Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diff problem med Kyosho MadForce?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diff problem med Kyosho MadForce?

    Hei.

    Har et problem med en brukt mad force jeg kjøpte for en stund siden.
    Er relativt ny i gamet, så har ikke så mye erfaring.
    Fikk i går et problem med at ved påkjenning, så gikk ikke bakhjulene i rundt, så jeg skiftet differensial(Brukt, men jeg vet ikke hvilken stand den var i, skulle være ok). Da fungerte alt fint, men etter noe kjøring så går bilen skjevt når jeg gir en del gass, og det virket da som om høgre bakhjul igjen sviktet ved påkjenning. Det jeg også la merke til er at om jeg snurrer ene bakhjulet en vei, så snurret det på motsatt side samme vei, skal det være slik? Ser på akslingene foran at de går motsatt vei, og har sett dette på andre biler også.

    På lav gass går altså alle hjulene rundt (Når de er over bakken, altså uten motstand), men når de får motstand, så gjør ikke høgre bakhjul jobben sin. Er det noen som vet hva det kan være som er galt?

    Hilsen Anders
    Last edited by AndersVik; 13 March 2012, 21:47. Reason: Lagt til spørsmål om deletilgang til Mad Force

  • #2
    Stemmer det at den har samme diff som inferno..
    Sjekk også at drivakslingene er hele og mellomakslingen. Kan også være en sett skrue som har løstnet der mellomakslen kobles sammen med diffen..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Takker for gode svar!

      Har nå funnet ut at det var det til høgre av de store aludrevene som var rundslitt, pluss et av de små aludrevene låg i småbiter inni der
      Det er heldigvis ikke revers på bilen, så det er vel bare naturens gang at de gikk i sønder. I tillegg til dette, så hadde akslingen til den hylsa som drivleddet går inni blitt skeiv på en eller annen måte, så det laget vel noe tull det og

      Men nå har det seg slik at jeg trenger en del deler til bilen (hylser og medfølgende skruer som fester hjulnavene, luftfilter, ny snorstart da fjøra ikke lenger funker, og litt reservedeler til diffen), og da lurer jeg selvfølgelig på om det er noen folk her med kyosho erfaring som aner om det i det hele tatt går an å få tak i deler på et noenlunde fornuftig vis? Om jeg ringer kyosho får jeg jo like mye igjen for det som hvis jeg driter i buksa.

      "Han som kan det" er visst aldri på jobb

      Nettsiden deres krever jo også at man ringer til de for å få bestilt delene, og mange av delenummerene som står på eksplosjonstegningene til kyosho ligger ikke på nettsiden deres...

      Så finnes det noen jeg kan ringe, eller noen nettsider jeg kan besøke for å få tak i deler? Hadde jeg visst dette om kyosho før jeg kjøpte bilen så hadde jeg faktisk droppa kjøpet...

      Med vennlig hilsen Anders!

      Comment


      • #4
        Her har du deler vet du http://www.kyoshotrondheim.no/index....d=89&TreeId=16
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          Hvis du har delenummeret, så er det veldig bra utvalg på eBay. Går raskt også. Bare vær oppmerksom på at en del har begynt å ta lovlig mye frakt (f.eks. HopMeUp - konsekvent 20 dollars eller mer, har antakelig vært plaget med brev som har "forsvunnet" og velger sporbar forsendelse istedenfor.).

          Øivind
          Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X