Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 7 PBS.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyper 7 PBS.

    Hei.
    Jeg har akkurat byttet til meg en Hyper 7 fra min bror. Mener å huske at det var PBS utgaven, men er litt usikker på det.

    Jeg byttet den mot 2 garasjevinduer som jeg kjøpte gjennom jobben, så det kostet meg 1169 kr totalt. Jeg får da med 1 full dunk, og en dunk som er tatt to tanker med fuel fra. Det må vel være en grei deal for meg.

    Her er et bilde av bilen:

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1395770052.560366.jpg
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	790779

    Noen som klarer å se om det er PBS utgaven eller ikke?
    Jeg har ikke fått bilen enda, da den står hos min bror i Bergen.

    Så til spørsmålet mitt. Bilen er sikkert ikke kjørt inn, da min bror kun har kjørt to tanker. Og jeg tviler på at han kjørte de to tankene som innkjøring. Mest sannsynlig var det full pupp fra starten av.
    Hva har det å si for motoren sin del?

    Er det noe jeg bør tenke på når keg får bilen?

    Bør jeg kjøre den inn som om motoren var helt ny, eller er det ikke vits i det siden den ikke er innkjørt tidligere?

    Håper noen kan gi en nybegynner noen gode råd.

  • #2
    Ingen som har noen gode råd og tips til en stakkars nybegynner?

    Comment


    • #3
      Vanskelig å se på bildet ditt om det er PBS.
      PBS står for pivot ball steering, hvis jeg ikke husker feil, og det er kun forstillingen som er annerledes i forhold til "vanlig" Hyper7.
      Hvis blokka der forhjulet sitter er opphengt i en kule oppe og nede er det PBS.
      Hvis han ikke har kjørt motoren for lean er det store muligheter for at den like bra, skru ut hovednålen litt når du begynner å kjøre med den for sikkerhets skyld, når den "bobler" på full gass under kjøring kan du skru den litt inn til den går bra men fortsatt gir synlig røyk ut av pipa.
      Se på http://www.rcteam.no/ for mer info om bilen.
      Hvis du har en rc klubb i nærheten ville jeg kontaktet de for å få hjelp å lære finjustering av motor osv.
      Roger Antonsen 1970 mod.
      Hof Modellbil Klubb. www.hmbk.no , Drammen RC Klubb.
      Mugen MBX6 EU, Crono RS9, Tamiya M-05 M-Chassis

      Comment


      • #4
        Takker for svar.

        Jeg skal sjekke om det er kuleoppheng på den når jeg får den.

        Jeg vet ikke om det finnes noen klubber her i området. Som sagt så er jeg helt ny i gamet. Jeg holder til i Ørsta. Noen som vet hvor nærmeste klubb er?

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X