Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Savage 4.6 hjul problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Savage 4.6 hjul problem?

    Hei!
    Har akuratt kjøpt meg en ny HPI savage 4.6, men synes 2 av hjulene på den har utrolig mye kast.
    Her er en video av hjulene http://www.youtube.com/watch?v=VJPcx...m-upload_owner
    Er det normalt med så mye kast på en helt ny bil? ikke innkjørt enda engang, og kun gått på asfalt til nå. Bilen rister veldig mye når den kjører i lav hastighet.
    Håper noen med erfaring kan svare på om dette er normalt på en helt ny montertruck

    Mvh Andreas

  • #2
    Ser ut som hjulet ikke sitter skikkelig på hexen.Ta av hjulet,og prøv igjen.
    Eller dårlige hjul lager

    Comment


    • #3
      Hjulet sitter skikkelig på hexen, og hjullageret er fast å fint, men skal prøve igjen etter jobb.
      Men har troen på at det er hjulet/felgen som er veldig ujevn.

      Comment


      • #4
        Sliter med akkurat det samme problemet på en Savage Flux jeg kjøpte nylig.

        Comment


        • #5
          Var nede på butikken hvor jeg kjøpte den, og de mente dette var helt normalt. Var ute å kjørte med den i 3 timer i går uten problemer
          Men fant ut at på de to dekka som vanglet så hadde limen mellom dekket og felgen sluppet mange steder, mens på de "fine" hjulene var limen inntakt helt rundt. Kjøpte en tube lim og skal lime dekka på nye så hjelper det gjerne litt også.

          Comment


          • #6
            Sjekka nå nettopp - foamen inne i hjulet som forskyver seg hos meg (legger seg på skrått - mot inn og utsiden). Går seg til under kjøring og etter en sving så er det skjevt igjen.

            Blir uansett nye dekk snart, så tar det ikke så tungt.

            Comment


            • #7
              Er nok bare sideveggene til dekket som er så myke at foamen inni dekket er blitt skjev. Bare å kjøre som en ape så blir det fikset, men husk for all del å ha dekket godt limt til felgen og felgen godt festet til hubben
              HPI Savage Flux HP m/ Savöx SC-1267SG - Outerwears ESC&Shock cover - Hyperion G3 EX 5200mah 11,1v - 50,000wt diffolje - 50wt demperolje -
              ---Kyosho DBX & Kyosho DST 1/10 .18 Nitro

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X