Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoren går, drivlinja snurrer, bilen beveger seg ikkje! Savage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoren går, drivlinja snurrer, bilen beveger seg ikkje! Savage

    Hei!
    Monterte ny motor i Savage 21-en min igår, ein HPI X 4.6 motor som eg fekk kjøpt på forumet her (brukt) starta pent, når eg hadde hjula over bakken så spann hjula, men på motoren hørtes det ut som den jobba mye hardere enn kva hjula ville gå. Hjula brukte litt tid på å komme opp i litt fart, men forsatt, motoren gjekk hardere enn kva hjula spann rundt. MEN når eg setter bilen ned på bakken og gir gass, så beveger den seg IKKJE, motoren greier kun å holde igjen bilen så den ikkje ruller bakover.
    HJELP?

  • #2
    umbrako skrue på drivlinja di er løs,klutch er montert feil.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      Korleis skal clutch være montert? såg inni der igår, desse svarte "armene" som er festa med fjær satt pent inntil kvarandre og var bra motstand når eg prøvde å presse ut med skrujern.

      Comment


      • #4
        Slipperclutch, stram den.

        Comment


        • #5
          Slipperclutch er den mutteren som har ei fjær som holder spur drevet?(svarte plastdrevet ut av girkassa)? i så fall så er den stram som bare det Hjula snurrer jo bra på når den er over bakken, men med ein gang den står på bakken jobber bare motoren, ingen bevegelse i bilen

          Comment


          • #6
            høyrest ut som en clutch som slura...
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Trur faktisk eg har funne problemet...
              HPI-86066 Hex Wheel Hub 14mm mangler! Til mitt forsvar er eg sprell ny innafor RC, men begynte å skjønne noko var gale når mutteren som held dekket snurra, men dekket kun så vidt snurra.

              Comment


              • #8
                skulle bytte over til jern drev på en HSP buggy..men når jeg putta motoren på så satt ALT helt fast..når jeg starta motoren så ville ikke gir drevet gå rundt..noe forslag?
                http://petitrc.com/

                Comment


                • #9
                  Motoren for nære drevet?

                  Comment


                  • #10
                    Takk for svar men fant ut at det var bremse skiva som var for stram.
                    http://petitrc.com/

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X