Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fant ikke tråden


    Er en stund siden jeg var her på forumet, men fant ikke denne tråden som er den som er noe å lese på her inne
    Lagde en ny tråd, men så så jeg plutselig på topp 20 helt nede på siden denne gode gamle tråden
    Det jeg skrev var dette:

    Var så lite MTA`snakk innpå her at jeg nesten bare måtte lage en ny tråd Har lurt på en stund om det er noen som har prøvd å sette på drivaksler fra f.eks. Savage på MTA-4. Måtte jo i såfall byttet spindler også.
    De orginale drivleddene ryker jo som kjent litt for ofte på MTA-4.
    Savage-"leddene" er vel like ute ved hjulene som inne ved diffen, dvs. det er ikke ledd, men bare sporet i spindlene som gjør at en kan svinge hjulet.
    Enkelt men veldig holdbart!

    Så,, Er det noen av MTA-Gutta her inne som har prøvd på noe slikt?
    ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

    Comment


    • Originally posted by sbart View Post
      Den delekatalogen var jo meget bra . ifølge den katalogen heter deler 20a. One way clutch set. får bestille en slik å se hva som skjer

      Takker og bukker for hjelpen

      Forresten, finner jeg det lageret på miniracing.no?
      Fikk du fixet starter på bilen din?
      Skiftet hele greia på min i går.
      Begynte på samme måte som deg, først røk snoren, åpner opp og ser at fjøren er røket også, fjerner både resten av snor og fjør og bruker kun drillstart, helt til den også begynner å glippe.
      Demonterer og rengjør enveislager ved veiv, smørrer godt med wd-40.
      Virket bra en stund før den begynte å glippe igjen.
      Synes da det var like greit å kjøpe hele greien komplett.
      Enkelt å greit å skifte uten å måtte tukle med å få på den berømelige fjøren
      ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

      Comment


      • lite aktivitet i denne tråden lengre.
        har det seg slik at folk ikke kjøre mta4 lengre, eller tar jeg feil?
        har just kjøpt meg en selv og er så langt fornøyd.
        har måtte byttet litt småting allerede men det hører med.
        kansje litt hard kjøre stil :P
        åssen er disse motorene å tune? så et par videoer om tunig på youtube, var en hpi mann
        som styrte med det, er dette likt på de aller fleste nitro maskinene?
        _-=jauda=-_
        Stian Tronstad('87)
        TT Mta-4 s28

        Comment


        • Originalmotoren er lett å tune riktig. Husk bare at du ikke skrur for mye i gangen, max 1/8 omdreining.

          Mange flere burde kjørt MTA - det er en kanonbil. For min del er det tidsklemma... med 2 små gutter, hus, hage og 1:1 bil er det ikke lett å finne tid til RC.
          Roar Mortensen, 1970 modell
          1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

          Comment


          • på filmen jeg snakker om, så tuner han hsn'en helt til bilen dør med max pådrag, da stiller han den tilbake 1\8 runde. samme som han øker med helt til den stopper.
            samme gjør han med lsn skruen, husker ikke om bilen stopper der, men merket fort hvor riktigt var der :P
            blir det riktigt, eller er det for tynn blanding?
            _-=jauda=-_
            Stian Tronstad('87)
            TT Mta-4 s28

            Comment


            • Hei!

              Jeg kjøpte en TT MTA-4 S28 her ved påske hos elefun til 2995.- (var på tilbud)
              Jeg lurer på om det er noen som klarer å få den på bakhjula med den orginale 4,6 cc motoren? Jeg klarer det hvis jeg kjører på tørr plen...

              BTW, er veldig fornøyd!
              Thunder Tiger MTA-4 S28 | Traxxas 4-tec 3,3 (i deler)

              Comment


              • Hva er feilen når jeg gir gass så stikker bilen av for full pinne? Heldigvis var det gress litt bortenfor så bilen stoppet der.. På forhånd takk!
                Thunder Tiger MTA-4 S28 | Traxxas 4-tec 3,3 (i deler)

                Comment


                • Hvor kan man få tak i den fjæra som trekker gass/brems tilbake til bakking? jeg har sett på partfinder hos elefun men klarer ikke å finne den.
                  Thunder Tiger MTA-4 S28 | Traxxas 4-tec 3,3 (i deler)

                  Comment


                  • tror ikke elefun har så mye deler til bilen lengre :S
                    men sjekk på ebay eller andre nettbutikker.
                    De aller fleste delene fra Team Associated MGT passer rett over på MTA-4
                    holder på å renovere min etter 2års dødtid i boden
                    _-=jauda=-_
                    Stian Tronstad('87)
                    TT Mta-4 s28

                    Comment


                    • Hei!

                      Jeg har et problem med min TT MTA-4 s.28! Og det er at hjulene ikke går rundt! Eller det vil si at alt funker helt til det kommer inn i girkassen! Jeg kan gi full gass og turtallet går helt opp, men ingenting skjer med hjulene. Jeg trodde først det var clutchen men det var det ikke. Håper det er noen som kan hjelpe meg! Har ikke lyst å bruke 1300 på ny girkasse! :S
                      Thunder Tiger MTA-4 S28 | Traxxas 4-tec 3,3 (i deler)

                      Comment


                      • er der set skruer på mellomakslane som kan være lause?
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X