Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage x 4.6 Servofeil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage x 4.6 Servofeil?

    Hei.

    Har akkurat kjøpt en HPI Savage x 4.6 hvor jeg mistenker defekt "throttle servo" Jeg er helt ny med RC så derfor henvender jeg meg til forumet
    Ved raske pådrag får den ikke like store utslag som med rolige pådrag. I videoen under har jeg først 3 rolige pådrag hvor servoen får fult utslag. Så tar jeg 3 raske hvor servo ikke får fullt utslag, den går litt tilbake og rister.. Er det feil på servo eller? Kan dette juseres bort?
    Den lokale forhandleren mente at dette ikke var noe og tenke på, men jeg er redd for at det er noe feil, og at jeg svir servoen unødvendig raskt.
    Håper noen kan gi meg noen gode svar.


  • #2
    trur jeg holder med den lokale forhandleren når han sier det ikke er noe og bry seg om.

    Så ut som orginal HPI servo og slike RTR sett har ikke dem beste servoene.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Det er orginal servoen ja, vet at det er litt varierende kvalieteter på servoene ja. Får kjøre denne til den ryker så sette inn en bedre da. Hadde jo trodd at servoen skulle være "feilfri" fra produsent da bilen aldri er blitt kjørt.

      Comment


      • #4
        Analog-treghet. Den tynes ikke noe hardere, den følger bare ikke med og havner på en lavere stagnering ved kjappe bevegelser opp mot 20ms.

        Comment


        • #5
          jeg hadde samme problemet på min. Det ble bedre etter noen timer med kjøring.


          Hvilken servoer bruker dere andre? hvor mye kraft burde mann minimum ha på gass og styring?

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X