Announcement

Collapse
No announcement yet.

noob trenger litt hjelp..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noob trenger litt hjelp..

    hei alle mann( og damer)

    dette blir min første post, så- som dere forstår-- im a noob. pls be gentle hvis jeg har postet feil/kommer med dumme spørsmål.

    stakk en tur innom nortrading i mysen igår, og kjøpte meg en bsd racing truck 1/8 truck.


    etter innkjøring av motor ,så begynte begynte jeg å gasse på litt.. men da etter kort tid ryker spur giret..
    dro nedom idag, kjøpte meg nytt.


    etter 1-1,5times kjøring med variert gass og litt mindre hopping- så ryker det igjen..

    er dette normalt?
    hva kan jeg gjøre for å få det til å vare lengre?

    ber desperat om hjelp. er ikke noe gøy at giret ryker så fort :S

    se link for det aktuelle giret.


    nb: når jeg satt på det nye giret,så passet jeg godt på at det var riktig vinklet i forhold til motor.


    takker for all hjelp

  • #2
    har funnet en forhandler som selger spur gear av CNC..
    åssen er det å bruke dette i forhold til plastikk gira, kan jeg risikere å ødelegge noe annet ?

    Comment


    • #3
      Du må passe på å ikkje stramme slipper clutchen for mykje. Og justere spur og pinion i forhold til kvarandre. Bør stå i manualen din. Du bør ikkje få problemer då.

      Du har for øvrig kjøpt deg ein litt simpel bil, så du kan dessverre oppleve at deler ryker oftere enn du ønsker. Så dersom dette er ein hobby du vil fortsette med, så kjøp heller ein bedre bil neste gang (Losi, HPI, Traxxas, osv) Hold deg unna billige merker. Du sparer ingenting på å bytte reservedeler heile tida.

      Comment


      • #4
        simpel bil-- ja det vet jeg.. clutchen røyk idag

        planen var egentlig en evo 3,3- men forhandler villedet meg helt feil med masse bullcrap om at "denne er bedre, aldri fått klager, fin bil, bla bla"

        aarghhh..

        nå skal denne fikses opp for å så selges...
        så blir det en evo 3.3 istedenfor.

        Comment


        • #5
          Ja, det er nesten fælt... hørt flere tilfeller hvor kjøperen har helt mer mot noe av høyere kvalitet, men selgeren har snakket så varmt om BSD at det er det kjøperen til slutt går for...
          Selv ble jeg jo anbefalt HSP for noen år siden, og det er jo enda verre...
          Kvaliteten/holdbarheten kan rett og slett ikke sammenlignes med de mere populære merkene.... Det som gjelder er HPI, Traxxas og Losi osv, eller om man vil steppe opp et par hakk har man Mugen, Xray etc....
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            Unngå BSD og HSP i sin helhet så blir du nok mye mer fornøyd. Hadde en selger begynt å anbefale meg disse ovenfor de andre merkene hadde jeg vært forsiktig med å ta han seriøst på andre anbefalinger innenfor sjangeren også.

            Revo 3.3 du mener kanskje? Det er en god bil fra et godt merke (traxxas).

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X