Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen so har erfaring med 3 trins gearkasse savage x?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen so har erfaring med 3 trins gearkasse savage x?

    Som tropic sier, noen som har en 3 trins kasse? fordeler ulemper? gir det mye effekt? er det vert og kjøpe?

    Takker for svar!

    Steffen

  • #2
    Har 3-trinns girkasse på min Kyosho Giga Crusher SF. Fungerer veldig smooth. Aldri vært store problemer mer den. Kvaliteten på HPI sin 3-trinns, vet jeg ikke noe om.
    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
    http://www.youtube.com/animatorsimen

    Comment


    • #3
      Aldri kjørt sammen med noen med 2 trins mens jeg har 3 trins i min, funker helt greit med 3 gear.

      Er det verd og kjøpe? veit ikke jeg hvis du har dem orginale plaske hjula ville jeg bytta ut dem før 3 trins kasse.

      Har 3 trins kasse, reverse, dirtbonz dekk, wheelie bar, safety stop og bedre servoer på min.

      Dirtbonz dekk syntes jeg fungerer veldig bra og ville vært den første oppgraderingen jeg hadde valgt på min bil.
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        Takk for svar.

        Ok. hva tenker du på her? "veit ikke jeg hvis du har dem orginale plaske hjula ville jeg bytta ut dem før 3 trins kasse."

        Comment


        • #5
          Hvis du har orginal hjula til savage 4.6 rtr vil jeg si det gir mer og bytte ut dem en og sette i en 3 trins kasse, dem orginale hjula blåser seg lett opp og er veldig tunge.

          finnes sikkert mye bra dekk selv har jeg valgt dirtbonz, gir bilen mye mer kjøre egenskaper og den blir en del kvikkere da dem veier mye mindre en rtr dekka.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            ok, skjønner får se litt på det

            EDIT: noen som veit av noen gode nettbutikker for å kjøpe oppgraderings sett?
            Last edited by stravn; 4 February 2013, 20:18.

            Comment


            • #7
              hva tenker på når du sier oppgraderings sett? 3 trins?
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #8
                Nei, aluminiums deler Feks denne i alu :http://elefun.no/p/prod.aspx?v=4343 eller http://elefun.no/p/prod.aspx?v=2288 slike ting ting tenker jeg på.

                Comment


                • #9
                  Ville ikke bytta dem ut med alu alu bøyer seg og blir der plast bøyer seg og retter seg ut.

                  alu blir mer solid men ved krash blir dem enten bøyd eller knekker noen andre deler på bilen.

                  skal du bytte dem ut med noe bedre er det rpm som er bra, plast det også men knekker ikke.

                  jeg har heller et sett orginale liggende i reserve, dem knekker ikke så ofte at det blir noen utgift av det.
                  Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                  www.rc-utstyr.no

                  Comment


                  • #10
                    Ja det er sant det, du har rett dær. men blålakkert alu er lekkert å se på

                    Comment


                    • #11
                      Ja det ser bra ut hvis bilen står på hylla, etter et par turer i grusen er dem ikke like fine og blå.
                      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                      www.rc-utstyr.no

                      Comment


                      • #12
                        Ja det er sant.

                        Comment


                        • #13
                          Pluss at du legger til en god del vekt uten å få no nytte av det. Nei, som Rino sier; RPM. Brukte mine i over ett år uten antydning til brekkasje. Når det gjelder 3-trinns så syntes jeg det var en jippo, jeg reiv det av igjen. Eneste er at det er jo litt kult å høre den gire, men er mer roterende vekt. Bytt dekk, kan og anbefale å prøve AKA sine Truggyhjul, det er som å få en helt anna bil.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X