Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tenker på å kjøpe HPI Savage X 4.6 Reverse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tenker på å kjøpe HPI Savage X 4.6 Reverse

    Jeg og en kamerat har tenkt og bytte ut våre PureTen GP biler. Og kjøpe noe som tar grovt terreng noe bedre, da er vel HPI Savage et godt valg?

    elefun har denne:

    http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

    Og den virker som et godt valg, noen som er enige/uenige?

    Lurer også på om det er noe smart å kjøpe en sånn elektrostart sak? Er det noe særlig? Mener å ha lest at den må lades veldig ofte, og er ikke noe særlig.

    EDIT:

    Og nå så jeg Savage gruppen, kunne en moderator være snill å flytte tråden for meg?
    Last edited by Walkera; 23 June 2008, 23:49.
    HPI Savage XL || Kyosho PureTen GP

  • #2
    HPI Savage er en god bil til herjing, men det gjelder samtlige av de populære monstrene. Velg en bil som din lokale (om du har en) hobbyforretning selger deler til; er kjipt å måtte vente på å få 2 bærearmer i posten når du kan få det på dagen/timen og kan fortsette med morroa uavbrutt

    Jeg har på den annen side kjøpt meg en Traxxas Revo Platinum Edition, er i postgangen nuh; min første monstertruck ^^
    -Men ut i fra en del erfaringer og uendelige sammenligninger og lesing av erfaringer på nettet så er det vel egentlig HPI Savage som står ut av mengden som en gjennomsnittlig vinner blandt de som "bare vil ha det morro og herje litt". Du kan egentlig ikke ta feil modell om du går for en Savage, uansett størrelse/modell når man ser på hva du/dere har tenkt til å bruke dem til; ren morro og herjing.

    Alle biler har sine fordeler og ulemper, men Savage har flest fordeler når det gjelder morro og hack'n slash i grovt terreng sammen med kompiser.

    -Men igjen; undersøk hva din LOKALE hobbyforhandler har av merker/modeller. Er som regel et klokt valg med tanke på deletilgang, men det er kun et tips. Deler og biler er som regel billigere på nettet, men da har man den pokkers ventetiden, i tillegg til at forhandleren kan velge å la være å hjelpe deg om du har kjøpt bilen på nettet.


    Håper dette hjalp deg litt på vei!

    -Kai
    "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

    Comment


    • #3
      Ok, takk for infoen.

      Ser ut til at smått & rått i bodø har Savage, så blir nok at jeg bestiller en Savage da

      Men lurer svært på det med elektrostart, hvilke typer er å anbefale?
      HPI Savage XL || Kyosho PureTen GP

      Comment


      • #4
        rorostart fungerer bra, men fåretrekker startsnor så man slipper å ha en stor starter med batteri med seg vær gang man skal starte bilen når man kjører rundt i grustakene å herjer med bilen. Men det er smak å behag.
        OooGøran j.BorkamoooO
        OooRacer SavvyooO

        Comment


        • #5
          Ut i fra min erfaring med nitro RC så vil jeg anbefale vanlig snorstart, da dette eliminerer behovet for ekstra utstyr og krøll for å starte motoren. Når bilen stopper med tom tank så vil man vel bare fylle, sette på gløderen, dra i snora og fortsette, eller hva? -Å måtte dra frem en starterboks med oppladet batteri, eller en drill med adapter er bare teit; det er i allefall min mening. Rotostart er fancy, men ikke nødvendig.
          Jeg ville gått for snorstart
          "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

          Comment


          • #6
            jaja da er du en av få som har den meninga.... de har enda ikke klart og lage ei snor som klarer 10 tanker engang... nei.. rotostart er tingen men nitro... lettvint og greit... trykk på knappen så er du i gang... uten gnagsår mellom fingra... og tro meg .. jeg vet og vondt det er og nappe seg i hjel på snorstarten....
            mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

            Comment


            • #7
              hvis motoren ikke har fått for mye fuel så starter den lett, slipper å få blemmer på fingrene.

              det jeg hater med rotorstart er hvis batteriet går tomt for strøm så er det lite du kan gjøre (du kan jo selvfølgelig ha med deg flere batteri men det er jo litt slitsomt, eller hva?) , enveislageret blir ødelagt fortere og dårlig kvalitet på starteren, trur knappen min ble ødelagt etter ca 4 liter.

              snorstarern og enveislageret kan vare ganske lenge hvis bilen starter på første drag, samme med rotorstartern. smaken er som baken : )


              jeg ville gått for snorstart

              Comment


              • #8
                Samtlige av mine motorer starter på 3:e eller 5:e draget...blemmer fikk jeg kun når jeg hadde gjort noe galt med oppsettet. Bare tanken på ENNDA mer utstyr med seg når man skal herje rundt er slitsom. Men er rotostart lettvindt? -Ja. Bedre enn snorstart? -Nei, ekstra utstyr + batterier og lader.

                -Men dette er nå min mening. Samtlige har forskjellige formeninger på området. Velg det DU synes virker mest fornuftig! -Man kan alltids sette på noe annet i ettertid om man ikke er fornøyd

                Edit:
                Jeg har faktisk ALDRI byttet en snorstart. Kanskje et enveislager, men aldri snorstarten. Kjører O.S. og Force med snorstart.
                Last edited by skogpekka; 27 June 2008, 20:48.
                "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X