 buggy så de er uansett registrert.

          Den vinner sikkert ingen hovedløp men hadde vært morro om den var dyktig nok til å holde noenlunde følge med det meste på klubbløp og morroløp uten å måtte si hei til søppeldunken på vei ut igjen, så byggkvalitet må komme høyt. Til prisen sin kan det være jeg bestiller en uansett, og skulle den slite for mye så sparer jeg den bare som bil til eldstemann å leke og lære med.

          Jeg liker å bygge, har stort behov for bygging og tukling, så blir vel et kit også. XB9 2012 og X3 Sabre er mulige kandidater ganske høyt på listen da de er ganske rimelige nå. Trenger ikke nødvendigvis det nyeste, men liker å bygge selv. Sikkert ikke lenge til jeg spør rundt etter brukte motorer jeg kan øvekjøre litt på.

          Comment


          • #6
            Hehe...kjøp da noe skikkelig med en gang. Kommer du med The Car på banen og ødelegger noe første tanken så kan du like greit pakke sammen og dra igjen. Er ikke en pøkk der som har deler til den. Kjøper du en X3 så kan du gjøre samme greia da også. Eller hamstre ett solid delelager, men det er dyrt. Lettere å få hjelp av andre med deler for så å gi tilbake neste gang.
            80% av klubben kjører vel Xray og med Elefun 25 min unna banen så er hjelpen nærme. Selv så har jeg kjørt Xray i 3 sesonger og ALDRI brutt ett kval eller finale pga bilen. Det sier det meste. I år kjører jeg MP9, og ikke brutt noe til nå (bank i bordet )
            Kjøp Mugen, Xray eller Kyosho. Disse merkene er det som brukes i klubben og på banen. En eller annen slenger er der jo, men ingen JQ eller X3.
            Servoer på kunstgress MÅ ha litt specs ellers ryker de med engang. I 60 km/t og full brems på to meter på gress krever sitt. Da holder det ikke med 6,5kg altså. 20 kg eller mer anbefales på begge.
            Clutch er også viktig, de RTR clutchene er søppel. Dempere er som regel svakeste ledd. Differ skrudd sammen av barnearbeidere i kingkongland med FETT inni, jippi......

            Nei, sier det igjen, kjøp enten brukt PRO utstyr fra de som driver konkurranse eller nytt. Skal du derimot ikke kjøre på bane, så holder sikkert en RTR en stund, men bruktverdien er lik null.

            I går kom det tre nye på banen vår og ville melde seg inn i klubben. Den ene hadde RTR bil, den andre hadde akkurat kjøpt samme dag, men en annen modell og den tredje skulle kjøpe. Jeg sa et samme til de.
            Jeg hjalp dem med innkjøringen og når tiden var kommet til å kjøre på banen så gikk noe i stykker på HVER ENESTE TANK . Akslinger poppa ut, dempere gikk i oppløsning, outdrives løsnet...
            Strips, lim og skruer fikk de av meg. Deler hadde jeg ikke. Og hadde ikke jeg hatt noe, så måtte de ha reist hjem med en gang.
            De innså med engang at RTR ikke kommer til å funke. Tredjemann ble betenkt.....

            En gammal 808 med Nova er ti ganger bedre enn dette RTR greiene asså.
            TEAM ELEFUN

            Comment


            • #7
              Hva de 2 folka kjørte med sier meg absolutt ingenting om JQ sin spesifike bil, annet enn at du feier alt av RTR under et enkelt teppe, som kanskje er riktig i banesammenheng og julingen biler får der. Har uansett lagt fra meg RTR bilen likevel da det ser ut til at mange av delene er støpt og de som er CNC har ingen gradsbetegnelse som gjør meg skeptisk og JQ anbefaler selv oppgraderinger før kjøring på bane som tar vekk litt av poenget, og ikke alle pro delene passer til den. Men tror definitivt den er en av de bedre RTR man får hvis man først handler RTR for enkel lek og morro.

              Har sjekket ut Yellow edition i dag som er JQ's første PRO kit, en bil JQ selv kjører løp med og som har ifølge ham selv fått ordnet det meste av "durability issues" som var hovedmotivasjonen bak å skape det, god clutch og. Men ser at jeg kan få XB9 2012 til under prisen av den (fra norsk butikk ikke minst) så tror valget der er enkelt hvis jeg først skal handle kit. Lettere å få lokale deler, tips og råd til den også som du sier.

              MP9 tror jeg blir litt i dyreste laget inntil videre.

              Kit finner jeg ut av videre på egenhånd, men lurer også på motorer. Av motorer har jeg sett litt på werks som rimelig alternativ å begynne med fra tower hvor jeg har rabatter, samt følgende 2 novaer fra amain:



              Tar gjerne imot tips til hvor det er rimeligst å bestille nova fra og hvilken det er lurt å teste først, ser det finnes litt flere varianter. Samt potte.

