Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering Revo med OS21TM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering Revo med OS21TM

    Hei.
    Er helt fersk i RCgamet så trenger litt hjelp..
    Kjøpt meg en brukt Revo 3.3 med OS 21 TM motor, bilen har virket fint inntill nylig.
    Den er blitt veldig tungstartet, må ofte holde litt gass på for å start, selv da stopper den noen ganger før jeg får den til å gå ordentlig , men da går den framover av seg selv.

    Har prøvd å justere tomgang og low speed uten å bli så mye klokere

    Noen tips?

  • #2
    Ingen som vet?
    Tar imot alle tips

    Comment


    • #3
      Det kan ver at den får litt mye fuel. Prøv å skru litt inn på HSN Og viss den går av seg selv er det bare å skru ut idle skruen
      Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
      YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
      Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

      Comment


      • #4
        lands dereatch

        Har prøvd å justere ut idle, men klarer ikke å justere nok ned til at den skal slutte å gå fremover da stopper bare motoren.
        Har HSN noe å si på tomgangsturtallet og på at den går fremover av seg selv på tomgang?
        har ikke rørt HSN etter jeg kjøpte den, og da var den riktig justert.
        Finner ikke fabrikksinnstillingene til motoren heller, virker som dette går ut på å prøve å feile.
        Har som sagt justert idle og LSN alle veier uten å treffe riktig "kombinasjon" ?

        Comment


        • #5
          HSN har ikke noe med tomgangen å gjør, men LSN har det. Prøv å skru inn HSN siden nitromotorer trenger justering etter hvor varmt det er og hvor fuktig luften er.
          Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
          YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
          Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

          Comment


          • #6
            se heller etter om klutchen er gåen.
            Nå vet ikke jeg hva slags klutch system denne har.Men på den typen jeg har så kan feilen du beskriver være ett ødelagt lager eller en fjær som har røket eller blitt litt slapp.

            En måte å finne ut av dette på kan være å løsne litt på motoren og sette den fast igjen på en slik måte att motor tannhjul og difftannhjul ikke kommer borti hverandre-Dette kan kun gjøres hvis du får god nok avstand mellom drevene.
            Så tar du å prøver å starte igjen.HVIS dette funker etter å ha justert motor riktig så er noe i klutchen gåen.

            Men helt ærlig,bare ved å lese det du skriver så må klutchen være gåen.

            Du skriver blant annet at du ikke får tomgangen lav nok til at bilen står stille,da dør motoren=klassisk tilfelle av ødelagt klutch eller lagre til klutchen evt begge
            Ingen vits å kaste bort mere tid på motorjustering med andre ord.

            håper dette kan hjelpe
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X