Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke start på LST2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke start på LST2

    Hei.

    Kjøpte en LST2 for en stund siden, og har gått ganske bra. Problemet er nå at jeg ikke får start på den lenger, alt det skal være strøm på er det strøm på, men den vil liksom ikke tenne. Vet ikke om den ikke får bensin eller hva det er. Virker som det er som ikke vil dras rundt, om dere skjønner hva jeg mener. Er rimelig nybegynner med dette, så har ikke så veldig god peiling enda. Noen som er kjent med problemet?

    Beklager for dårlig forklaring, vet bare ikke hvordan jeg skal formulere det.

  • #2
    Sjekk:
    1:Batteri i gløder
    2:Pluggen. Skru ut og test den i gløderen og se at den gløder.
    3.Ved rotorstart: Hvis starteren ikke tar tak må du skifte enveislageret. (Ganske vanlig)
    4.Sjekk fueltilførsel: Kommer det fuel frem til forgasser?(hold for potta og kjør rotorstarten noen ganger) Evnt. kan du ta av luftfilteret og helle noen dråper rett i forgasser.#
    5.Hvis alt over er i orden: Skru forgasser-skruene(Highspeed, lowspeed og tomgang) tilbake til fabrikksinnstillinger. Forsøk deg frem.
    6. Hvis den fortsatt ikke starter: Sjekk for luftlekkasjer( Søk på forumet).

    Been there, done that. Nå er ny elektrobil i posten!
    Jon Bratlie 75mod. Oslo

    Comment


    • #3
      hvis du ikke for snurret rundt motor så er det sikkert fordi motoren er full av fuel. Hvis alt det elektriske ellers fungerer som beskrevet av jon.. så er det bare å ikke stramme pluggen helt.Kan være du må løsne litt mere enn en runde.

      Før du gjør dette så kan du leane lsn og kontrolere at tomgangen er mellom 0,5-1mm(ta av luftfilteret)
      Når motoren har gått noen sekunder så kan du stramme pluggen.'
      Når motoren blir god og varm så kan du justere LSN OG HSN
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #4
        Tusen takk, skal prøves )

        Comment


        • #5
          Har du fått start på den? Jeg slet en liten periode med startvansker på Muggyen min (samme motor som LST2).
          Jeg tok av motoren, rengjorde den skikkelig og byttet eksospakningen som viste seg å være sprekt. Nå starter den tvert!
          TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X