Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første nitrobilkjøp - HSP Tyrannosaurus eller HPI Bullet MT? (eller noe annet 1:10)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første nitrobilkjøp - HSP Tyrannosaurus eller HPI Bullet MT? (eller noe annet 1:10)

    Hei, jeg har fått veldig lyst til å kjøpe meg en nitrobil, men sliter litt å bestemme hvilken jeg burde kjøpe..

    Den viktigst faktor er at jeg vil har noe som går ikke i stykker hver 10. minutt. Har holdt på med rc helikoptre i noen år men begynner å bli lei av så mye nedetid - i praksis så får jeg 40 min flytid og 2 ukers nedetid mens jeg venter for nye deler, og venter for at været er ok

    Er egentlig på utkikk etter en 1:10 modell. Jeg har plass nok ute å kjøre i hagen /innkjørselen men tror allikevel at 1:8 modellene blir litt for store.

    Har også litt ujevnt terreng så Monster Truck passer beste pga høyre bakkehøyde. Hvis jeg kjøper en sånn bil, så skal jeg definitivt sette opp noen hopper - så igjen er det nok MT som er beste. Pluss, jeg synes at MT ser litt tøffere ut.

    Har gjørt litt research og har funnet to modeller som ser ut til å passe for mine behov, men klarer ikke helt å bestemme meg. Har prøvde å oppsummere det jeg har funnet ut, og setter veldig pris på råd fra mer erfarene (dvs alle!)

    HSP Tyrannosaurus
    Har kjørt en allerede og det virket mer enn kjapp nok, og var generelt veldig imponerende og gøy.

    Har ikke lest noe negativt om den fra googling (men har funnet veldig lite diskusjon om denne modellen i det heletatt faktisk)

    Ser at man kan kjøpe en upgrade kit / deler - (liker gpdt å mekke litt med disse ting!) Samtidig, så ser det ut at generelle reservedeler er ikke tilgjengelige i så mange norske nettbuttikkene.

    rcbuttikken har den til en grei pris med start kit inkludert.

    HPI Bullet MT
    Vanntett - kan kjøre i diverse værforhold (Hadde vært gøy å kunne kjøre på is f.eks)

    Har lest noen blandet meninger om Bullet og HPI biler - det negativt virker at de går altfor lett i stykker og denne modellen er vanskelig å stille inn. (vet ikke hvordan å forklare dette respektfult, men disse kommentarer virket å komme mest fra amerikanere, og de virket litt fanboy-aktige som om de ble skrevd av folk med en agenda mot hpi?)

    Har sett flere norske nettbutikker som har HPI reservedeler, men ser ingen 'upgrade' deler for Bullet.

    Litt dyrere enn Tyrannosaurus (men er den litt bedre?)
    --
    Rasjonelt, så ser det ut at Tyrannosarus er kanskje den mer fornuftig kjøp, men hvis Bullet er i hvertfall like crash proof og pålitelig, men har litt bedre ytelse og virkelig er mer vanntett, så velger jeg den. (Har i bakhodet lyst til å ha en bil som er en hakk bedre enn han som eier Tyrannosaurus jeg lånte, bare fordi )

    På forhånd takk! (tar gjerne imot andre forslag enn de to som jeg har funnet)

  • #2
    hm..hpi generellt har vel et bra rykte,men bulleten ikkje fullt so bra. hsp trur eg eg ville holdt meg unna,kjem vel i billig kinabil kategori.. veit ikkje ka budsjett du har,men en traxxas slayer kunne kanskje være et alternativ? ev revo om du vil ha meir monster.den er oppgitt til 1/10 men e vel nærmare 1/8 i virkeligheten.e generellt beire utvalg av nitrobil i skala 1/8 og dei e vel på jamna meir holdbare og.Savage e jo en gammal og god slitar,ikkje køyreegenskapa i toppklasse akkurat,men tåle en støyt..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Fin savage tilsalgs her:http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...vage-X-K4-6-SS
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Originally posted by carish View Post
        hm..hpi generellt har vel et bra rykte,men bulleten ikkje fullt so bra. hsp trur eg eg ville holdt meg unna,kjem vel i billig kinabil kategori.. veit ikkje ka budsjett du har,men en traxxas slayer kunne kanskje være et alternativ? ev revo om du vil ha meir monster.den er oppgitt til 1/10 men e vel nærmare 1/8 i virkeligheten.e generellt beire utvalg av nitrobil i skala 1/8 og dei e vel på jamna meir holdbare og.Savage e jo en gammal og god slitar,ikkje køyreegenskapa i toppklasse akkurat,men tåle en støyt..
        Originally posted by carish View Post
        Takk for svarene - visste ikke så mye om HSP, men var litt skeptisk da jeg fant ikke så mange norske forhandlere. Så, Bullet modellen til HPI er ikke noe å anbefale heller - da må jeg nok tenke på noe annet, evt. noe litt større...