              Comment


              • #8
                Elefun selger en +4 for 1700,- om du er medlem av klubben. Rimligere får du kanskje fra utlandet, men å spare en hundrings, ka e vitsen? Den motoren der er helt knall den. Bruker den selv, og kjørte NM finalen med den i 2011.

                Den P5 du referer til er relativt gammal, men funker.Den andre er så og si den samme som alle +4 motorer. Små justeringer på veiv, kjøletopp er noe av det de har gjort frem til dagens BTT modeller. Med og uten keramisk lager front og rear. De kommer i så mange forskjellige utgaver.

                Potte, så brukes 9901 eller 2096 med kort bend.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  Nyere plast ser forøvrig rimelig holdbar ut på The Car, verre med hingepins

                  Comment


                  • #10
                    Min første tanke på hingepins når sånt skjer er å bytte de ut med f.eks. herda drillbits, populær ting å gjøre på bashere.

                    Comment


                    • #11
                      egil, er jo noen som kjører losi enda
                      Jon Rune Fladmark 1980
                      Søgne/Kristiansand,
                      Team Smallsize, Team Losi 8ight 2.0, Spektum DX3S, Team Losi Fuel

                      Comment


                      • #12
                        Haha, Jon Rune. Stemmer det. Du og Tore ihvertfall

                        Men så ofte som dere er på banen og trener så kan det vel ikke sies at sjansen for å få tak i noe Losi deler er særlig stor, he he....
                        TEAM ELEFUN

                        Comment


                        • #13
                          Hehe sant nok. kommer iallefall på nc løpet i oslo
                          Jon Rune Fladmark 1980
                          Søgne/Kristiansand,
                          Team Smallsize, Team Losi 8ight 2.0, Spektum DX3S, Team Losi Fuel

                          Comment


                          • #14
                            min erfaring er at hvis man bare skal "leke" så ryker det flere deler enn det gjør på en bane. Startet selv med å leke litt med rtr for senere å ta den med på bane.

                            Og med 2 ukers leveringstid på deler fra den lokale butikken gikk jeg drittlei fort. Bil og motor har nesten ikke gått men det gjordet hele sommeren
                            Ting røyk/knakk lett og nye deler lot seg ikke feste da skruene ikke fikk bra nok feste i den eldre motdelen. Jippi..

                            Satte driten på hylla.Og der står den enda.
                            Handla en xray808-09 og shoppa en haug med deler..Selgeren så lurt på meg og sa jeg ikke trengte de delene.
                            Yeh right tenkte jeg og lo litt.Det sier alle selgere....
                            Etter den har jeg hatt en 808-11 og xb9-12 og sitter fortsatt med deler for flere tusen til 09 versonen

                            Veldig lett å tenke jeg skal "bare" med bilen og trenger ikke osv.

                            Jeg har sluttet å bashe med disse bilene men skulle jeg bashe så hvorfor ikke gjøre det med en bil som tåler det? Kjøp xray.

                            Når det kommer til servoer så vil jeg ikke anbefale noe mindre enn 12 kg på gass/brems. På styring minimum 15kg.
                            På spørsmål om hvor raske dem må være så vil jeg si under 0,15sec. Blir dem tregere enn dette så blir det vanskelig å kjøre fort på bane.
                            Selv har jeg 25kg-0,11 på styringa og 20kg-0,95 på gassen.
                            Har hatt 13kg-0,8 på begge før og var stort sett fornøyd men........
                            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                            Comment


                            • #15
                              Hvis man først vil ha RTR buggy tror jeg ikke du finner noe bedre enn nyeste JQ. Kanskje noe å ta med på bane på et par av klubbløpene for morro skyld uten å ta helt av, så jeg lagde en tråd her som gikk litt som forventet egentlig med at RTR = søppel så angret nesten litt på at jeg skrev noe i første omgang, men liker å ha et åpent sinn om nye ting.

                              Siden jeg har massive rabatter fra tower har mbx7 + ofna startboks derfra kommet inn i tankeboksen som alternativ til nyeste xb9. Flott bil som skal ha bra kompromiss mellom holdbarhet og kjøreegenskaper, og frontarmene som hele tiden har vært en svakhet skal være styrket nå. Har litt erfaring med mbx6 og den likte jeg. Hvis jeg kun skal gå etter det absolutte holdbarhet, kan jeg likegodt sparke en stein rundt banen.

                              Servoer... Styring blir en 7950TH, gass prøver jeg en 0.18 16kg savox jeg har liggende jeg tror gjør jobben helt okay.

                              Stikker innom KMBK klubbløpet i morgen, satser på at godværet holder seg. Kanskje jeg tar med kanonen og knipser og filmer litt for jutuub siden det blir lite kjøring på meg.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X