Announcement

Collapse
No announcement yet.

får ikke start på Kyosho Giga Crusher

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • får ikke start på Kyosho Giga Crusher

    Har fått kjøpt en helt ny og ubrukt Kyosho Giga Crusher, og har prøvd å starte den!!
    Har vært mye snor dragning uten hell, har fulgt "break in" instruksjoner til punkt og prikke uten har startet og gått helt bra.
    Flere ganger har jeg fått startet den med gløderen i og så fort jeg har fjernet den så dør motoren.
    Noen som kan hjelpe???
    Rittmeister (Utnevnt av Droid)
    Sentralfyr


  • #2
    Prøv med ny gløde plugg
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Skru ut pluggen 1.5 ganger, start den og fjern gløder, og skru inn pluggen langsomt mens du prøver å holde en grei idle.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Corvinus View Post
        Skru ut pluggen 1.5 ganger, start den og fjern gløder, og skru inn pluggen langsomt mens du prøver å holde en grei idle.
        ok takk , det skal jeg prøve
        Rittmeister (Utnevnt av Droid)
        Sentralfyr

        Comment


        • #5
          Da var dette prøvd uten hell

          Er også på jakt etter en form for elektrisk starter, hvis det er å få tak i
          Last edited by sentralfyr; 30 June 2012, 05:23. Reason: måtte skrive litt til
          Rittmeister (Utnevnt av Droid)
          Sentralfyr

          Comment


          • #6
            Og du har nok strøm i gløder? Nälene står nullstilt? Du åpner gassen litt før du starter? Du har prima/blåst bort nitro til forgasser så den får drivstoff i det du starter? Testa pluggen om den gløder fint? Det kan være så mangt, skulle gjerne hjulpet i person hvis jeg bodde nærmere.

            Hvis den er kjøpt på ei lokal hobbysjappe så burde de kunne hjelpe deg også.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Corvinus View Post
              Og du har nok strøm i gløder? Nälene står nullstilt? Du åpner gassen litt før du starter? Du har prima/blåst bort nitro til forgasser så den får drivstoff i det du starter? Testa pluggen om den gløder fint? Det kan være så mangt, skulle gjerne hjulpet i person hvis jeg bodde nærmere.

              Hvis den er kjøpt på ei lokal hobbysjappe så burde de kunne hjelpe deg også.
              Setter pris på all hjelp jeg kan få!!!

              Nok strøm på gløder,ny glødeplugg,og alt fulgt til punkt og prikke
              Kjøpte bilen av en nabo som skulle flytte, og bilen har aldri vært startet før, helt ny i eske

              Men gir meg ikke helt ennå, skal gå igjennom alt igjen starte helt på nytt,alt fra å tømme tanken og gjøre rent alt.
              Har øgså en helt fersk fuel.

              Vet du om man kan få tak i elektrisk starter til denne?
              Rittmeister (Utnevnt av Droid)
              Sentralfyr

              Comment


              • #8
                Litt googling antyder at sullivan tiger drive (universal type rotostart) skal funke på den men jeg vet dessverre ikke. Men noe av det artige med hobbyen er jo å skru å prøve nye ting

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Corvinus View Post
                  Litt googling antyder at sullivan tiger drive (universal type rotostart) skal funke på den men jeg vet dessverre ikke. Men noe av det artige med hobbyen er jo å skru å prøve nye ting
                  Jeg googler som bare det, og har sendt en mail til sullivan.

                  Skruing og mekking er kult det bare man får det til å virke Hehe.....
                  Rittmeister (Utnevnt av Droid)
                  Sentralfyr

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X