        Budsjetten er ganske fleksibelt, var klar å bruke opp til 3500 med alt inkl startkit & bensin. Men ble litt fristet av den Traxxas Revo til ca 5000, inntil at jeg så at den var kanskje litt for stor og ikke anbefalt for en nybegynner ifølge globy.no (gjørt denne type feil da jeg valgt en 6 kanals Honeybee 2 som min første heli - en kostbar feil egentlig, med at etter ca 10sek i lufta måtte jeg bytte ut motakker og bladene).

        Men, jeg ser at der finnes ikke så mye valg i 1:10 klassen, og forstår at 1:8 modellene tåler kanskje litt mer juling. Ser at veldig mange på forum her kjører Savage, så den er sikkert ikke noe dårlig bil.

        Jeg må si at den Savage du lenket til ser veldig fint ut - skal ta kontakt og se hvordan det går.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Newton View Post
          Takk for svarene - visste ikke så mye om HSP, men var litt skeptisk da jeg fant ikke så mange norske forhandlere. Så, Bullet modellen til HPI er ikke noe å anbefale heller - da må jeg nok tenke på noe annet, evt. noe litt større...

          Budsjetten er ganske fleksibelt, var klar å bruke opp til 3500 med alt inkl startkit & bensin. Men ble litt fristet av den Traxxas Revo til ca 5000, inntil at jeg så at den var kanskje litt for stor og ikke anbefalt for en nybegynner ifølge globy.no (gjørt denne type feil da jeg valgt en 6 kanals Honeybee 2 som min første heli - en kostbar feil egentlig, med at etter ca 10sek i lufta måtte jeg bytte ut motakker og bladene).

          Men, jeg ser at der finnes ikke så mye valg i 1:10 klassen, og forstår at 1:8 modellene tåler kanskje litt mer juling. Ser at veldig mange på forum her kjører Savage, så den er sikkert ikke noe dårlig bil.

          Jeg må si at den Savage du lenket til ser veldig fint ut - skal ta kontakt og se hvordan det går.
          Gjør deg selv en tjeneste og styr unna HSP som det nevnes over. Bulleten er nok dessverre heller ingen god bil (kommer fra en HPI-fanboy!)

          som nybegynner bil vil jeg ikke si at en 1/8 er dårligere enn 1/10.. 1/8 tåler vesentlig mere juling, er mere stabile og lettere å kontrollere
          Det meste som det står Traxxas eller HPI (untatt bulleten) på er bra nybegynnerbiler. Du kan jo også se på Losi, Mugen, Xray osv. men det er jo kit og mye du trenger får å få de komplett ( elektronikk, motor og ofte også bygge selv).
          Går jo alltids an å finne noe brukt, men ville anbefale å kjøpe noe som det iallefall er god deletilgang til som førstebil, så det er egentlig lurest å gå for HPI eller Traxxas som førstebil tror nå jeg
          Savagen er knallbil og tåler veldig mye, hakket mere holdbar enn Revoen som du har sett på, men så har revoen til gjengjeld bedre kjøreegenskaper
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #6
            Heisann.

            Anbefaler Traxxas Slayer hvis du vil ha 1:10 bil med nitromotor.3,3 trx motorene er greie å justere,og ez-startsystemet er genialt. Chassis er meget holdbart,og det finnes rimelige" stock og oppgraderingsdeler både i Norge og utlandet.
            AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
            Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
            http://www.arcticrc.no/

            Comment


            • #7
              Jeg så litt på Slayeren til Traxxas men følte at en ekte MT var bedre egnet for meg med at den har litt mer høyde under hjulene enn en Short Course, selv om en SC er jo en 1:10 og er vel også litt mer stabilt i svingene med lavere cog. Revo hadde vært helt topp (liker også ideen om å kunne sette inn iphone i fjernkontroller for ekstra telemetrisk info) , men jeg nøler litt å bruke 5k + tilleggsutstyr på min første kjøp.

              Har nå gitt bud på Savage'n som carish hadde påpekte - så forhåpentligvis blir den bilen for meg!

              Setter veldig pris på alle råd og tips jeg har fått, den har sikkert gjørt at jeg skal få meg en bedre bil enn jeg hadde klarte på egenhånd.
              Last edited by Newton; 24 June 2012, 16:40.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X