Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas revo 3.3 oppgraderingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas revo 3.3 oppgraderingen

    Er rpm bærearmer lurt å bruke i steden for andre bærearmer til traxxas revo?
    (De original bæreamene tålte ikke mye hadde ikke kræsjet eller truffet noen ting trodde jeg. Men da jeg var ferdig med å kjøre så jeg at den ene delen av bærearmen var brukket.)

    Hva slags andre ting kan det være greit å oppgradere?

    Hva finnes det av karrosserier man kan bruke på en revo?

    mvh Per
    Per Andre Ø.O.

  • #2
    RPM er tingen hvis de originale bærearmene ryker.

    Ellers er det en god ide å bytte bakre skid plate med en alu variant.

    Finnes mengen andre lure ting å gjøre men kommer nå an på hva du skal bruke den til da?
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #3
      Planer om å kjøre mye i ulendt terreng.
      Bare for moro skyld, er vel ikke akkurat noen konkuransebil.

      Et annet problem er at jeg aldri får gitt helt full gass hvis jeg trimmer den så den går riktig på tomgang. Må liksom velge bort en av delene? er det servoen eller er det noe jeg kan justere for å få bedre utslag? Bruker en annen en originalsenderen, men står på maks utslag der.
      Per Andre Ø.O.

      Comment


      • #4
        Originally posted by perand65 View Post
        Et annet problem er at jeg aldri får gitt helt full gass hvis jeg trimmer den så den går riktig på tomgang. Må liksom velge bort en av delene? er det servoen eller er det noe jeg kan justere for å få bedre utslag? Bruker en annen en originalsenderen, men står på maks utslag der.
        1) ikke bruk trimmeren for å justere tomgang
        2) nullstill trimmeren og juster servo-armen
        3) uorginal sender kan kreve EPA for å få riktig utslag
        4) vurder evt å bruke lengre servoarm
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #5
          mente at jeg trimmet motoren ved å bruke tomgans-skruen. Men at jeg må skru på trimmen hver gang under truen for å kunne gi full gass.

          Fikk samme utslag med original kontrollen og da.
          Skulle ha byttet til en litt lengre servo arm, men Traxxas servo armen er litt spessiel så det spørs om det går.

          har du bilen selv?

          takk for svar
          mvh per
          Per Andre Ø.O.

          Comment


          • #6
            Det er viktig å finne nullpunktet til servoen først og justere ting mekanisk i forhold til det. Trimmeren skal evt kun brukes til finjustering.

            Kan være at den uorginale radioen ikke gir servoen nok utslag til å få full gass. Å justere full utslag kalles EPA (End Point Adjustment). Ikke alle radioer har det. Hvis radioen din ikke har det så er eneste muligheten å justere servoarmen - enten vinkel og/eller å skifte festepunktet lengre ut. Er ikke nødt å bruke original servoarm.

            Original radio skal funke greit i forhold til originale servoer og utslag.

            Har hatt Revo i snart 5 år nå.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #7
              Ta av luftfilteret og sjekk om spjellet på forgasseren åpner og lukker helt når du gir gass.
              Det er mulig du må endre vinkelen på forgasseren for å få fullt utslag.
              Revo 3.3, XRay XB808, FW-05T Plus

              Comment


              • #8
                Sjekk Traxxas sine sider. Står mye nyttig der: http://www.traxxas.com/support/kb_se...l&cat=0&id=276

                Last edited by oddisen; 10 July 2009, 14:44.
                (Odd Rune Jenssen) Hallingdal mbk. Hobao Hyper 7 St. GRP 28.
                http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=67133239600&ref=ts

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X