Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gearboks hus bytte.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gearboks hus bytte.

    Hei mine venner!

    Holder på å skifte gearbokshus er hul i det gamle. Har skrudd sund den gamle, men ser at på tannhjulene er det litt rust? er dett skummelt evt. hvordan skal jeg få bort dette?Click image for larger version

Name:	2013-01-14 19.23.25.jpg
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	790089Click image for larger version

Name:	2013-01-14 19.23.44.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	790090

  • #2
    Hei,

    Vil anta at det ikke er noe farlig rust som er kommet der.
    Men du kan f.eks drukne det i ett oljebasert rustløsemiddel.
    Så rengjør eog sette det inn med tynn olje igjen, for å gi det en beskyttende overflate.
    Ikke begynn å skrap/slipe det bort. Får du det ikke bort, så lar du det bare være.
    Men la alltid delene som er angrepet av rust være dekket med en tynn oljefilm.

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

    Comment


    • #3
      Takk for svar! kan jeg bruke after run oil for å få en oljefilm på tannhjulene?

      Comment


      • #4
        Helt hvordan olje du skal bruke kan ikke jeg komme med direkte forslag på.
        Men vil tro at en ganske tynn olje, av egentlig hvilket som helst slag.
        Bare påfør det med en liten fille eller polergarn. Ikke spray/drukne det.

        -Thelle-
        Tamiya entusiast!
        TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

        Comment


        • #5
          Ikke noe problem med den lille rusetn, er vel noe støpehjern det tannhjulet der.

          går fint og bruke afterrun olje hvis det er det du har nærmest.

          har du fått det nye gearkasse huset?
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            Hei!

            Oki, jepp jeg har fått huset. rask levering!

            En ting til jeg lurer på, bremsestangen hvordan skal jeg få den til å sitte fast?

            Click image for larger version

Name:	2013-01-14 19.38.44.jpg
Views:	1
Size:	80.5 KB
ID:	779865Click image for larger version

Name:	2013-01-14 19.38.57.jpg
Views:	1
Size:	78.3 KB
ID:	779866

            Comment


            • #7
              Ser ut som innerste del av bremse staget ditt mangler, den gull faga delen skal sitte i et spor i det bremse staget.
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #8
                Kan og bruke teflonfett på dreva, det sitter bedre på og vil ikke bli kasta av så fort som olje.

                Comment


                • #9
                  Den gullfarga står i boksen, det ser du på bilde! men jeg ser hva som er problemet det er ikke noe hakk i stangen!
                  Må sjekke ut teflonfett

                  Click image for larger version

Name:	2013-01-14 21.29.46.jpg
Views:	1
Size:	35.5 KB
ID:	779867

                  Comment


                  • #10
                    Ordna dette seg?

                    Pleier alltid og plukke ut den delen som er ødelagt før jeg bestiller deler, kjedelig at det dukker opp andre defekte ting etter at du har fått dem nye delene.
                    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                    www.rc-utstyr.no

                    Comment


                    • #11
                      Sant det..

                      Har nå byttet Brems stangen og det ble bra. Har og byttet spur tannhjulet og slipper clutch, Strammet mutteren helt inn og halv ut.
                      Hva skjer vis jeg har strammet for mye? hvilken funksjon har egentlig spur hjulet?

                      Comment


                      • #12
                        Spurdrevet overfører kraften fra clutchklokka og til girkassa, er og en mulighet for å forandre giring på bilen ved å bytte til forskjellige spurdrev og clutchklokker. Om du strammer for mye kan spurdrevet ryke, spesielt om da lander etter hopp med pådrag på motoren.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, takk for svar.

                          Men ut i fra manualen så skal den strammes helt og en halv tilbake, har jeg forstått det rett?

                          Comment


                          • #14
                            Var vel noe sånt, husker ikke helt jeg.....

                            Comment


                            • #15
                              bremse stanga er knekt, skal være en liten oppstikker på slutten av den, som låser den fast når bolten blir satt i. se inni hullet der stanga skal være. den knekte delen ligger helt sikker helt innerst der=)

                              hehe leste ikke alle innleggene jeg tydeligvis:P
                              Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X