Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gassen henger seg litt opp Savage x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gassen henger seg litt opp Savage x

    Hei.

    På min savage x henger gassen seg litt opp, under oppstart på jeg holde bremsen litt på slik at ikke bilen skal dra avgårde! Det gjorde den i sta, rett i husveggen

    Noen som vet hva dette kan være?

  • #2
    Veit at du har hatt ut gearkassa hva gjorde du da? tokk du av servo hornet på gass servoen? såfall har du satt det feil på igjen.

    ikke så enkelt som justeringen på radioen du har hvert borti?
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Har også hatt problemer med skruen til servohornet til gassen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rino View Post
        Veit at du har hatt ut gearkassa hva gjorde du da? tokk du av servo hornet på gass servoen? såfall har du satt det feil på igjen.

        ikke så enkelt som justeringen på radioen du har hvert borti?

        Hei!

        Ja jeg har tatt av hornet på gass servoen, men hvordan skal den stå? er det en måte å finne det ut på?

        se bilde. Bilde er tatt ovenfra

        Click image for larger version

Name:	2013-01-16 21.06.46.jpg
Views:	1
Size:	40.5 KB
ID:	779879

        Comment


        • #5
          Ta og flytt det et par hakk forover, prøv og bare brems da skal ikke delen på forgasseren bevege seg innover.

          kan også ta av luftfilteret og se at stempelet nesten lukker helt, blir ikke helt lukket pga tomgangs skruen.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            Hei!

            Tror det er noe feil med gass-servoen, ser ut som om skruen som holder hornet på plass går rundt.
            Når jeg gir gass går den helt tilbake igjen, men når jeg bremser går gassen fult ut helt til jeg gir gass igjen.
            Går det an å fikse dette?

            Se link til video.

            Comment


            • #7
              Ser ut som servoen glipper over tennene på servo hornet? hvilken nr står det på servo hornet ditt? må skru det av og snu den nederste delen. riktig nr på denne er 24.

              vanskelig og se på videoen men skal stå en skive på skruen til servo hornet.
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #8
                Ok.

                Står 25 på den. Den skruen ser ut som om den har skive innebygd, skal det ligge en skive under den?

                Comment


                • #9
                  ikke skive under bare øverst. men er feil servo horn hvis det du bruker er 25.

                  funka ikke dette før? ikke sikkert det var bra alikevel men.
                  Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                  www.rc-utstyr.no

                  Comment


                  • #10
                    Jo den har funket, men den feilen har vært minimal før. Men da må jeg sikkert ha meg et nytt horn..
                    Last edited by stravn; 17 January 2013, 19:45.

                    Comment


                    • #11
                      her får du kjøpt alu servo horn til servoen din tenker jeg http://www.hobbyshop.no/
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by olafand2 View Post
                        her får du kjøpt alu servo horn til servoen din tenker jeg http://www.hobbyshop.no/
                        Tror ikke det passer med vanlig servohorn.
                        Er det ikke en slags dobbel servohorn på Savage?Mener å huske det.

                        Comment


                        • #13
                          Stemmer det, nederste delen er til brems

                          Comment


                          • #14
                            da får du en link til
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • #15
                              Jepp, har bestilt meg nå :P

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X