Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crono RS03 og RS RTR!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Crono RS03 og RS RTR!

    Hei, alle sammen!!!!!!

    Her er tråden på forumet som vil handle om Crono sine biler. Her vil vi svare på spørsmål og kommentarer på bilene og andre ting som dere ønsker svar på.

    Om en stund vil det komme en teknikk side på hjemmesiden til Crono Norge hvor det vil bli lagt ut set-up fra løp, løpsrapporter mm. I mellomtiden vil vi legge litt ut her som kan sees på og kommenteres.

    Morten T, som er Crono Norges teamsjåfør i 2006 vil hjelpe oss å svare på de spørsmål dere har til oss.

    Mvh Anders Mehren og Crono Norge.

  • #2
    hei... eg har jo kjøpt ein RS Sport.. ser att det er stabstag fremme og bak på RS03`n, har det noe stor betydning på ein RS sport når bilen blir kun brukt til hobby?
    HPI Baja 5T.
    Crono RS Sport. til salgs.
    E-Sky V3 2.5Ghz

    Comment


    • #3
      Hei!
      Nei kan aldri tenke meg at det har stor betydning, ihvertfall ikke så lenge du selv synes bilen er god å kjøre og den ikke gjør "rare" ting.
      Stab stag hindrer bilen i å krenge for mye, eventuelt velte når du svinger. De "roer" ned hele bilen. Styrer bilen ujevnt, eller går og "vrir" seg gjennom svingene ville jeg vurdert å skaffe stab stag..
      Håper dette var til hjelp, lykke til...
      Morten Thorkildsen.
      Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

      Comment


      • #4
        Hei ja. Kom jaggu et spørsmål før jeg rakk å skrive min velkomsthilsen.
        Jepp, Morten heter jeg da og skal prøve å bringe heder og ære til Crono Norge.
        De trenger nok ikke meg, bilen snakker for seg selv, men uansett, jeg stiller opp på denne siden for å hjelpe alle som kjører Crono.
        Crono er kanskje ikke så kjent men de har faktisk vunnet EM nå to siste årene på rad. Det kommer ikke av seg selv. Det kommer seff i kombo med god sjåfør og god bil...
        Så hvis du tenker på å skaffe deg en bil, make sure its a crono!
        Kjøper man crono i norge får man kyndig hjelp hele veien. Det lover jeg som en Team Crono Norway sjåfør.
        Spørsmål??????
        Morten Thorkildsen.
        Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

        Comment


        • #5
          Oppset neglspretten 2006.
          FORAN: Dempere: 1,4x2, 200wt og røde fjærer
          Caster: Nest minst, bare ett lite foran.
          Diff: BBF

          Diff: BFF
          BAK:
          Dempere 1,4x2, 150wt og røde fjærer
          2grader toe-in, 1 grad anti-squat.
          Morten Thorkildsen.
          Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

          Comment


          • #6
            va vansklig og følga deg der:P bilen min e mye seigare fremme enn bak.. fjører ikkje so mye som bak... ska da v sånn? siden bilen legger mest vekt bak?
            HPI Baja 5T.
            Crono RS Sport. til salgs.
            E-Sky V3 2.5Ghz

            Comment


            • #7
              har eit problem og fakktisk :P skruene som du fester hele greia bak med(4 skruer gjennon aluplata) dei skrur seg ut litt etter kvar tur sånn att alt blir laust.. locktite?? noen tips?
              HPI Baja 5T.
              Crono RS Sport. til salgs.
              E-Sky V3 2.5Ghz

              Comment


              • #8
                Hei.
                Høres ut som du kanskje har litt tykk olje i demperne dine foran, men husk at det er kaldt ute nå og oljen blir litt seigere. Prøv 200-250 olje.
                Sjekk også at alle deler som beveger seg i forstillingen beveger seg helt fritt, da må du skru av demperne først.

                De skruene går i plastikk og loctite funker ikke så bra der.
                Du kan prøve med ett drypp lynlim i hvert av hullene og deretter skru inn skruene. Men dette er ingen varig løsning. Den eneste fullgode reparasjonen vil nok være å bytte ut plastdelene.
                Morten Thorkildsen.
                Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

                Comment


                • #9
                  Hei,

                  det er samme skruene på bilen din som det er på Rs03. Du kan bytte ut skruene til 4 mm skruer med maskin gjenger istedet for treskruer. Det holder bedre igjen i plasten enn treskruer gjør.

                  Jeg bruker standard skruene og har ikke hatt noe problem med de, men treskruer er ikke like bra som maskin skruer. De aller fleste bilene kommer med treksruer.

                  ha en fin helg,

                  Comment


                  • #10
                    takker og bukker.. skal prøve det og se om det blir bedre... ellers er eg veldig godt fornøyd med bilen..
                    hadde ein tmaxx før, den koster jo mye meir enn rs sport`n.. t-maxx har jo bare chassi i aluminium.. ivertfall den jeg hadde... den var litt "revva" syns jeg i forhold... :P
                    HPI Baja 5T.
                    Crono RS Sport. til salgs.
                    E-Sky V3 2.5Ghz

                    Comment


                    • #11
                      Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd!!

                      MVH ANders

                      Comment


                      • #12
                        hei igjen... har merket att ene drivakslingen fremme detter ut av diffen.. noen tips?
                        HPI Baja 5T.
                        Crono RS Sport. til salgs.
                        E-Sky V3 2.5Ghz

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by RaSaR_FaNt
                          hei igjen... har merket att ene drivakslingen fremme detter ut av diffen.. noen tips?
                          Vet ikke om jeg får lov til å svare her en gang jeg men prøver meg siden gutta i Crono ikke har stått opp ennå :P
                          Ras ned til biltema hvis du har det i nærheten å kjøp ett o-ringsett til litt over hundrelappen. Mye kjekke ringer der som du garant får bruk for seinere. Anyways ta å legg en o-ring inn i cupjointen altså der drivaksel sitter ved diffen å en ute ved hjulet. Hvis det ikke er universalledd på akselen så skulle det gå. Hvis uni.leddså se bort fra o-ringen men se heller etter om noen skruer har detti ut noe som er skjeivt der den detter ut :wink: Håper dette var til hjelp
                          Thomas Isaksen 80mod Porsgrunn GMBK SMBK
                          Mr.D.Iggin For Speed!
                          Team Lost Racing

                          Comment


                          • #14
                            Hei,

                            Nettopp stått opp, hehe, neida.

                            Ta 5 en 5 mm lang fuelslange og tre inn på demperstanga foran. Du må ta av linken nederst på demperen for å gjøre dette.
                            Fuelslangen vil hindre hjulet å gå for langt opp, slik at drivakslen ikke blir for "kort".

                            Vi takker for alle tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre produktet bedre når det kommer fra oss!!

                            MVH Anders

                            Comment


                            • #15
                              FG-Bobla:

                              RS03 RTR har leddede drivaksler foran, men takk for tipset Vi bruker det på drivakslene bak men det er egentlig ikke nødvendig. Man kan også bruke litt fuelslange å kløyve den i to, tre den mellom outdrivsen på diffen og klippe av det som er for langt.

                              Jeg skal prøve å ta bilder i morra så kan dere se hva jeg mener.

                              God kveld

                              Anders

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X