Announcement

Collapse
No announcement yet.

savage xl problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • savage xl problem

    Hei

    Har et litt snodigt problemmed min savage xl.
    Har kjørt den inn nå og skulle til å starte på justeringen.
    DEn går helt fint på tomgang og opp til ca 1/4 gass etter det virker det som den nøler og ikke vill mere.
    dette skjedde pluttselig, jeg kjørte den inn og den blei sprekere og sprekere for hver tank jeg kjørte, har vell kjørt den ca 1-1,5 liter totalt.
    Jeg stoppet den på svinghjulet for å kjøle den ned satte stempelet på bunn og lot den bli kald.
    Etter dette startet problemet.
    Den nøler eller sperrer vet ikke hvordan jeg skal beskrive det

    Prøver jeg å justere på HSN eller MRN skjer det ikek så mye, den blir litt sprekere men veldig varm, kommer enda godt me røyk u eksosen, men magrer jeg den ut så går den fort over 125-130grader og da feter jeg den opp og er tilbake til nøling.
    Bytta plug uten at det skjedde noe, forstår ikek så mye mere nå..
    Den er kjørt på Bigbang 25% hele tia og alti stoppa på svinghjul eller ved å klemme på fuel slangen, når jeg stopper den på slangen sviver den noen sekunder og bare dør ikke noe rusing eller noe annet unormalt.
    Forgasseren får full åpning noe som var problem i begunelsen pga svak servo saver orginalt.

    Noen tips?
    Ingen av de andre fuel bilene jeg har eller har hatt har oppført seg slik og står helt fast..

    Christian

  • #2
    En ting til, hadde oppe motoren og den virker helt 100, stempelet stopper ca 1,5-2mm fra toppen ingen riper eller noe i sylinderen.
    det er 3 shim mellom sleeven og toppen, 2 0,15mm og 1 0,3mm.
    Driverket henger ikke det er løst og den triller lett.

    Comment


    • #3
      Er ingen guru på tuning, har det ikke helt i fingra ennå. Men har sett flere som anbefaler å ikke justere mid range nåla i det hele tatt, bare la den være satt til fabrikkinnstilling. Jeg har ihvertfall kun stillt på hsn og lsn. Det beste tipset jeg kan gi er å sette alt tilbake til fabrikkinstillinger og retune. Har du fortsatt problemer da kan det være lekkasjer ol som har skylda.
      SavageXL LRP ZR.30

      Comment


      • #4
        Mente LSN den som står på siden med throttle justeringen.
        Fant ut av det men vet ikke hvorfår det skjer.
        Tok av luft filteret da var alt normalt, satte det på og da sperrer den, forgasseren åpner 100% det har jeg sjekket, tok av fjæra som skal dra spjellet til tomgang og var ingen forskjell.
        Så satte jeg på filteret fra Revo`en jeg har og da virka den og normalt, bytta filterene på det orginale XL filteret og ingen forskjell, ikke noe dritt inni blåser/suger jeg gjennom filteret er det ikke motstand og det er 100%rent..
        Men den fungerer med Revo filter uten at jeg vet hvorfor..
        Noen andre som har problemer med orginal filteret?
        Ellers funker den bra kjørte vell en liten liter i dag og den går bare bedre og bedre og merker den løsner mere og mere for hver tank, litt vond å justere enda men det kommer seg nok når jeg får kjørt noen flere liter gjennom den, kan ligge på ca 115-120 grader og en liten justering på LSN eller HSN gjør at den spretter opp i 130 uten at den går magert er enda masse røyk så regner me at den er litt trang i toppen enda.
        Klarer ikke å dra den på bakhjulene heller enda men har ikke justert den hundre på LSN så får vente til den er kjørt litt mere får jeg presser den hardere.
        Hvor mang e liter har andre kjørt før den "løsna" helt?

        Christian

        Comment


        • #5
          Originalfilteret har fungert bra for meg. Har aldri blitt helt klok på tuning av denne motoren. Tuner fortsatt etter temperatur og ikke ytelse, men den har blitt adskillig bedre (etter å ha kjørt ca 3 kanner ), har nå kjørt 9-10 kanner. Har hatt litt problemer med lekkasjer, har forseglet motor og gasser, men har fortsatt lekkasje fra motorlageret som sitter bak svinghjulet. Vet ikke hvor stor betydning dette har. Får se om det blir ny motor snart, håper den blir enklere å tune. Har tenkt litt på lrp 28.
          SavageXL LRP ZR.30

          Comment


          • #6
            Fant en lrp .28 her i området så den blei handla inn og er kjørt inn pluss et par tanker til.. må bare si at den motoren er grom i forhold til K5,9..
            Nå var ikke min k5,9 kjørt mere en maks 2 liter men denne er kjørt mindre en det og drar myyye bedre.
            den holder stabil temp og justering tank etter tank.
            Sliter med samme luft filter problemer på denne og, bytta til nye filter på det orginale HPI filteret og det funka til jeg skulle begynne å gi litt gass under innkjøringa.. på me Revo filteret pg den er 100% snodigt.
            Men blir nok en LRP til til Revo`en, var litt bløtt på asvalten her i dag så den drar ikke bakhjulene men spinner bare løs på alle 4 så det kommer nok når det tørker opp.
            Men er storfornøyd me LRP så kan anbefale den

            Comment


            • #7
              Heisan ang denne lrp" en veit du om det går an og få rotostart til den
              og event hvor ?
              jeg også lurer på og sette inn lrp i min XL

              Stein
              HPI BAJA 5b 2,0 med 30,5cc SE Pro-pipe sidem. _Rio 51_Futaba 4PK_Vbunnsbåt O,S 21 XM- Futaba T6EX _E-Max Edge 540 depronfly

              Comment


              • #8
                Hei
                Har en XL of en X, savage. Kjøpte X først og deretter oppgraderte til en XL. X var optimal etter bare 7-8 tanker. Xl trenger MANGE tanker før den blir optimal og samarbeidsvillig! Ble vel optimal etter 4-6 liter fuel. Da først begynte den å gå på tomgang uten å måtte gasse på no og da.. Opplevde så mye tull de første tankene at jeg nærmest satte den på hylla, men nå er den fullblods!
                Synes likevel at X er den "morsomste", av en eller annen grunn
                Oppdaget underveis at valg av glødeplugg var avgjørende..

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X