Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage x 4,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage x 4,6

    Morn,,
    Hvor ofte bør jeg rengjøre og olje inn luftfilteret?? Og hva anbefales til dette??
    Hva slags fuel bør jeg bruke? Jeg fikk med ei kanne JeRo glo 20%,,de sa at den skulle jeg kjøre inn med, og så gå opp til 25%.
    Er dette riktig??

  • #2
    Jeg ville personlig ikke brukt noe "innkjørings-fuel". Kjør den inn på det den skal kjøre på til vanlig bare sørg for å gjøre det skikkelig iht. HPI sine instruksjoner på dvd som følger med, Rapicon 25% fra Elefun funker glimrende. Hell også noen dråper afterrun olje eller et par sekunder sprut med wd-40 inn i sylinder og forgasser hvis du ikke skal kjøre den på noen dager og vri rundt motor uten plugg noen ganger så det får spre seg i motoren. Dette hindrer rustdannelse, siden nitro er hovedsaklig alkohol som trekker til seg fukt. Afterrun og wd-40 absorberer fukten i stedet og etterlater seg en beskyttende hinne. (HPI er imot wd-40, mens Traxxas anbefaler det. Faktum er at det gjør jobben, men en skikkelig afterrun olje gjør nok jobben litt bedre).

    Luftfilteret tar du etter hver kjøretur, det holdt på min Savage X SS og den kjørte jeg i sandtak 2-3 timer om gangen. På lange økter med mye skitten kjøring tar du med flere og bytter etter behov. Det skal aldri være synlige partikler innerst på filteret, og minst mulig generelt. Noen tar det også så fort noe synes på det indre filteret, men det er mest forbeholdt de paranoide løpsfolka med motorer til 4000+

    Comment


    • #3
      Takk for info

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X