Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage 4,6 enveislager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savage 4,6 enveislager

    Hei!

    Leser rundt på forumet om problemer med start av Savage. Har akkurat startet med innkjøring, bilen har gått én tank på tomgang med null problemer. Etter første tanken, fylte jeg opp tanken igjen og skulle starte den, men der begynner problemene. Rotostarten får ikke tak. Den bare spinner rundt og tar tak et par ganger, men så tilbake til ikke noe kompresjon. Er enveislageret ødelagt allerede? Er dette en garantisak? Kan da ikke være sånn at en bil til 4-5000 skal ryke etter én tank?

  • #2
    Enveislageret har en tendens til å være lunefull,og det spiller ingen rolle om den har gått en tank,eller 30 liter.
    Men her ville jeg helt klart ha sendt en høflig,men bestemt klage til forhandler.
    John Rune Henriksen
    74 Mod.Oppland.

    Comment


    • #3
      Er det samme enveislageret til rotorstart som til pullstart? Kjekt og ha ett i reserve når jeg tenker meg om..

      Comment


      • #4
        Lageret er nok ikke ødelagt, det får bare ikke tak. Under innkjøring kjører du motoren rikt, som utsetter lageret ekstra for olja som er i den. Trengs en rens eller tålmodighet til det får tak, når du får kjørt inn motoren og tynna inn blandinga litt burde det bli bedre. enveislageret er en vanlig svakhet med pull/drill start. Du vil like lett kunne oppleve samme problem med nytt lager. Hvis du vil ha tut-og-kjør uten utfordringer er det kanskje lurere å bytte hele bilen inn mot elektrisk i stedet, kreves litt nyskjerrighet og tålmodighet med nitro.

        Har lest om folk som pusser bolten litt med sandpapir for at lageret skal få bedre tak, kanskje noe å prøve om du gjør skikkelig etterarbeid med puss, rens og vask.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X