Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt probelm! ORION VORTEX R8 PRO.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nytt probelm! ORION VORTEX R8 PRO.....

    jajajajaajajajajajjajaaj hufff!!!!!!!!!! nå er jeg i siget!

    Er det noen her som har kjennskaper til ORION VORTEX R8 PRO? (en ESC)
    Fordi bilen min går nå i 20 sek. og etter det fungerer ikke "gassen" eller "reversen".... men svingene fungerer.....
    HJELP!!!!

  • #2
    har sjekka batteria?at det ikkje er lipo cut som slår inn?
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      jag har ikke fått kjøpt meg lipo enda....

      Comment


      • #4
        okay...har du lipocuten av på esc då?
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          og battria er full ladet

          Comment


          • #6
            om du køyre med nimh batteri må du slå av lipo cutoffen..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              hvor er den?

              Comment


              • #8
                Vis du leser bruksanvisningen så står det prosedyre for og slå den av.
                Volten på en nimh pakke dropper fort under det som lipo cutoff står på, lipo cutoff er for at ikke lipopakkene skal tappen ned under skadlig volt for lipo
                MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                Comment


                • #9
                  Manualen indikerer at den takler LiPo og NiMh omhverandre (ga deg hele utdraget fra manualen), og har en metodikk for å takle cut-off rundt begge typer batterier. Du avsluttet tråden med at du ikke visste om du hadde ladet batteriene skikkelig?

                  Example: for a 8.0V NiMH battery pack used with a 2.6V/cell threshold, it will be considered
                  as a 2 cell LiPo battery pack and the low-voltage cut-off threshold will be 5.2V (2.6x2=5.2).
                  Som er godt under det et nærmest tomt (fra kjøring) NiMh batteri vil ha.

                  ESC'en kan programmeres med andre verdier, så hvis du har kjøpt den brukt så ville jeg muligens gjort dette i tilfelle verdien LiPo cells har blitt tuklet med:

                  "Restore Default Settings
                  With the throttle in the neutral position, press and hold the “SET” key for 5 seconds, the red and green LED will flash simultaneously indicating that the parameters have been reset to the factory default values."


                  Da vil den automatisk kunne finne ut hva slags batteri du kjører med igjen, fordi hvis Lipo cells er satt til 3, blir regnestykket muligens 2.6x2=7,8 istedet som er bomtur hvis du kjører med f.eks. et 7,2 volt batteri.
                  Last edited by Corvinus; 14 January 2012, 21:34.

                  Comment


                  • #10
                    jeg dro til forhandler så han byttet regulator. så jeg vet ikke om den er blitt "tuklet med" jeg..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by reodorfelgen View Post
                      jeg dro til forhandler så han byttet regulator. så jeg vet ikke om den er blitt "tuklet med" jeg..
                      Tvilsomt, så ville vært 100% sikker på at batteriet ditt er fullt og fint. Og les gjennom manualen i tilfelle jeg har oversett noe. Den finner du her: http://www.mediateamorion.com/_FTP/T...s/ORI65105.pdf

                      Comment


                      • #12
                        Er vel denne boksen du trenger for å koble ut cut off http://kyosho.no/Modell_Detaljer.asp...0&BildLopNr=01
                        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                        Comment


                        • #13
                          Man skal være ganske lat for å kjøpe en liten box til 750kr for å koble ut lipo cutt-off...
                          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                          Comment


                          • #14
                            nja......... har ikke ork til å kjøpe noe mer nå...........
                            men er det mulig og koble ut cutt-offen manuelt?

                            Comment


                            • #15
                              Få de i butikken til å koble den ut,de har sikkert den boksen dem..
                              Har ikke noe med å være lat vel,de fleste esc ene har en program bok som styrer oppsettet..
                              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X