Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho USA1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho USA1

    Hei å hå, kjøpte meg ein stykk Kyosho USA1 i dag, (min første monster truck forøvrig) Den fekk eg til ein billig penge, ca 700kr med to karosseri, så då lurte eg på om nokon har manual til denne bilen, eller noko informasjon i det heila. Tegninger og linknende.
    Bilen ser bra ut, bortsett fra clutch huset som er litt slagt. Kommer bilder i morgen.
    Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
    Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
    Kyosho Ultima ST

  • #2
    denne må du ta godt vare på de begynner og blir sjeldne ... reger med at du finner deler o.l på e-bay og jeg regner med at det finnes manualer der og
    mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

    Comment


    • #3
      Då har eg fått tak i manual og litt diverse ting og tang, men eg mangler eit tann hjul og holderen til det, nokon som har ein 'usa1 bak i et skap i 1000 deler.

      Karosseri til slike biler, bodyen er 1:10 men bilen er 1:8. Passer alle 1:10 over då? sånn ca. Trenger eit og kjøre me, då orginalen er under reprasjon og skal bli hylle mat.
      Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
      Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
      Kyosho Ultima ST

      Comment


      • #4
        Hvorfor ikke kjøpe ett 1:8 karosseri fra HPI å kjøre med?

        Comment


        • #5
          Kommer til og kjøpe eit HPI karos så snart eg får bilen til og svive.
          Mangler eit drev for og få den til og gå, forige eiger tok ein snar vei og sette motor drevet rett på det store drevet, men hadde berre 2-3mm kontakt så eg prøve heller og få fatt på delen som mangler. Litt bilder av bilen, har fult 10k olje i fremre diff og 3k i bakre og mittre diff. Alt er vasket og stelt bortsett fra dempere og servo plate. Mangler og nippel på potta, men rekne med og finne på noko lurt der.






          Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
          Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
          Kyosho Ultima ST

          Comment


          • #6
            Har nå fått fikset bilen, og kjøpt meg ein til for riktig pris. Men har eit problem med den nyeste, den dør ved fult gass pådrag, fungere heilt fint på slak gass, nokon som har tips der? Ikkje at toppfarten er noko viktig, har null kontroll på den i stor fart. Men litt irriterende at den dør ut. Motor er ein Kyosho GS 21 med trim forgasser og trim potte.
            Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
            Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
            Kyosho Ultima ST

            Comment


            • #7
              Kutter den ganske markant/brått på max rpm? Hvis så får den for lite fuel, gi den mer på HSN, hovednåla. Hvis dette skjer så vil den sannsynlig bli ganske varm også.
              Kutter den "gradvis" som om den drukner så er antagelig det grunnen, da får den for mye fuel, da gir du den mindre.
              Felles for all problemfri justering: små justeringer av gangen, ikke mer enn 1/8 omdreining.
              Lykke til med "legenden".
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #8
                Den blir ganske heit i toppen ja Får kjøre litt i morgon og justere den litt så det ordne seg. Må få meg temp gun snart ser eg. Skal teste den første eg kjøpte og i morgon, så eg får ta litt bilder tenke eg. Artig sak å kjøre hvertfall. Trur faktisk eg har nok deler til og bygge ein 3 bil og snart Følger med så masse ting når ein kjøpe slike gammle biler.
                Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
                Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
                Kyosho Ultima ST

                Comment


                • #9
                  DSe eldste GS21 motorene med blå kjøletopp ble fort varme i toppen uansett hvordan du justerte dem.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sindre_jacobsen View Post
                    Hei å hå, kjøpte meg ein stykk Kyosho USA1 i dag, (min første monster truck forøvrig) Den fekk eg til ein billig penge, ca 700kr med to karosseri, så då lurte eg på om nokon har manual til denne bilen, eller noko informasjon i det heila. Tegninger og linknende.
                    Bilen ser bra ut, bortsett fra clutch huset som er litt slagt. Kommer bilder i morgen.
                    <hei. jeg har maken bil til deg, nylig anskaffet. har du manual eller tegninger i filformat? Kan du evt maile dem til meg?

                    Mvh FRODE

                    Comment


                    • #11
                      For og finne manualer til Kyosho Usa 1 og andre biler, besøk denne siden.
                      http://http://rcdocuments.com/index.php?page=1
                      Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
                      Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
                      Kyosho Ultima ST

                      Comment


                      • #12
                        ingen av dere som driver med usa 1 som vil kj&#248;pe igjen en meget str&#248;ken en a?alle originale papirer &#229; s&#229;nn er med ogs&#229;....
                        kjell arne thanem,1982mod

                        Comment


                        • #13
                          Eg har nok med mine 2 pluss den eg skal bygge opp fra 1000 deler.:grin:
                          Å så får eg ikkje justert tannhjulene skikkelig på nokon av bilene, så det går 250kr kvar gang er kjører med dei, blir varmgang i tannjulet av plastikk.:wink: Så eg skal pusse opp begge to og sette dei på hylla. Sjøl om det er veldig arti og kjøre dei, GS 21 motoren er det tak i.:grin:
                          Sindre Jacobsen. Etne. 1985mod.
                          Biler: XTM X-Terminator 2, Kyosho USA1 x2
                          Kyosho Ultima ST

                          Comment


                          • #14
                            Forum med info. for USA-1

                            Sjekk denne linken for mye info:http://forums.radiocontrolzone.com/s...ighlight=usa-1
                            Xray XT8 RB 728
                            Xray 808 RB WS7III Futaba 4PK Rapicon
                            B44 LRP NOVAK Erlend Sæterstøl `75

                            Comment


                            • #15
                              Deler

                              Hvor får du tak i nye drev?

                              Du er vell ikke intresert i å selge en av bilene dine?
                              Last edited by A.J; 13 May 2010, 10:55.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X